Wat is een goede indoor ontvanger?

Rob, zoals al héél lang geleden gemeld in dit draadje, mijd ik pin "één" deze geeft te veel "ruis".....

Had hem over en moest toch wat in "mister 80 gram" had ook een Hitec Feather kunnen nemen alleen deze heeft zo'n lange antenne....

Heb afgelopen zaterdag in Markelo de nodige rondjes met de Slowmo gevlogen en absoluut geen storingen ervaren. Ontvanger: ACT micro4up met rudder gewoon op channel 1...

Deze ontvanger is wel veel nieuwer dan de eersten waar destijds veel mensen problemen mee ondervonden en tot postzegel hebben gedegradeerd. Wellicht had Dirk gelijk en is er inmiddels een software upgrade, er zijn meer van dergelijke merken geloof ik :wink:

Het valt mij op dat we in markelo zowat geen storing(en) hebben.
Probeer het ook eens in alphen.. daarna ben ik overtuigd.

Niek zei:
Het valt mij op dat we in markelo zowat geen storing(en) hadden

O? ik wel hoor.. of iemand anders zat op mijn kanaal te zenden, maar de enige met hetzelfde kanaal had z'n zender uitstaan...

was overigens maar een paar min ofzo, daarna nergens last meer van gehad

zeg mensen, wat lees ik me hier, ik had hetzelfde met een microontvanger, gelevert bij mijn eerste slowflyer, de piper j3 cub van jamara, sommige hier kennen de verhalen nog wel die ik heb gepost, prima vliegtuigje, nou was het geval ook inderdaad dat gereutel van 1 kanaal (van de 4) wist ik veel, ik kon er toch maar 2 proportioneel aan met mijn 3 kanaals zender, nu heb ik een neiuwe computerzender gekocht, de x412 van graupner, en toch de zo goed als afgeschreven ontvanger geprobeerd, en tot mijn verbazing geen gereutel meer! ongelofelijk, nog een keer oude zender van zolder gehaald, gereutel.... waar het nu precies aan ligt wist ik niet, maar nu lees ik dit! misschien ligt het dus aan het soort zender dat we met zn allen gebruiken, computerzender/analoge zender, iemand dit ook ondervonden?

groeten,

monkey

@Niek, helemaal met je eens en dat zal ik ook uitproberen. Het is in ieder geval al een groot verschil met de ervaringen die al waren opgedaan, toen was het al kl terwijl er nog niet eens gevlogen werd...

@Monkey, je zult denk ik nooit een sluitend antwoord vinden op dit soort fenomenen. Veel plezier met de Return of the Receiver :wink:

Weet iemand toevallig wie er mini kristallen op voorraad heeft? Ik heb er snel 1-tje nodig kanaal 73 of 74. Iemand een id?

Groetjes,

Marijn

Beetje boel :offtopic: Marijn, probeer het eens bij onze adverteerders zou ik zeggen... Of anders eens kijken bij de winkelbesprekingen, hier worden veel winkels genoemd en dan ff bellen...

Back