Wat is de beste offroad ondergrond?

Welke ondergrond past het beste bij een nieuw 1:8 offroad circuit?

• Total voters
    40
  • Poll closed .
Wat vind JIJ de beste ondergrond voor een nieuw 1:8 offroad circuit?
En waarom? Stem nu op de enquete!

- het welbekende kunstgras
- zand
- klei
- anders...?

Laatst bewerkt:
mij lijkt zand erg leuk, maar met een schans gaat het toch weg omdat er veel op word gereden?
of het gaat weg met regen?
of met harde wind?
anders kustgras.

Mij maakt het niet uit..ik rag overal doorheen. en mochten mijn banden geen goede grip geven zet ik er andere op..

Moet wel zeggen dat ik heel vaak op mul zand heb gereden en dat erg leuk vindt rijden..

Ik ben zelf ook het meest van (mul) zand, lekker stuiven met optrekken en in de bochten en als je crasht dempt het ook een beetje.
Nadeel is het schoonmaken.

Op kunstgras rijden is over het algemeen het eerlijkst, iedereen heeft de zelfde baan, op zandbaan ben je soms slecht af als je in de 4e heat pas moet rijden en er zijn al gaten e.d.
Een ander voordeel van kunstgras is weinig tot geen onderhoud, een zandbaan moet je hoe dan ook altijd strak trekken na een paar heats of na iedere wedstrijd, in het begin vindt iedereen dit nog nie zo n probleem, maar hoe vaker de baan netjes gemaakt moet worden hoe minder mensen dit willen doen. Gewoon hockeyclubs benaderen, vaak krijgen die ieder jaar nieuw kunstgras en kun je dit gewoon krijgen (mits zelf opgehaald)

Met klei heb je de genoemde nadelen van een zandcircuit veel minder denk ik.
Het onderhoud zal minimaal zijn, alleen bij regen kan het spekglad worden, maar dat is op kunstgras ook het geval vermoed ik..:rolleyes:
Crossen doe je toch niet op gras..??;);)

klei geeft juist meer grip wanneer het wat nat is dan wanneer het droog is. Ook is het onderhoud aan een kleibaan nog redelijk intensief want er zijn altijd plekken waar gaten vallen. Toch vind ik klei de ideale ondergrond. Het is namelijk meer waarheidsgetrouw vind ik. Ook verandert de baan op den duur wat door slijtage waardoor je je als rijder daarop aan moet passen.
Los zand is niks, dat gaat te snel kapot en je wagen slijt ook erg hard.
Kunstgras vind ik minder vanwege het feit dat de baan dan wat minder waarheidsgetrouw is en de baan niet echt onverwachtse dingen kan hebben door veranderingen in het baanoppervlak. In het opzicht van onderhoud is kunstgras het makkelijkst denk ik.

Ik houd meer van stenen, los grint of een gemengd parcours met leem en gras en n zandkuiltje erbij.

Net zoals bij t mtb-en.....

Heb wel alleen maar op n echt circuit van kunstgras gereden maar vond t niet echt vet, wel moeilijk btw.
Maar daar was nix te driften zeg maar..

gravel vind ik het leukst met mn rustler vxl :)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Alles wat mijn auto smerig maakt. En waar die moeilijk bestuurbaar is. Dat is trouwens een leuke uitdaging :)

wat ook fijn rijdt is een harde zand ondergrond weet niet of dit echt klei is...
maar als het droog is kan je nog door de bochten glijden ook :D

Back