Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ok, als je wilt bellen ofzo kom ik ff langsrijden..
ik ben al druk aan het oefenen sinds gisteravond met zon simulator..
Ik weet alleen nog niet wat mij het mooist lijkt, een zwever is leuk omdat je gewoon weinig verdoet qua kracht, en je lekker lang in de lucht kan blijven.
Maar met een vliegtuig met landing-gestel lijkt me ook heel mooi, landen, en dan weer verder, zonder dat je hem hoeft op te pakken.
Vanmiddag eerst maar eens kijken, en verder oefenen.![]()
Ik ben net met me oom en neefje mee naar een club geweest..Het mooie van een (rustig vliegende) zwever is ook dat het vliegen wat gemoedelijker gaat, minder snel en dus meer tijd om te corrigeren wanneer nodig.
Met een landingsgestel is leuk, maar let op!! De kleine kistjes hebben kleine wielen en landen en starten vanaf gras gaat niet geweldig met die kleine wielen. Dan moet je al op een verharde weg landen. met die kleine kistjes zou ik er in het begin dan vooral voor kiezen om het landingsgestel niet te monteren en lekker op de buik in het gras te landen. Landen in te hoog gras met een te klein landingsgestel resulteert vaak ook in schade aan de romp.
Maar goed wees blij met de kennis in je familie en maak daar ook uitgebreid gebruik van. Veel plezier!
Wat zijn trouwens mooie grote zwevers met van dat keiharde piepschuim vleugels? aangezien ik beginner benIk ben net met me oom en neefje mee naar een club geweest..
Meine liebe..xD wat mooi..
Ik ben er uit, er vloog 1 iemand met een Cessna, wat zag dat er makkelijk uit, maarjah hij kon het dan ook supergoed..
Maar, ik ga beginnen met een zwever, zoals ik zag goede vlieg-eigenschappen, en je kunt lekker lang door blijven gaan, zonder veel stroom te verbruiken.
prachtig,,ik kan niet wachten tot ik een zwever krijg.
Ok, dankjewel voor alle informatie.Het was natuurlijk een echte zwever-dag, op zaterdag had je de zwevers alleen naar beneden zien vliegen...
Bekende piepschuimzwevers zijn: Multiplex Easy Glider (Electric); Graupner Junior S; Robbe Arcus... maar er zijn er veel meer. Bij Hobby King (in HongKong, waar ik je de link van stuurde) hebben ze er ook een paar.
Nee hoor, dat valt erg mee. HIER is een database waarin je de setups van een heleboel electrozweversMoet je voor een zwever bij de grote motortjes kijken?
Ok, maar hoe groter de motor hoe minder lang de vliegtijd lijkt me?Nee hoor, dat valt erg mee. HIER is een database waarin je de setups van een heleboel electrozwevers
kan bekijken.
Als je een zwever met een bepaald gewicht en spanwijdte wil kopen kan je in deze lijst een soortgelijk toestel zoeken, en dan krijg je een goed idee wat je nodig hebt. (Natuurlijk kan een modelbouwwinkel je ook helpen!)
De hele combo van motor / prop / regelaar / lipo moet een beetje kloppen met gewicht en gewenste vlieg/klimsnelheid van je model. Zelf snap ik daar vrij weinig van maar deze lijst is goud waard en helpt me regelmatig uit de brand.
Dat is meer afhankelijk van de accu die je gebruikt. En, als je het over zwevers hebt dan gaat het er voornamelijk om om met de motor vlot een eind omhoog te vliegen en dan, motor uit, op zoek naar thermiek te gaan; de motor vervangt zeg maar het startelastiek. Maar je kan ook rustig een eind rondtuffen met een zwever, op halfgas, dan houdt-ie het ook lang uit.Ok, maar hoe groter de motor hoe minder lang de vliegtijd lijkt me?
Nee, de uitdaging zit 'm erin om zonder motor zo hoog mogelijk te komen... :-DEn misschien is het juist wel een uitdaging, om met een zo klein mogelijke motor zo hoog mogelijk te komen.
De afmetingen zeggen niet zo veel over of het moeilijk is... ik heb net een 1,20 m. zwevertje gebouwd dat zeker geen beginnersding was (Talon) maar er zijn er heel veel, ik zou zeggen laat je adviseren door je oom...Ik denk dat ik een houten zwever ga halen, zon bouwpakket had me oom en neefje me op gewezen dat dat wel iets voor mij was.
1,2m. is wel te doen voor een beginner he?
Hehe,, jah dat is ook een bouwpakket,, Met sommige dingen zal ik wel veel hulp moeten zoeken op internet,,Heel veel mensen hier zullen met me eens zijn dat bouwen niks minder leuk is dan vliegen! Je begint met een doos vol houtjes en uiteindelijk heb je een vliegtuig... leuk hoor!
database-setups-elektrozwevers
For a rainy day.
The E Zone: The Web-Zine for Electric Powered R/C Aircraft
-> Faq
General Electric Discussions - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight
-> Everything You Wanted To Know About Electric Powered Flight
Amp Aviators - Home
-> Beginner Guide
een witte van 1200cm.. tenminste,, die wat er bij Te-koop staat aangeboden.. als hij niet eerder verkocht wordt..Wat voor zwever gaat het worden?
pfff, wel erg groot voor een beginner...een witte van 1200cm..
Oeps.. 120cm..pfff, wel erg groot voor een beginner...![]()