Wat is dit voor regelaar en wat voor motoren zijn dit??

• Topicstarter Topicstarter RogierK
  • Startdatum Startdatum
R

RogierK

Guest
Hallo,

Even een vraagje, ik heb een paar spullen gekocht en daar zit dit ook bij. Nou vroeg ik me af wat voor regelaar het is en wat voor soort motortjes het zijn:
Denk dat de linker motor een Speed280 is en de rechter een "bart smit" motortje (loopt wel heel mooi)
De regelaar gaat alleen "vooruit" en heeft een rem.
Iemand enig idee?? Zou zeer geholpen zijn!
afb11271.jpg

Alvast bedankt,
Rogier

Ik weet niet je antwoord, maar als je langer van je regelaar (en je ontvanger) wilt genieten zou ik die servokabel even isoleren ;)

Linker motor, indien metalen achterkantje waarschijnlijk SPD300, anders 280 of een heel andere motor

rechts heeft wel wat weg van een spd260

Heeft een metalen achterkant, dus dan een spd300?? Enig idee of ik dit kan meten??
Maar wie o wie weet wat voor regelaar het is en hoeveel hij kan hebben. Kan het wel proberen maar dan is het misschien eind verhaal. :?

Met de motoren zit je al aardig goed. De regelaar is naar alle waarschijnlijkheid een Schulze slim 20 of 24, alleen mis ik dan nog een koelplaat. Die zou dan net aan de andere zijde moeten zitten.

Die Slim 18 is, meen ik me te herinneren, goed voor 6-8 cellen. 18 A continu, ca. 25 A piek. BEC is goed voor 2-3 microservootjes.
De regelaar heeft een programmeerbare rem: vliegaccu aansluiten met zender volgas, dan hoor je 2x piep (aangesloten motor, natuurlijk), regelaar heeft volgasstand van de zender ''geleerd''. Dan gasdicht, geeft 1x piep. Je hebt nu de stand zonder rem en de regelaar staat op scherp.
Met rem: vliegaccu aankoppelen met gasknuppel in de ''dicht''-stand. Nu staat de regelaar op scherp. Als je de knuppel beweegt gaat de motor draaien. Als je naar volgas gaat, houdt de motor na ca. 2 seconden heel eventjes in, een hikje dus, dat geeft aan dat de volgaspositie van de zender is herkend.
Deze programmering is een routine en moet je dus iedere keer doen als je de vliegaccu aankoppelt.
Het zou nog kunnen zijn dat je een van de laatste versies van de Slim 18 hebt. Die herken je hieraan: gasknuppel in de middenstand, halfgas dus, dan vliegaccu aankoppelen. Als je 3x piep hoort is het de softwareversie met ''soft brake'', die was wat milder voor vertragingen. Na de 3x piep gas dicht, 1x piep. Verder zelfde als met rem. Deze regelaar was bedoeld om rechtstreeks achterop een speed 400 (of 480) te solderen.

Fantastisch bedankt. Ik heb ook nog een 26be liggen. Hij piept wel maar doet nog niks. Maar met de info van Willem ga ik het nogmaals proberen. bedankt!!

Back