wat is de waarde Martini Mk.22 Renault (79)

wie o wie kan mij helpen
ik heb hier een tamiya renault mk22 martini model 58014 uit 1979 staan in zeer goede staat. er zit geen elektronica in behalve de moter
deze auto wil ik tekoop gaan aanbieden maar ik weet totaal niet de waarden .
kan op internet niet vinden wat deze zal kunnen opleveren .

nu weet ik dat het altijd is wat de gek er voor geeft maar ik wil wel graag een richtlijn weten .
is het 25,- of 2000,-

zo heb ik ook nog staan een model tamiya model 58028 4x4 uit 1981
hier heb ik wel wat van gevonden op ebay maar zijn ze ook zo veel waard?????? ik zag hem daar voor 4900 dollar

foto.s zijn te zien op me album .
mvg cees vlissingen

Er is maar een goede oplossing, per opbod verkopen en zorg dat je een groot publiek kan bereiken. Dan afwachten.
Regelmatig zie je prijzen met 4 cijfers voor vintage auto's. Of het efectief zo verkocht word geen idee. Je krijgt wat de zot ervoor geven wil zeggen wel eens.

TM

Het is altijd een beetje koffiedik kijken mbt de prijzen , Je moet waarschijnlijk een liefhebber vinden, of de liefhebber vindt de auto ;).
Dan nog is het een beetje moeilijk om de prijs te bepalen , er worden ook soms absurd hoge bedragen gevraagd , en of daarvoor de goederen weggaan?.

Alles hangt ook af van de staat, kompleet, schoongemaakt, missende er delen , boekjes erbij, doos erbij ect ect .

Zoals eerder geopperd , via opbod verkopen bv via Ebay , of eerst laten taxeren, (alhoewel vindt maar een goede taxateur).

Prijs je niet gelijk rijk, maar bepaal deels jouw eigen vraagprijs , en zoek eens veiling site's af na aangeboden spullen zoals jouw verkoop spul.

Misschien een foto plaatsen van het spul met een omschrijving erbij hier op MBF ?, wie weet kan men het inschatten qwa waarde .....

suc6

Alle prijzen staan en vallen bij de staat van de modellen. In slechte staat, beschadigd: lage prijs
In goede staat, compleet en heel: hoge prijs...

Maar je kan wel zeggen dat voor de Tamiya uit de eerste serie van 100 altijd wel belangstelling is (no. 58001 tot 58099) en er goede prijzen voor betaald worden.

Ik schat op een €250-tal voor de Renault, en een €600-tal voor de Hilux,
als je graag wilt dat iemand concrete getallen noemt
(beide waarden met een marge van + of - 50%;)).
Maar ik geef je geen garantie op meer of minder, en het is ook niet mijn bod.
(mocht iemand ervan overtuigd zijn dat ze meer of minder waard zijn, verbeter mij gerust
hopelijk gooi ik hiermee niet de spreekwoordelijke stok in het hoenderhok...)

De 3-speed series (Bruiser, Hilux, Blazing Blazer en Mountaineer) zijn altijd iconisch (en populair) geweest.
Enkele jaren geleden is de Bruiser heruitgegeven, daardoor zijn volgens mij de prijzen daarvan wat gedaald.
(in hoeverre de heruitgave op zich niet al weer onvindbaar en zeldzaam is)
Jouw modellen lijken ongebruikt, dus foto's van de onderkant,
en van de chassis' zonder body, zijn een must mocht je advertenties maken.
Dozen, handleidingen, ... zijn ook een pluspunt.

Beiden zijn op Ebay nieuw in de doos te koop voor respectievelijk €800 en €3000, dus daar zit meteen ook de bovengrens,
misschien ook nuttig om weten.
Het zijn wel de enigen, dus de verkoper heeft de markt in handen en kan vragen wat hij/zij wil.

Mocht je de tijd en geduld hebben zou ik een tijdje enkele populaire verkoopssites in de gaten houden,
en zoeken naar vergelijkbare modellen, gevraagde prijzen, geboden prijzen, ...
als je ze al zo lang staan hebt zullen die paar weken het verschil wel niet maken als je er een correcte prijs voor wilt.

link:
http://link.marktplaats.nl/772694284

Ik kan zeggen dat de martini mk22 58014 gebruikt is, de kap is als nieuw maar in de bodemplaat zit een breuk die verlijmt is. Daar heb ik als jong mannetje mee gespeeld de doos en handleiding heb ik er ook nog van

En dan de 4x4 58028 die is als nieuw kompleet met doos en handleiding nooit mee gereden, gekregen toen ik 12 jaar was en pas 28 jaar later de bouwdoos inelkaar gezet en daar staat hij dan nieuw op de kast.
En nu zeker dat ik lees dat hij veel waard is zal ik er nooit mee rijden.
Ik hoop stilletjes dat er een verzamelaar een leuke prijs voor bied . en dat ik daar een hele mooie align t-rex 800 heli voor kan kopen want daar kan ik wat meer mee met auto,s heb ik niets.

Ongebouwd model had nog het meeste waard geweest ;)
Ik hoop ook altijd zoiets tegen te komen maar wanneer ik dan weet dat het iets van waarde heeft wil ik er geen afstand van doen :D

Back