Wat is een aanrader?

Hoi,

Ik ben nieuw hier, ik heb wel een paar kleine heli`s en vliegtuig gehad, hiermee ging vliegen perfect.

Nu zag ik dus bij me oom Rc Paul en me neefje Rc Nick de grote modelvliegtuigen liggen.

dat is wat voor mij :D
Ik ben gek van vliegtuigen, dus het lijkt me top.

Nu zag ik in Almelo een winkel, die hebben multiplex-zwevers, ik denk dat dat een goed beginvliegtuig is.

een Easystar is me te duur, welke op de website zouden jullie me aanraden? of gewoon een goede ?

AHTwebsite 1
Dat is de site, dan naar Vliegen, schuimmodellen, en dan multiplex.

Welke is goed te vliegen, met 2ch. ben ik bekend.

Gr. Maik

die EasyGlider is een pure zwever, zonder motor. Vliegt goed, maar je hebt elastiek of een lier nodig om 'm omhoog te krijgen.

Trouwens, hoe vliegt een 3ch.?
Een EasyStar is driekanaals: gas, richting, en hoogte.
Rolroeren, als je toestel die heeft, komen op het vierde kanaal.
Een simpele zwever kan 2 kanaals zijn.

Een EasyStar is driekanaals: gas, richting, en hoogte.
Rolroeren, als je toestel die heeft, komen op het vierde kanaal.
Een simpele zwever kan 2 kanaals zijn.

Ik heb ook een Mini Mag gezien bij de modelbouw winkel hier in de buurt, alleen die heeft een paar van die water landings kanoo`s eronder :) ik kon geen ander woord verzinnen, maar kun je daar dan gewone wieltjes onder gooien? omdat die Mini Mag een goed beginners toestel is, en makkelijk te vliegen is (volgens hun).

De MiniMag is standaard met wielen; de drijvers zijn een extra optie.
Is inderdaad ook een prima vliegtuig... maar wel wat lastiger dan een EasyStar. De EasyStar heeft het voordeel dat de prop achterop zit, bij minder mooie landingen scheelt dat kosten...
De MiniMag is een leuke optie, vooral als je hulp hebt bij het leren vliegen.

De MiniMag is standaard met wielen; de drijvers zijn een extra optie.
Is inderdaad ook een prima vliegtuig... maar wel wat lastiger dan een EasyStar. De EasyStar heeft het voordeel dat de prop achterop zit, bij minder mooie landingen scheelt dat kosten...
De MiniMag is een leuke optie, vooral als je hulp hebt bij het leren vliegen.
Ok, mooi dat het optioneel is, omdat op de site waar ik hem zie een foto is met drijvers.
Ik kan wel hulp krijgen met vliegen, aangezien met neefje en me oom ook vliegers zijn.

Dan kun je dus ook in plaats van het kleine water roertje dus een wieltje maken, zodat je rijdend kunt sturen :)

En stel als je met de landing voorover klapt, is dan meteen een propeller naar de kloten? en hoe duur zijn die?

Sorry voor al die vragen, ben hier nieuw in :)

Bij een MiniMag met wielen gaat het staartwiel mee met het richtingsroer.
De prop zal niet altijd breken... maar wel regelmatig... en neuslandingen zal je vast wel een aantal malen maken. Maar, een prop kost maar een paar euro hoor.

Bij een MiniMag met wielen gaat het staartwiel mee met het richtingsroer.
De prop zal niet altijd breken... maar wel regelmatig... en neuslandingen zal je vast wel een aantal malen maken. Maar, een prop kost maar een paar euro hoor.
Ok, dankje.
Dat is wel fijn lijkt me, maar het lijkt me dat wanneer je hem hebt, je gewoon naar een kort gemaaid weiland gaat, en telkens iets harder gaan, en telkens iets verder van de grond af.
totdat je genoeg vertrouwen hebt om hem echt de lucht in te sturen.

Wat bedoelen ze trouwens met "Invliegen"?
Is dat gewoon het trimmen van alle controls?

En hoeveel kost zon beetje een Mini Mag.

Wat bedoelen ze trouwens met "Invliegen"?
Is dat gewoon het trimmen van alle controls?
Ja.
En hoeveel kost zon beetje een Mini Mag.
Hee, dat kan je best zelf uitzoeken, je weet de weg al op Internet, en je hebt je oom & neven ook nog.
(En ik heb je al een link gegeven naar een goedkope Chinese winkel).
Een EasyStar vond je al aan de dure kant... een MiniMag is wat duurder, vooral omdat er een zwaardere motor in moet.
Houd er rekening mee dat ook MiniMags worden aangeboden met, en zonder electronica, dat heb je toch nodig. En behalve motor, accu, servo´s, regelaar, zender & ontvanger moet je ook nog een lader hebben.
Als je hulp hebt om te leren vliegen (en heus, dat loont de moeite!) praat daar dan tevoren mee, bijvoorbeeld wat voor indeling je zender moet hebben. Als jij een zender hebt met een andere mode (knuppel/indeling) dan je leraar, dan kan hij niks voor je doen.

Ja.

Hee, dat kan je best zelf uitzoeken, je weet de weg al op Internet, en je hebt je oom & neven ook nog.
(En ik heb je al een link gegeven naar een goedkope Chinese winkel).
Een EasyStar vond je al aan de dure kant... een MiniMag is wat duurder, vooral omdat er een zwaardere motor in moet.
Houd er rekening mee dat ook MiniMags worden aangeboden met, en zonder electronica, dat heb je toch nodig. En behalve motor, accu, servo´s, regelaar, zender & ontvanger moet je ook nog een lader hebben.
Als je hulp hebt om te leren vliegen (en heus, dat loont de moeite!) praat daar dan tevoren mee, bijvoorbeeld wat voor indeling je zender moet hebben. Als jij een zender hebt met een andere mode (knuppel/indeling) dan je leraar, dan kan hij niks voor je doen.

Ok, dan ga ik denk ik maar voor de goedkope versie van die Easystar.
een Easyglider geloof ik..
En daar kun je geloof ik altijd nog rolroeren in maken..

Bedankt voor je hulp :)

Ok, dan ga ik denk ik maar voor de goedkope versie van die Easystar.
een Easyglider geloof ik..
En daar kun je geloof ik altijd nog rolroeren in maken..

Bedankt voor je hulp :)

Maik,

De Easystar en de glider zijn twee totaal verschillende kisten.
De EZ zoals de Easystar ook wel word genoemd, vliegt een tikkie makkenlijker dan de glider, en omdat de motor en prop niet op de neus zitten, zullen die niet zo snel beschadigen bij een harde landing.

Succes

je kunt ook eens kijken naar een parkfun scout,
l.aspx

lijkt wel wat op een minimag maar deze is goedkoper en heeft een brushless motor.

Laatst bewerkt:
He Maik !

Allereerst welkom op dit mooie forum. Er zit hier zoveel kennis en behulpvaardigheid dat je er nog veel plezier van gaat beleven.

Ik wist niet dat je zo hard van stapel ging lopen nadat je onze vliegtuigen hebt gezien gisteren ;-).
Maar leuk dat je er ook mee beginnen wilt. Het lijkt me het beste dat je weer een keer hier voorbij komt en ik je dan een beetje wegwijs maak in de meeste spulletjes die je nodig hebt als je wilt beginnen.
Ook het leren vliegen heb je zeker hulp bij nodig, er zijn maar weinig piloten die leren vliegen zonder instructeur er bij. Als je de handel heel wilt houden ga dan nooit alleen vliegen in het begin. Gegarandeerd dat je alleen maar met brokstukken van je mooie toestel thuis komt...

Een Easystar is een hele goede beginner maar er zijn ook andere (goedkopere) mogelijkheden om te beginnen, zoals zelf bouwen of iets leuks 2e hands op dit forum of Marktplaats kopen.Een zender, ontvanger en servo's kan ik je wel bezorgen.Hier ligt nog wel wat waar wij weinig meer mee doen en dat nog prima werkt ;-).

Kom gerust een keer langs! En o ja, als het vandaag zo'n weer blijft dan gaan we nog vliegen. Je bent van harte welkom! (Duw ik je de zender ook nog ff in je handen ;-)).

Groeten , je oom Paul.

Kijk, dat gaat helemaal goed komen zie ik... veel plezier samen!

He Maik !

Allereerst welkom op dit mooie forum. Er zit hier zoveel kennis en behulpvaardigheid dat je er nog veel plezier van gaat beleven.

Ik wist niet dat je zo hard van stapel ging lopen nadat je onze vliegtuigen hebt gezien gisteren ;-).
Maar leuk dat je er ook mee beginnen wilt. Het lijkt me het beste dat je weer een keer hier voorbij komt en ik je dan een beetje wegwijs maak in de meeste spulletjes die je nodig hebt als je wilt beginnen.
Ook het leren vliegen heb je zeker hulp bij nodig, er zijn maar weinig piloten die leren vliegen zonder instructeur er bij. Als je de handel heel wilt houden ga dan nooit alleen vliegen in het begin. Gegarandeerd dat je alleen maar met brokstukken van je mooie toestel thuis komt...

Een Easystar is een hele goede beginner maar er zijn ook andere (goedkopere) mogelijkheden om te beginnen, zoals zelf bouwen of iets leuks 2e hands op dit forum of Marktplaats kopen.Een zender, ontvanger en servo's kan ik je wel bezorgen.Hier ligt nog wel wat waar wij weinig meer mee doen en dat nog prima werkt ;-).

Kom gerust een keer langs! En o ja, als het vandaag zo'n weer blijft dan gaan we nog vliegen. Je bent van harte welkom! (Duw ik je de zender ook nog ff in je handen ;-)).

Groeten , je oom Paul.
Ok, als je wilt bellen ofzo kom ik ff langsrijden.. :P
ik ben al druk aan het oefenen sinds gisteravond met zon simulator.. :)
Ik weet alleen nog niet wat mij het mooist lijkt, een zwever is leuk omdat je gewoon weinig verdoet qua kracht, en je lekker lang in de lucht kan blijven.
Maar met een vliegtuig met landing-gestel lijkt me ook heel mooi, landen, en dan weer verder, zonder dat je hem hoeft op te pakken.

Vanmiddag eerst maar eens kijken, en verder oefenen. :)

Back