Wat is de wereld toch klein, hè...

prop-er

Forum veteraan
small-earth.gif

Yeps, de aarde is heel klein, klopt.
Maar toch is de aarde de enige planeet uit het hele setje waar leven zoals wij dat kennen mogelijk is. Cynisch he? ;)

Mooie ploatjes van Venus!
Had deze site nog niet gezien, thks Robbie!
Ben geen raket (model)bouwer, maar interesseer me wel enorm voor het heelal.
Probeer m'n zoon (van 6 jaar) ook een beetje uit te leggen hoe dat nu allemaal in elkaar zit, maar leg maar eens uit dat de wereld enorm is...en ook maar een piepklein bolletje in het geheel.
De vraag die me het meest intrigeert is; waar is het einde.
Ergens moet toch een einde zijn........en wat zit daar achter.
De hemel, de hel, of................
En, beweegt het hele heelal ook door een "ruimte"
Mischien dat SERN binnenkort met antwoorden komt :alien:

Greetings,
Luit

Ik denk dat de wereld steeds kleiner wordt, 1 miljard mensen levenden rond het jaar 1800 op deze planeet. Nu ruim 200 jaar later staat de teller op 6,7 miljard mensen, de mensheid groeit snel, sneller dan dat deze planeet aan kan.
Mijn interpretatie op hemel en hel is dat, de hemel de ruimte is waar de Aarde en andere hemellichamen zoals de Maan en de Zon zich bevinden, oftewel de Ruimte.
De hel is volgens mij de mensheid zelf, daarmee bedoel ik niet de mens als individu maar de structuur/levenswijze die de mens gecreëerd heeft. Door de verschillende structuren/levenswijzen is er verdeeldheid onder de mensen waardoor er conflicten ontstaan.
Conflicten over geld, geloof/religie, landsgrenzen, macht, regels/wetten, geboden/verboden enz. enz. Met als resultaat dat de mens zichzelf en deze planeet met miljoenen andere levensvormen vernietigd.

Als 6.650.370.000 mensen op één lijn staan dan kunnen ze een brug vormen naar een planeet die aan al onze levensbehoeften zou kunnen voldoen ;-)

Back