wat is er nu eig leuk aan een TL01 tunen ....

Discussie in 'Electro onroad' gestart door cooper, 5 feb 2004.

  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Omdat ik al veel reactie sheb gezien over de TL01 en zijn getune etc ff mijn menig

    jullie gebruiken als argument dat het duurder is je TL01 te upgraden dan gewoon een goede auto te kopen....
    akkoord
    maar wat is nu het voordeel of wat is er nu leuk aan

    1st en vooral
    een tl01 is goedkoop, je kan snel beginnen te rijden zonder lang te moeten sparen, als je wat meer geld hebt gespaard kan je zon setje van carson erin rammen later een ESC , LSA set,....
    je moet dus niet alles in koop doen je kan direct rijden en stilaan je rijstijl verbeteren
    als je direct met een TC3 ofzo gaat rijden en rij je veel sneller in je 1e uurtjes aan de zender wat zal resulteren in meer crashes
    nu kan je zeggen ' ja maar ik leer eerst met een andere auto'
    dan zeg ik waarom dan niet die (1e) auto verder tunen ?
    als je talent hebt zal je (mits je auto toch een beetje deftig is ) mooie resultaten halen, als je ziet dat je echt goed bent kan je gaan investeren in een goed model , dan kan je direct een model van 500€ kopen
    dat is denk ik beter dan vastzitten met een matig model waar je ook carbon etc zal voor moeten kopen om hem beter te maken (hoor ik daar het woord kopen ?? ja hier moet je ook blijven investeren )

    maar
    die tl01
    trekt standard op geen ballen !
    dus (ik althans) put er veeeel plezier uit door aan men auto te sleutelen en te zien hoe hij langzaam beter en beter gaat presteren, het kost geld maar als je geen onnozele investeringen doet ( aluminium hier , flashy velgen daar, 6 body's ,...) kan je toch een mooi model maken dat na verloop van tijd meekan met die matige modellen (of mss zelfs beter ) en je bent stap voor stap gegroeid in je wagen

    ik kan nog verder door gaan maar dan gaat het mss saai worden
    dus geef je reacties (ik bereid me al voor op al die HPI fans ;) )
    en dan kan ik verder argumenteren :)
     
  2. JOOT#2

    JOOT#2 Guest

    ieder zijn eigen keus en doet wat ie wilt met z'n auto.

    ik heb nu eenmaal niet zo op de tamiya zijn modellen.

    Ik wou direct een iets ofwa degelijk electro wagentje voor niet teveel geld, dus voor hpi sprint gegaan. Als men auto rijd, kuis ik em alleen maar met compressor en blijf voor de rest overal vanaf.

    (binnenkort eens naar indoorcircuit gaan en eens kijke als die van mij beethe kan volgen.)
     
  3. gert-jan

    gert-jan Guest

    hey mijn mening ik vind het zonder van mijn geld om een tl-o1 tetune, ik zou dan toch een model van carbon kopen hoeft het nog niet een van carbon te zijn bv: die gewonen mission of zoe iets
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Als beginner is het denk ik verstandiger om met een TL-01 te beginnen.

    -Er kan veel minder aan stuk!
    -Het is goedkoper
    -Je leert met de auto om te gaan
    -Je kan je eigen tempo aanhouden
    -Je kan hem nog best goed opfokken
    -En je kan hem altijd nog als rag model gebruiken

    mzzl 8)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Volgens mij worden hier allemaal oude koeien uit de sloot gehaald :roll:
     
  6. Blade_3

    Blade_3 Guest

    tamiya is bagger, en zeker de Tl-01, ik zeg het zo maar, het is veel goedkoper om meteen een goeie auto te kopen dan om eerst een baggere auto te kopen om vervolgens een steeds betere te kopen...

    maarja tamiya is plastic, massaproductie en goedkoop, tis maar waar je van houd... :thumbsup: Love Xray :p das teminste een echte rc... :thumbsup:
     
  7. marter544

    marter544 Guest

    Mijn eerste auto is een Tamiya Mad Fighter die ik nog steeds heb.
    Standaard langzaam en niet zo best, maar nu kan hij ook best behoorlijk meekomen met de betere(standaard) auto's van b.v. losi.
    'k heb er zelf een alu chassis en voor ophanging voor gemaakt zodat hij wat steviger is.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    @ Blade.. Tamiya is zeker niet bagger..

    Ik heb zelf met verschillende tamiya's gereden.. En mensen moeten het toch leren. Ik zie iemand van 12 niet met een Xray of een Tamiya TRF414 rondrijden...Die zijn gewoon duur. Je hebt wel gelijk, dat er bebaalde modellen zijn (Zoals de TL01.. ) die niet echt super competitief zijn, maar toch wel leuk voor een beginner. En ik denk dat 'Surikarn' toch een goede wagen heeft 'gemaakt' (Meegeholpen aan ontwerp), en ga nu niet zeggen dat dat een slechte wagen is ;).

    Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van tamiya, tamiya is zover ik weet een van de langst bestaande RC Auto makers.. En ze blijven gewoon leuk die wagens, mooiste en beste kwaliteit kappen, en leuke chassis'. En tja.. De modellen zijn van plastic.. Maar dat is te tunen :)
     
  9. Blade_3

    Blade_3 Guest

    en Tunen is veel geld, en van dat geld kun je beter meteen een goeie auto kopen, eens zullen die beginners namelijk toch overgaan op een betere auto...
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    niet perse....
    ik heb die onroad voor de lol en ik race offroad
    dus ik heb geen zeer goede onroad nodig
    dan zit ik toch altijd met men bodemplaat tegen de grond....
     

Deel Deze Pagina