Wat is dit voor een apparaat?

Gekregen van een mede-forummer:

Wat is dit voor een apparaat? Ik vermoed dat ze vrij oud is, romp van kunststof (ABS?) en vleugels met jedelsky profiel.
Beetje opknappen en prima geschikt voor de vakantie :)

Volgens mij is het een MFD (of MDF?) 'High Sierra'.
Ik heb er zoeen gehad, ca. 20 jaar geleden gekocht.
Vleugels van piep met balsa beplankt. 4mm stalen pennen in de romp voor de vleugelbevestiging.
Alhoewel, bij mij was de romp van glas/polyester.
Maar op het oog ziet het er precies zo uit!

Lijkr wel op de Woody van Robbe
Woody
Die had ik ook zo'n 15 á 20 jaar geleden.
Heeft inderdaad een Yedelski-profiel

Aan de romp te zien zou je zeggen dat het een ASW is maar dat klopt niet met de staart want de ASW heeft een pendelstabilo boven het kielvlak.
Maar hij lijkt idd héél veel op de Woody.

Groetjes, Jesse.

Het is geen High Sierra, die heb ik nl. zelf ook gehad. Ik denk dat het inderdaad de Woody is, ik vond een advertentie waarin ook iets stond over het bevestigen van het stabilo met imbus boutjes en dat is inderdaad het geval. Volgens mij is het dan een minder oude kist als ik had gedacht, halverwege jaren 80 dus Maarten?

Ik wil dit dingetje een beetje opknappen, hij ziet er nl. niet uit. Ik twijfel nog of ik de vleugel dicht zal maken aan de onderzijde, ik krijge de oude bespanning er nl. bijna niet meer af.

BTW, heeft iemand een tekening van dit kistje....

Mijn eerste zwever (multiplex Philius) heeft ook een jedelsky profiel. Mij is toen verteld dat je die NOOIT dicht moet maken aan de onderkant. Dan verrag je de hele werking van het profiel!!!

Waar heb je trouwens de tekening voor nodig?

Als je het profiel dichtmaakt aan de onderzijde krijg je toch gewoon een Clark Y-profiel?

Tekening heb ik niet nodig maar vindt ik leuk om erbij te hebben, dingetje is nu helemaal leeg dus ik weet niet precies hoe de vleugelbevestiging en de plaats van de servo's bedacht is.

Ik heb inmiddels nog een setje vleugels van een andere kist bemachtigd (MPX Domino) met ongeveer dezelfde koorde, die ga ik denk ik pas maken.

Ik ben er inmiddels achter dat het inderdaad een Woody is van Robbe. De romp is denk ik gebruikt van een model dat Robbe eerder heeft gevoerd, vermoedelijk een ASW met een grotere spanwijdte als de Woody.

Back