Wat is de beste fpv antenne 5.8g

Hoi,
Ik wil voor mijn fpv setje (5.8g 400mw) graag een beter antenne setje, dat schijnt te helpen.

Nu zag ik verschillende soorten, ik weet nu niet welke ik moet.

Deze moet op mn quadcopter:
avaqu6er.jpg

Maar in mn fpv station, moet ik dan ook zo'n leaves antenne of moet ik er daar zo een:
u8y8e4yn.jpg

Wat is nou het beste en wat zijn voor en nadelen?
Dank, gr. Geert.

Uhm als leuke attenes wil stuur dennisk een pd hij maakt attenes op maat en dat kost voor 2 attenes rond de 35 dacht ik

Als je een multi hebt is een richtantenne zoals die op de tweede foto (patch antenne) niet handig, omdat je dan een kleine hoek hebt om 'in te ontvangen' . Als je multi uit die hoek vliegt is je beeld weg.. Dat is meer voor vliegtuigen die recht geen en recht terug gaan, of je moet een antenne-tracker hebben. Om het simpel te houden verbeter je je bereik en vooral beeld flink met bijv. een cloverleaf op de zender en een Skew-Planar op de ontvanger.. Of ook een cloverleaf. DennisK schijnt hele goede te maken, en er zijn andere bedrijven en particulieren die het goed doen. Zelf maken kan ook prima ;)

Wat is het verschil tussen de antenne van Dennis en deze
avaqu6er.jpg
kwaliteit. die Chinese dingen worden in elkaar gezet zonder te controleren of ze geschikt zijn voor de juiste frequentie (SWR) en slechte kwaliteitscontrole.

sent from a mobile device

Die rode van bevrc.com waren best goed, met network analyses door gemeten Swr 1.15 en op 5900 getuned, Dus niet alle cheapy/cn antennes zijn slecht. Bovenstaande echter geen ervaring mee.

Fatshark / Immersion Spironet antennes heb ik ook gehad en die zijn idd erg goed.
Zit ook gelijk een beschermkapje op zodat ze niet zo makkelijk beschadigen.

Heb op mn vtx nu een DennisK 5blad antenne en die is ook heel goed.

Het is dus gebleken dat een 5blads beter werkt op je ontvanger maar wat is dan het beste op je zender? Clover, SPW, of 5blads?

Die op de afbeelding zijn ook Left Hand Circular Polarised.
De meesten die gebruikt worden zijn Right Hand (omgekeerd) en kunnen best niet door elkaar gebruikt worden.

Back