Wat is een goede lader voor mij?

Hallo forumleden,

Ik heb nu zo'n 3 uur achter elkaar zitten zoeken naar een goede oplader voor mijn LiPo's. Ik weet wel ongeveer wat ik wil maar niet welke oplader(s) daar goed voor zijn.

Ik wil graag 4 accu's tegelijkertijd opladen, in serie, paralel of apart gebalanceerd maakt me niet uit. Het zijn 3S 3C 2200mAh accu's en ik wil ze minimaal met 2C opladen, dat wil zeggen 8,8A Maal 4 is 17,6A (als ik het goed heb) dus een 20A lader leek mij wel geschikt. 20A is dan het totaal.

Ik heb wel gezocht maar als ik dan iets vond waren de reviews heel verschillend. Dan vertrouw ik het gelijk niet. Dus nu is mijn vraag: Wat zou nou een goede lader voor mij zijn? Alvast bedankt!

trouwens van HobbyKing wil ik niet kopen, behalve als het uit Nederland komt, want daar ben ik een keer zo'n 100 euro mee kwijt geraakt met een mislukte verzending uit hongkong. niet te vertrouwen.

Laatst bewerkt:
Ik heb net even de rest van je posts gelezen ,dat zou iedereen moeten doen .
Je hebt helemaal geen lader nodig die 4 accus kan laden met 2c .
Volgens mij heb je nog geen tuigje om te vliegen ,je vliegt als het goed is met 1 van een vriend van je .
Koop 3 accus en 2 laders van een euro of 50 met interne voeding en klaar .
Dan kun je met het goede vliegtuig 15 tot 25 minuten vliegen .
Op 1 accu .
Dat moet voldoende zijn .

Je moet niet kijken naar de maximale laadstroom maar naar het maximale vermogen. Als je bijvoorbeeld twee accu's in serie laadt, zal de stroom hetzelfde blijven als voor één accu. Alleen de spanning wordt een keer zo hoog en het totale vernogen verdubbeld daarmee wel.

Met 3 accu's en twee laders is het prima te doen. Het vermogen van de lader moet voor 1 accu minimaal 12,6V x 4,4A = 55,5W zijn. Wees verstandig en kies een lader van 150W of meer zodat je er later ook iets aan hebt als je grotere accu's gaat gebruiken.

Jo, als je nu ook je leeftijd in je profiel aangeeft/activeert, onder privacy, kan men gerichter adviezen geven, ik heb zo mijn twijfels of mijn 300-350watt lader advies haalbaar is.

Graag ook de vragen beantwoorden die mensen je stellen, hoe meer wij weten, hoe beter het advies.

Ik heb net even de rest van je posts gelezen ,dat zou iedereen moeten doen .
Je hebt helemaal geen lader nodig die 4 accus kan laden met 2c .
Volgens mij heb je nog geen tuigje om te vliegen ,je vliegt als het goed is met 1 van een vriend van je .
Koop 3 accus en 2 laders van een euro of 50 met interne voeding en klaar .
Dan kun je met het goede vliegtuig 15 tot 25 minuten vliegen .
Op 1 accu .
Dat moet voldoende zijn .

Ik heb al 4 accu's en een Durafly T-28 gekocht, dat is niet helemaal "het goede vliegtuig" lijkt mij. ;)

Ik kan misschien ook 2 Accu's tegelijkertijd opladen met 3C, dan duurt het ook niet zoveel langer.
Voorwaarde voor efficiënt serie of parallel laden is dat de accu's van hetzelfde type zijn, de interne weerstand nagenoeg gelijk en ze evenveel zijn ontladen. Elke afwijking hiervan zal resulteren in laadproblemen of enorm lange oplaadtijden (ook op 3C want het balanceren duurt dan veel langer).

Ik kan misschien ook 2 Accu's tegelijkertijd opladen met 3C, dan duurt het ook niet zoveel langer.
Alles kan maar zo lang niet duidelijk is waar je mee vliegt en hoeveel stroom dat gebruikt en hoeveel accus je hebt en waar je wil laden blijven we langs elkaar heen praten.
Het is wel duidelijk dat je niet weet hoe het een en ander werkt en daardoor problemen ziet die er niet zijn.
Met de juiste informatie is je probleem volgens mij simpel op te lossen.
Soms is het beter een extra accu te kopen dan een extra lader maar dat hangt helemaal van jouw situatie af.;)

Misschien gewoon even bij je lokale modelhobby shop vragen en informeren.

En anders even op deze website kijken : Laders & Voedingen

Dat is inderdaad een goed idee. Moet ik alleen even kijken wanneer dat kan want de lokale hobbywinkel is wel meer dan een uur fietsen. Zeist naar Noord-oost Amersfoort, toch wel wat ver. Ik ben er al een keer geweest en het is toch altijd leuk om er rond te kijken :D

Nou , met het mooie weer is het wel de moeite waard voor een fiets tochtje, anders even je vader vragen om te rijden, misschien wordt hij dan ook besmet met het "vlieg-virus" :):):):)

Nou , met het mooie weer is het wel de moeite waard voor een fiets tochtje, anders even je vader vragen om te rijden, misschien wordt hij dan ook besmet met het "vlieg-virus" :):):):)

Ja, helaas heb ik op het moment stage en is het praktisch gewoon onmogelijk :(, maar misschien komend weekend? Wie weet. Hopen dat ze dan open zijn :rolleyes:.

M'n vader brengen dat gaat 'm niet worden, hij heeft het super druk (hij heeft het viool leraar virus en het vogel fan virus al te pakken dus vandaar) en we hebben geen auto (vanwege crisis).

Back