wat is een slipper of zo iets ???

• Topicstarter Topicstarter crazy_mini_freak
  • Startdatum Startdatum
C

crazy_mini_freak

Guest
op de hpi site staat deze tutorial aleen nu ben ik pas niet in t branstof wereldje en is mn engels niet vantasties

dus mijn vraag wat is zon slipper geval wat doet en waar dient die voor

kortom waar moet ik op letten en wat kan dr fout gaan als dat niet goed staat afgesteld

voor ik weet hoe af te stellen moet ik uiteraad eerst weten wat t voor ding is en waar die voor dient

ik heb t filmpje wat op die site staat ook bekeken en ik zie en hoor duidelijk t verschil aleen snap ik niet hoe het kan en waar dat verschil vandaan komt vandaar dat ik erg graag wil weten hoe en wat ik wil immers dat mn autotje goed loopt

strak plan aleen is dat nog geen antwoord als je toevallig wat nutige links voor me hebt dan lees ik ze wel uitvoerig door

De naam zegt het al.
Het is een soort van slipkoppeling veelal op de spurgear om te grote vermogens van de motor om te zetten in een lichte slip zodat de auto controleerbaar blijft, noem het een vorm van traction control

Het is meer om de aandrijflijn te beschermen als er grote verschillen zijn in motorsnelheid en aandrijflijnsnelheid. Bijv zoals boven wordt aangegeven kan het zijn bij een landing na een jump. Je moet het meer zien als een soort veiligheid, een extra koppeling. Deze kan je afstellen op zeer strak (gevaarlijk maar wel veel tractie) of erg los (meer controle) Bij de savage is de instelling goed als hij ongeveer een halve slag terug staat ten opzichte van geheel vast.

Als je de auto tegen houdt als je gas geeft dan zou je slipperclutch wat moeten draaien. Doe dit wat te lang en hij smelt.

Dit in het kort :)

crazy_mini_freak zei:
op de hpi site staat deze tutorial aleen nu ben ik pas niet in t branstof wereldje en is mn engels niet vantasties

Je nederlands is anders ook niet zo best :wink: :D

sorry jongens maar ik ben niet zo'n computer pikkie dus ik ben inderdaad niet zo handig met typen

mn broer ( tje ) daar in tegen wel daaraan kun je makkelijk zien wie dr een bericht heeft geschreven

binnen kort is t afgelopen zodra ik een eigen acount heb

maar t is me nu redelijk duidelijk wat t doet aleen vraag ik me nu nog wel af is die slipper clutch wat anders dan de koppeling en zo ja hoe kan t dan dat dr in t filmpje op de hpi site zon groot verschil in zit door aleen die slipper te verstellen

en ik zag iets over smelten maar wat gaat dr dan smelten ???

want mijn tandwiel is wel versmolten op een plek de rest is nog wel goed

en de koppeling pakt nu zonder hooft tandwiel dr op stationair wel erg makkelijk op kan dat zijn omdat t hoofdtantwiel dr nu niet op staat dat ie te vrije speling heeft of zo

Uhhmmm....ik denk dat jij eerst je basiskennis wat nitro auto's betreft even moet opfrissen.
Dat is geen negatief iets, het zal je veel profijt geven in de toekomst.

Denk maar eens na over de werking van de koppeling, haal het uitelkaar en monteer het weer. Alleen zo zal je leren, pasklare antwoorden zijn idd makkelijker maar je leert er weinig van.

Grt, Ron

ik heb net mn eerste brandstof auto dus zal ook eerst wat bazis kennis moeten op doen want heb geen zin dat ie me dalijk als de tandwielen binnen zijn en ik ga inrijden de boel al gelijk verkeerd staat en dus verkeerd inloopt en met wat pech meschien wel kapot loopt

dus niet zo gek he dat ik dan eerst wat bazis dingen wil weten als ik mn bazis kennis bezit word het voor mij ook aleen veel makkelijker om t allemaal te leren want niet iedereen is gelijk in t eerste begin al expert

en ik weet nou liever eerst graag waar ik over praat en hoe t in elkaar steekt voor ik erges aan ga zitten sleutelen

Logisch dat er nog veel onbekends voor je is... probeer eerst eens op sites zoals die van pk racing (www.pkracing.nl) wat basiskennis op te doen. Hier staat in simpel Nederlands heel veel uitgelegd over motoren, ophanging, enz. Ook op de site van HPI Europe (www.hpieurope.com) staan veel leuke en nuttige tutorials. Zou je trouwens in t vervolg aub wat punten en komma's willen gebruiken? Maakt je berichten ietsje fijner te lezen... :wink:

Back