wat is een ECHT goede coaxiaal heli

hai, voor binnen zoek ik een goede betrouwbare coax, ik vlieg al buiten met een moskito brandstof en een belt cp. in de winter is binnen vliegen wel weer een goede training.
mijn lama blijft problemen geven (gyro) dus ik zoek een heli die goed binnen te vliegen is en betrouwbaar is, welk toestel is hiervoor geschikt??

gr ARno:D:confused:

Nine Eagles Solo misschien iets voor je? Licht, dus raak je een keer de meubels, dan is er meestal niets aan de hand. Vliegtijden tot 10 minuten op 1 accu, en verder goedkoop in onderhoud. Ik heb zelf alleen een keer een flybar moeten vervangen, omdat ik die iets te lomp terug klikte na een crash.

ik vlieg met een bleu arrow xl, van robbe nu dik een jaar egt een super ding. wil ook buiten met weinig wind. aleen nu een probleem in de zender maar anders egt een super helli .voor binnen en buiten.

mvg maupi :D

ik lees dat jij vliegt met een moskito, is dit een moskito basic?

Ik ben zelf nu aan het leren met een elec heli en heb vroeger ooit een moskitobasic gekocht. het is mijn ambitie om die ooit weer eens te laten vliegen maar had het idee dat echt niemand meer zn ding had. ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn en of jij weet of er voor deze heli nog reserve onderdelen zijn te verkrijgen.

grt,
rutger

De nine eagles solo schijnt het idd wel goed te doen. De Blade mCX schijnt ook prima te zijn. Beiden hele lichte toestelletjes en je vliegt er niet snel schade aan. Ik heb zelf de Blade mSR, en daarmee ben ik al heel vaak gecrashed, een klein balletje van de swashplate afgebroken. Deze met secondelijm gemaakt en hij zit nu (na nog eens vele crashes) nog steeds harstikke stevig. Ik ga er van uit dat de kwaliteit van de mCX vrijwel identiek is aan de mSR.

Als je al CP vliegt, waarom dan geen FP voor binnen? Dan heb je net wat meer een heli gevoel dan met een co-axiale.

Zoals eerder gemeld is een mini FP of CP leuker speelgoed voor binnen. Coax valt snel door de mand (hoogteverlies) als je wat "aggresiever" gaat sturen.

COAX
De eerder aangeraden Robbe Blue Arrow XL (Walkera 400D) is meer voor buiten, de gewone Blue Arrow (Walkera 5#10) is wel prima voor binnen (34cm rotordiameter). Nadelen van de Blue Arrow / 5#10 zijn de stekker (jst), deze is te onderbemeten om 2 motoren te voeden op 3.7 volt (1s lipo). Is op te lossen met een zakje Deans (T-connectoren) en een soldeerbout.
Een ander nadeel is dat de batterij er van voren in gaat, canopy moet er dus bij elke accu-wissel af. Oplossing is "naked" vliegen.

Overigens doe je ook geen miskoop met een nog kleinere coax van de "betere" merken: E-flight, Walkera, Nine Eagles (solo serie).

Luie stoel mini FP's
Walkera CB100 (of de nieuwe Flybarless V100D01), E-Flight mSR of Nine Eagles Solo Pro.

Heerlijke machientjes om mee door de huiskamer te racen.
Vliegen makkelijk als een mini-coax zonder de coax nadelen.

Zweet in de bilnaad mini FP's en mini CP's
FP:Alle verouderde modellen zonder fatsoenlijke gyro.
Walkera 4#6s (90 graden flybar)

CP:Walkera 4G6s / V120D02

Algemeen
Laatst genoemde categorie lijkt me minder leuk speelgoed voor binnen, ff wat groter en een stuk sneller dan de luie stoel FP's.

Nadeel van Walkera is dat het alleen vliegt met een Walkera zender, zijn overigens geen slechte zenders en bruikbaar op meerdere modellen. BNF Walkera modellen zijn in Nederland niet te koop, zal je dus een dealtje voor moeten maken met je leverancier of in Hongkong bestellen. HobbyKing heeft een aantal BNF Walkera modellen in het assortiment.

E-flight blade spul is wel te binden aan een "vreemde" zender.

Van Nine Eagles weet ik niet of ze met andere zenders overweg kunnen.

Tot slot
Zorg voor voldoende accu's, een snellader en reserveonderdelen.

Zoals eerder gemeld is een mini FP of CP leuker speelgoed voor binnen. Coax valt snel door de mand (hoogteverlies) als je wat "aggresiever" gaat sturen.

COAX
De eerder aangeraden Robbe Blue Arrow XL (Walkera 400D) is meer voor buiten, de gewone Blue Arrow (Walkera 5#10) is wel prima voor binnen (34cm rotordiameter). Nadelen van de Blue Arrow / 5#10 zijn de stekker (jst), deze is te onderbemeten om 2 motoren te voeden op 3.7 volt (1s lipo). Is op te lossen met een zakje Deans (T-connectoren) en een soldeerbout.
Een ander nadeel is dat de batterij er van voren in gaat, canopy moet er dus bij elke accu-wissel af. Oplossing is "naked" vliegen.

Overigens doe je ook geen miskoop met een nog kleinere coax van de "betere" merken: E-flight, Walkera, Nine Eagles (solo serie).

Luie stoel mini FP's
Walkera CB100 (of de nieuwe Flybarless V100D01), E-Flight mSR of Nine Eagles Solo Pro.

Heerlijke machientjes om mee door de huiskamer te racen.
Vliegen makkelijk als een mini-coax zonder de coax nadelen.

Zweet in de bilnaad mini FP's en mini CP's
FP:Alle verouderde modellen zonder fatsoenlijke gyro.
Walkera 4#6s (90 graden flybar)

CP:Walkera 4G6s / V120D02

Algemeen
Laatst genoemde categorie lijkt me minder leuk speelgoed voor binnen, ff wat groter en een stuk sneller dan de luie stoel FP's.

Nadeel van Walkera is dat het alleen vliegt met een Walkera zender, zijn overigens geen slechte zenders en bruikbaar op meerdere modellen. BNF Walkera modellen zijn in Nederland niet te koop, zal je dus een dealtje voor moeten maken met je leverancier of in Hongkong bestellen. HobbyKing heeft een aantal BNF Walkera modellen in het assortiment.

E-flight blade spul is wel te binden aan een "vreemde" zender.

Van Nine Eagles weet ik niet of ze met andere zenders overweg kunnen.

Tot slot
Zorg voor voldoende accu's, een snellader en reserveonderdelen.

Mooi uitgewerkt stukje. :thumbsup:

Kleine aanvulling, E-flite heli's zijn alleen te binden aan Spektrum compatible zenders. Nine Eagles heli's kunnen alleen met hun eigen zenders overweg. Wel is de standaard zender die bij de Solo Pro wordt geleverd erg luxe voor een RTF zender. Je hebt een display met throttle percentage aanduiding, welke van de dual rates ingesteld zijn (indoor of outdoor mode, met meer stuuruitslag), hoe de trims ingesteld zijn, en batterij niveau van de zender batterij. Verder kun je subtrims instellen, de eindpunten van de servo's in alle richtingen, en zelfs de gyro gevoeligheid. Dat laatste is zelfs bij de MSR in combinatie met de dure DX7 zender niet mogelijk, voor zover ik weet.

En bij de meer uitdagender FP's zou je ook de 4#3 kunnen noemen. Vooral de eerdere versies zijn lastiger te vliegen dan menige CP...

Laatst bewerkt:
ik ben zelf aan het overwegen om er een 120 Sr bij te nemen (ik heb een blade 400 met dus ook een spektrum zender) die is net effe groter, 106 gram, dus kan ook buiten en klein genoeg voor binnen. ook als RTF te krijgen, dan krijg je er een zendertje bij...

Mooi uitgewerkt stukje. :thumbsup:

Kleine aanvulling, E-flite heli's zijn alleen te binden aan Spektrum compatible zenders. Nine Eagles heli's kunnen alleen met hun eigen zenders overweg. Wel is de standaard zender die bij de Solo Pro wordt geleverd erg luxe voor een RTF zender. Je hebt een display met throttle percentage aanduiding, welke van de dual rates ingesteld zijn (indoor of outdoor mode, met meer stuuruitslag), hoe de trims ingesteld zijn, en batterij niveau van de zender batterij. Verder kun je subtrims instellen, de eindpunten van de servo's in alle richtingen, en zelfs de gyro gevoeligheid. Dat laatste is zelfs bij de MSR in combinatie met de dure DX7 zender niet mogelijk, voor zover ik weet.

En bij de meer uitdagender FP's zou je ook de 4#3 kunnen noemen. Vooral de eerdere versies zijn lastiger te vliegen dan menige CP...

Bedacht net dat het toch wel handig is om een 2e CB100 erbij te hebben.

Zijn dus als warme broodjes de HobbyKing toko uitgevlogen en niet meer op voorraad...

Wellicht hebben ze binnenkort het FB broertje op voorraad :cool:

FB? Bedoel je FBL oftewel Flybarless?

Reserve CB100 zonder meegeleverde zender heeft mijn voorkeur, maar als die niet meer te leveren zijn dan "maar" een V100D01 voor 8 tientjes incl. verzendkosten :rolling:

WALKERA--CHINA

v100d01categoryimage.jpg

Solo Pro koffertje lijkt me de meest voordelige oplossing voor TS :cool:

Laatst bewerkt:
Hallo,
Een echt goede coaxiaal heli is een Robbe Blue Arrow XL.. Kan prima binnen vliegen maar ook buiten! Tot windkracht 2 à 3 zelfs! Nieuwprijs: € 220,- RTF en zeer betrouwbaar!

Met vriendelijke groet
Steven

HoiHoi

Ik heb een Nine Eagles solo en heb het ding in het begin een paar keer
goed in de muur geprakt maar na 2 maanden vliegen pas 1 ding van 2,50 eurie
moeten vervangen.Ook hier dual rates mogelijk.
Ik gan nu voor een MSr met een dx6i zender erbij en de coax gaat naar mijn
zoontje.

groetjes

bedankt voor alle reacties, ik heb inmiddels de walkera V120D01 besteld en hoop hem komende week binnen te krijgen.
ik laat via draadje "walkera V120D01" weten hoe hij bevalt

gr Arno

ik zag juist de blade mcx op rckix.be staan voor 60 euro, lijkt me een superkoopje.

waarschijnlijk wel telaat maar misschien toch geen slecht idee als reserve ofzo

Back