Wat is de beste configuratie voor een Swift??

Ik heb al heel wat op internet gezocht en het forum door gespit maar wat is nu het beste voor een swift??

Ik wil er namelijk een gaan kopen en ik heb niet zo veel ervaring met electro (helemaal nix eigenlijk :? ). Wat is nu de beste motor, accu en regelaar .
En waar kan je die tape kopen om da ding te versterken? En wat kost alles bij elkaar?( ben ook maar een arme student :wink: )

Bas

Bas,
In principe is het simpel.
Een beetje horizontaal in het rond tuffen gaat met de speed 300 en 7*AAA NiMh cellen.
Ook nog een beetje in het verticale vlak bewegen gaat met dezelfde vertraagde speed 300 met NiCads
Echt figuren vliegen alleen met borstelloos.
Motor + regelaar = 200E
Ik kan dat nu 5 minuten met 500AR cellen
Als je ook nog eens 100E in Lipo cellen investeert kan je die tijd verlengen tot bijv 15min.

Met electro beginnen is dus relatief duur als je behoorlijk wilt vliegen. Je hebt namelijk ook nog een lader nodig 100E en een accu om op het veld te laden.

De Swift zelf kost 65E
Twee servo's 50E en een ontvanger 75E

de swift standaard met de speed300 vertraagd en de twicells net als voorgeschreven is meer dan prima voor de fun factor waar de swift voor bedoeld is, voor figuren te vliegen neem je toch een mooie extra afzo ? :wink:
voor de kosten vam lipos met lader neem ik net zo lief 3 twicell pakketjes, kan ik ook continu mee vliegen.

Inderdaad voor strakke figuren moet je een extra pakken en geen swift maar daar was ik ook al over uit.

Bedankt Hans voor de tips. De borstelloze motor en lipo's zijn iets te veel van het goede. Het is gewoon om een beetje in de achtertuin te vliegen.
Just for the fun.

@ gerard
Hoe lang kan je vliegen met 1 twicell pakket en wat kosten die cellen perstuk??

ik zal de swift vandeweek ergens in de vliegweek wel meenemen kan je het zelf zien.
met een 7 cellen twicell pakket (28 euro?) vlieg je met wat throttle manegement 10 minuten.
wil je het leuk doen en heb je een geschikte lader, neem dan 2s2p 1020 lipos en je vliegt een half uur.

Back