Wat is een goede beginners electro heli op dit moment

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik ben pas begonnen met deze hobby en heb een RC FX18 en een BMI-Carboon. Maar volgens mij kan dat ding niet zo veel en ik ben van plan om over een maand een nieuwe te kopen. :!:

Wat is een goede beginners (-3D- moet de mogelijkheid hebben om pro te vliegen) electro heli op dit moment. :?:

Ik ben flink aan het oefenen met Easyfly. Ik hoop goede adviezen van jullie te mogen krijgen. 8)

er staat al flink info op het forum over bv de logo 10, en de nieuwe rebell ME & LE electro helis.
zijn allemaal prima instaat tot 3d vlucht, maar als je nog helemaal moet leren vliegen hoef je je daar voorlopg nog niet druk om te maken :wink:

zoals ik je al aangegeven heb, kom eens lekker buurten bij onze vliegclub, kan ik je veel info geven.
www.mvsb.nl , zaterdag ben ik zowiso weer aanwezig.

Ik heb leren vliegen met een Robbe Eolo. Een hele fijne E-heli, zie hieronder over mijn 'eerste keer'.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2870&highlight=eolo

Deze Eolo is inmiddels voorzien van een brushless motor (kontronic Twist 3700) en regelaar en wordt door modelbouwzaak 2brothers in Bussum voor mij verkocht (alleen nog een eigen zender en ontvanger toevoegen)
8-cellen is 'normaal' vliegen. 10 cellen of lipo is goed voor 3-D.
Als je geinteresseerd bent kun je de 2-bro's even een belletje geven 035-6922684

Groeten,
Jock

Ik heb zelf veel rond gekeken en gelezen op zoek naar een goede electro heli. Maar niet alles wat je leest is waar of wordt ervaren. Vandaar mijn vragen. :?:
Aangezien hier veel professionele hobbyisten bezig zijn kan ik een goede advies van jullie verwachten.
Het gaat natuurlijk niet alleen voor de prijs (goedkoop of duur) maar ook kwaliteit, duurzaamheid (materiaal) van heli en de mogelijkheid om makkelijk aan onderdelen te komen. Last but not least goede prestatie en betrouwbaar. 8O
Ik zag zelf dat er in deze maand veel nieuwe modellen zullen uitkomen. (zijn hier en daar op de site te vinden). Het zou handig zijn om een aparte index te maken voor de nieuwe heli modellen (tip :idea: ) zo kunnen de RC’ers hun verhalen kwijt en dan zijn wij ook gelijk op de hoogte van de min en plus punten van bepaalde modellen. :D

Komende weekend zal ik even langs komen bij jullie => gerard_nl. :wink:

De electroheli's die Gerard noemt zijn allemaal goed. Als je nog wat geld hebt besteed je 1300 dollar aan de nieuwe Fury Ion. Die komt compleet met lipo's.

Groeten Laurens

fout.

voor die 1300 komt ie met regelaar en hacker motor ZONDER lipos.

en dat is absoluut geen beginners toestel met 500 dollar minimaal per crash of harde landing kosten.

Hmmmm menging’s verschil!!! :cry:

Ik wil graag meer reacties, ook van andere RC' ers. :D

Misschien kan deze topic anderen helpen voor een goede (electoro heli) keuze!

koop een eolo of de nieuwe protech zoom 400.
over de eolo staat veel beschreven op het forum.
de protech zoom 400 ziet er ook leuk uit, zoals de filmpjes weer geven.
en voor op zich redelijk geld.
Koop geen picolo of hummingbird , lees hier meer over en gerard heeft hier zijn mening wel over, maar er zijn mensen die er goed mee kunnen vliegen.

Wat is er mis met brandstof???

Enkele voordelen ook voor de beginner:

Veel constant vermogen volle tank of bijna leeg geen verschil.
Onbeperkte vliegtijd (zolang je brandstof hebt)
Als je gaat 3D vliegen is de vliegtijd zeer kort 4 a 5 min. (x-cell 12 min.)

Heb je ervaring met accu's?? Om ze echt goed te houden zou je elke accu maar één keer per dag mogen gebruiken en dan weer laten rusten Ook gaan accu's niet onbeperkt mee. Afhankelijk van de hoeveelheid stroom die je trekt (3D) gaan ze korter mee. (100 vluchten roepen de mannen die de Joker produceren) Heb je al een goede lader (of twee = handig) die de accu’s optimaal kan laden?

En een goede elektro heli is beslist niet goedkoper dan een brandstofheli van dezelfde maat.
Natuurlijk kan je leren vliegen met een elekrtoheli maar is beslist niet makkelijker of moeilijker dan een brandstofheli.
Vaak zijn electroheli’s wat zwaarder dan de zelfde maat brandstofheli (Rap60 = ±4,8kg / Joker = ±5,4kg)

Als je mijn mening wilt weten zou ik een brandstof heli gebruiken om het vliegen onder de knie te krijgen.

Groet
Ben

Ben, meet the lipo world, en alles wat je zegt gaat niet meer op...8)

(behalve over de levensduur en prijs, ben ik niet geheel zeker van....)
Niels

0 %
en ik ben ook niet van plan een heli te crashen met voor 300 dollar breekbare lipotjes eraan.

Wat is er mis met brandstof???
Waar zijn de dinosauriërs. :D Het is vet, het maakt lawaai, het is op de langere termijn erg duur, je moet vliegen binnen een hinderwetvergunning, je hebt zolangzamerhand minder vermogen, je vliegt zo langzamerhand korter :D :wink:

Gerard gaf je goede tips, waarom ga je niet eens bij hem kijken. :D

ik ben er ook heilig van overtuigd dat we binnen een paar jaren allemaal electro vliegen, alleen gaan die ontwikkelingen zo snel dat wat je nu koopt, morgen achterhaald is.
en mij zijn die lipos nog iets te breekbaar :wink:

Aangezien een LIPO bestaat uit een plasticzakje met gel vraag ik mij af wat er zo breekbaar aan is... ik heb er een cel of 60 van in gebruik maar het breekbare heb ik er nog niet een ontdekt (behalve de soldeerlippen maar daar heb je na het aan elkaar solderen van het pakket niets meer mee te stellen)

hoevaak heb je een goede crash met een heli gezien ?
ik al best vaak.
allemaal metaal en plastic wat breekt en met scherpe kantjes eraan.

dat is mijn zorg dat het pak geknakt of geperforeerd zou worden met alle gevolgen van dien.

of sluiting oid

Ik ben ook helemaal over op de Lipo´s. Met de 1500 Kokam´s is het breekbare lipje ook verdwenen. Tot nu toe heb ik alleen vreemde zaken gehoord en gelezen die met het laden en dergelijke te maken hadden. Ik merk niet veel van kwetsbaarheid en heb ik geen negatieve ervaringen terwijl mijn Contour 2x heel hard de grond in is gegaan.

Natuurlijk is het wel zo dat de energie nooit helemaal uit een accu verdwenen is, ook niet als het model stil staat of uitgeschakeld is. Wat dat betreft is methanol wellicht ´veiliger´. Zo lang de motor niet loopt kan er met methanol niet veel gebeuren.
Bovendien kun je door het lawaai niet missen dat de motor loopt en dat wijst op gevaar, dat is ook ´veiliger´dan electro, waarbij de motor eenvoudiger onverwacht kan gaan lopen.

zo zie je maar weer elk voordeel heb z´n nadeel.

:D

bij de meeste helis hangen de pakketten aan de buitenkant tegen het frame, met de achterkant open en bloot.
dat vind ik niet alles.

oplossing is niet crashen :wink:

Ben (2) zei:
Wat is er mis met brandstof??? ...
Ma$terBo$$ (???) vraagt om informatie over elektro heli's. Voor elektro versus brandstof kun je beter een nieuwe discussie starten zodat deze discussie on-topic blijft. Die zal ik dan gevoeglijk negeren want ik heb al tientallen van die discussies gezien :roll:

Back