wat is een goede hk helikopter om mee te beginnen

hoi allemaal

ik rij nu albijna 1 jaar met een slash en een hpi rond.
wil toch wel nu eens een kleine helikopter aanschavven

ik weet dat het gevaarlijk kan zijn maar daar kijk ik mee uit.
ik zit zelf aan een helicopter van hobbyking te denken.
maar welke is een goede keus en wat voor kv moet je motor aan voldeon en wta voor regelaar.

dit heb ik zelf gevonden hierbij een link

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK450 CCPM 3D Helicopter Kit (Align T-rex Compat.) Ver. 2

maar die is is van 9 dollair

en hierbij staat presies de zelfde
maar dan van 27 dollair kan het verschild niet ontdekken jullie wel

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK450 CCPM 3D Helicopter Kit (Align T-rex Compat.) Ver. 2

maar is dit wel iets of echt helemaal niks

en wat voor electronica heb ik allemaal nodig wat voor motor en regelaar welke servo's enzo.

en wat voor zender setje is goed
eentje van hobbyking van 3 tientjes of gaat dat het niet worden
en hoeveel euro ben ik kwijt ok een leuk helikoptjertje te maken

greoten chiel

Ik moet zeggen dat je die 1025 berichten verdomd snel gelezen hebt (max. 11 minuten = 660 seconden = 0,64 seconden per post)
Maar ik denk ook dat je waarschijnlijk juist vanwege die snelheid het e.e.a. aan informatie over het hoofd hebt gezien.

Bijvoorbeeld:
Ik dacht dat het nou eens leuk zou zijn om een testje uit te voeren hoe goedkoop je een heli nou kan maken, terwijl je er nog wel goed mee kan vliegen. Dus ik heb mijn lijstje uitgebreid met de volgende onderdelen.
1x #HK-450/8467 HK-450 CCPM 3D Electric Helicopter Kit = $35.95
3x #HXT900/662 HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo = $10.47
1x #GA-410/7647 Assan GA-410 Tail Lock Gyro = $33.92
1x #KA400H/5245 KD KA400H 3500kv brushles Heli Motor = $13.29
1x #SUP30A/6460 SuperSimple 30A ESC variations = $8.99

Ik had zelf nog een 5 grams towerpro servootje liggen voor op de staart. Die deed ik vroeger ook op mij Trex HD en dat ging allemaal best. kosten geloof ik 3 dollar. Zonder ontvanger en accu pack heb ik dus wel alles wat er op zou moeten.
10e post, dus nog niet echt veel leeswerk.

Laatst bewerkt:
Scherp.... Micropuller! ;)

Ontopic:
Ik zou btw niet eens beginnen aan een HK.
Wil je een cloon, neem dan een kds450C (geen S) of anders een quiet of SV, die zijn tenminste nog "iets"van waar voor je geld.....

Laatst bewerkt:
Kijk ook eens achteraan in het voorgestelde topic, is iemand ook net begonnen met het samenstellen van een HK450.
Al vind ik de opmerking van Emil ook heel zinnig. Al vind ik persoonlijk de servos van de kds helis wel het slechtste aan de heli.

Idd de servo was na een harde landing weg, maar goed set daar een setje andere servo's op(hoesft niet veel te kosten) en je hebt voor de beginner, die enkel wat hoverd en een rondje vliegt volgens mij best een hele leuke heli...(nou ja dit is wat ik lees, en zelf ervaren heb)Erg goedkoop is hij dan niet meer, maar nog steeds fors goedkoper dan een align

ok allemaal.
maar ik heb zelf niet zoon hoog buget er voor.
want me vader en moeder zeggen ook steets van doe eens rustig aan.
want anders gaat er te veel aan om.
moet ook nog voor andere dingen wat houden.
maar dus een hk is nis?
zit zelf aan 100 euro te denken

greoten

Ik heb destijds de allergoedkoopste kunststof HK450 opgebouwd, met HXT900 servo'tjes, een HK 401 gyro, een Super Simple ESC en een TP motortje.
Opgeteld nog geen $ 50,-, en de heli vloog eigenlijk prima. Gewoon rustig toerental, goed te sturen, prima vliegduur met de goedkope turnigy 2200 akku'tjes, eigenlijk best tevreden.
De heli heb ik verkocht, en volgens mij vliegt de machine nog steeds.

Wil je goedkoop, en verwacht je niet topspul, maar wel bruikbaar materiaal, dan kan je in het eerder gelinkte draadje kijken.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ja, die heli van 10 dollar vliegt echt goed.
Ik zal binnenkort eens filmpjes schieten om mijn woorden hard te maken.

Let wel even op dat je de HK401b gyro neemt, en niet de Assan GA250.
De Assan GA250 kan met problemen komen.

Ja, die heli van 10 dollar vliegt echt goed.
Ik zal binnenkort eens filmpjes schieten om mijn woorden hard te maken.

Let wel even op dat je de HK401b gyro neemt, en niet de Assan GA250.
De Assan GA250 kan met problemen komen.

maar wat ben ik kwijt aan electronica dus regelaar motor servo's hoeveel wie wil me helpen en wat voor zender en wat voor accu.

groeten

Ik rij momenteel rond met een auto, en wil straks met een helikopter gaan vliegen. :rolleyes:

Zou je niet eerst eens op een sim kijken, hoe moeilijk het is om een rc helikopter te vliegen? Een HK450 is een grote stap als je nog nooit gevlogen hebt. begin eerst met een coaxiaal, en dan een FP (fixed pitch). Als je meteen begint met een 450 size CP (collective pitch) en je crashed is de lol er snel vanaf. :(

Wij willen je graag helpen, maar zo'n grote stap is zonde van je aanschaf. :D

Veel simmen, daar leer je veel van, en zoek een leuke FP of deze
Die laatste heb ik het mee geleerd. bouw je hobby langzaam op, heli vliegen is erg moeilijk.

ik vindt auto's leuk
maar een heli lijkt me ook wel lollig.
maar simulator vliegen kan ik ook al goed

wat is nu een leuke helikopter

Laatst bewerkt:
a maar auto;s vindt ik zowiezo leuker.
maar heli is om te proberen en er bij te hebben.
simulator kan ik wel
dus kan i het dan inhet echt ook

Volgens mij is iemand zijn toetsenbord stuk van het simmen (en de mijne is het niet.....)

Djessuss geraak daar wijs uit, en ik dacht dat wij vlamingen raar spraken:rolleyes:

Stevo

Blijkbaar heeft Chiel zijn onderschrift aangevuld met het feit dat hij Dislexie heeft.

Ik kan daar begrip voor tonen want mijn zoon heeft dat ook maar je kan zondermeer bepaalde knepen hanteren, spellingscontrole via Office enzovoort .....Voor de rest genoeg erover.

Terug naar HK en toestanden.

Stevo

Back