Wat is DE videokaart voor Reflex XTR???

Videokaart Reflex

Hoi Marcel
Ik heb vorige week Reflex gekocht
en zat met hetzelfde probleem.
Nu heb ik voor mijn p4 1700 mhz 640 ddr ram
een videokaart gekocht van het merk Aeolus
FX5700LE en die werkt perfect.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten Frank

ik heb laatst de radeon 9200 SE met 256 MB ddr aangeschaft, budgetvriendelijk met 88 euro en draait vlekkeloos op de hoogste resolutie.

yup die ati is een extreem goed prijs<-> prestatie kaartje

natuurlijk als ge de beste kaart wil: ATI 9800 pro (kost wel beetje veel meer ...)

ik heb de msi ms starforce geforce FX 5900 XT.
een schitterende videokaart waar ik totaal 320 fps mee haald met reflex XTR.
geen gestotter meer in het beeld en een schitterend werkende reflex programma.

Marcel,

Dat overzichtje is al wat gedateerd (eind vorig jaar volgens mij). ATI en NVidia zijn al weer met nieuwe toppers uitgekomen zoals X800 oid.
Gerard z'n kaartje staat er ook niet tussen (trouwens goed om te horen dat het nu wel naar tevredenheid werkt). Wel de R 9200 64/128Mb varianten, deze staan redelijk laag. Maar zo te horen functioneert het goed. Al met al schijnt het nog wel best mee te vallen met die specs voor XTR, ik draai het bijvoorbeeld op een Geforce 2MX met 32 Mb. Natuurlijk niet in de hoogste panorama resolutie, maar toch wel 1152x864x16 en vloeiend genoeg om te vliegen.
320 fps is leuk om op het forum te vermelden, maar eigenlijk is alles boven 60 fps totaal nutteloos. De meeste personen hebben het beeldscherm maar op een verversings frequentie van 60Hz staan, waarbij 120Hz zo'n beetje de max is.
Dus videokaart kan wel 320 framepjes/sec toveren maar daarvan worden er toch maar 60 en op z'n hoogst 120 weergegeven, en vanaf 30 fps maakt je grijze massa er toch een vloeiende beweging van.

Rick

P.S.: Nieuwe Kick Ass Videoplank in een oud krak & piep systeempje heeft natuurlijk ook geen nut.

ik haal met de 88 euro kaart 70 fps, zoals rick al aangeeft, meer dan genoeg voor vloeiend beeld op de hoogste panorama resolutie, meer heeft dus totaal geen nut.

zoals voorgaand vermelde video kaart,
heb ik er aparte stroom voorziening in zitten,
en na een kwartier vliegen gaat hij apart koelen op de video kaart.
het is ongelofelijk hoe het programma draaid.
computer : pentium 4 cpu 3.00 ghz, het moederboord is 1 van de nieuwste technieken, de prijs viel mee.
met een flat screen 17 inch.

haha de achtergrond is een foto, en daar beweegt niks aan, dus ook geen grassprieten :wink:

de 9200 historie....

eerst wa ser de 8500 ....met agp 4x....
dan bracht ati de 9000 uit maar deze presteerde veel slechter dan zijn voorganger! (een of andere techniek door 1 poort filteren ipv 2 of zoiets)
dus bracht ati de 8500 opnieuw uit maar verbeterd met agp 8X en andere versies met meer geheugen...

ik heb de ati 8500 128 mb vorig jaar 130pleuros betaald...

(experts zullen in mijn verhaal vele fouten zien maar zo zit het ongeveer... :P )

De 9600xt is ook een lekker kaartje.

Zakt nu erg in prijs doordat de nieuwe generatie kaarten eraan zit te komen en alle huidige spellen werken perfect met deze kaart.

[verkoopmodus]
heb 'm zelf ook
[/verkoopmodus]

meer dan 60 fps heeft weldegelijk nut...

als je de VSYNC optie gebruikt bijvorbeeld zal 60 beeldjes worden geprojecteerd op bijvoorbeeld een 85 verversingsfrequentie, resultaat...geen vloeiende bewegingen...

Zelfs als je 60 beeldjes hebt kunnen deze niet worden geframed op 60 hz aangezien sommige beeldjes langer op zich laten wachten (X aantal beeldjes is een gemiddelde....ja komt dus sowiezo onder dat aantal ook en dan worden er weer twee beelden na mekaar getoond die exact hetzelfde zijn omdat het nieuwe beeldje nog niet gerendered is)

Als je vsync niet gebruikt zal je merken dat bijvoorbeeld 200 fps er een stuk leuker uitziet dan 60 fps...reden hiervoor is dat het aantal beeldjes die je voorgeschoteld krijgt minder last hebben van tearing...het effect dat de bovenkant van het scherm eigenlijk beeldje 59van de 60 is en de onderkant WEL beeldje 60/60 is in de beelden trein.

Ik ben vroeger heel erg gefascineerd geweest door 3dkaarten en zoals zovele verslavingen merk je pas dan wat de tekortkomingen zijn van 3dkaarten en budget kaarten in het algemeen.

Voor de rest is het ook leuk dat als je echt teveel beeldjes hebt...zoals 300+ j adna gaan beginnen tunen aan de beeldkwaliteit...

ANISOTROPIC filtering bijvoorbeeld zorgt ervoor dat de textures beter worden gefiltered zodat bijvoorbeeld het gras op de grond in een spel er aan de horizon ook nog goed uitzien ipv een uitgesmeerde boel (niet van toepassing echter voor XTR aangezien daar een foto wordt gebruikt als backdrop)

Een andere niet te versmaden mogelijkheid is de ANTIALIASING op hoge kwaliteit...deze zorgt ervoor dat alle lijnen op je scherm ipv de gekende trappen pixels zachte contouren krijgen....de reden trouwens dat voorgerenderde beelden er steeds 'smoother' uitzien dan beelden uit spelletjes waarin geen ANTIALIASING is gebruikt

DUS HEB JE BEELDJES TEVEEL PER SECONDE, GA DAN NAAR JA ATI OF NVIDIA MENU EN BIJ GEAVANCEERD ZOEK JE DE ANISO EN ANTIALIASING MENU'S...ZET ALLES OP HOOGSTE KWALITEIT EN WEES VERBAAST OVER DE VERHOGING IN KWALITEIT VAN DE GETOONDE BEELDEN

Back