Wat is F5B?

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Omdat we volgend jaar met wedstrijden F5B gaan beginnen en de klasse in Nederland 8-10 jaar niet meer gevlogen is kan je hier een fimpje zien van de F5B wereldkampioenschappen in Roemenie.

Als je het in het echt wilt zien kan je op 27 maart 2010 naar de invliegdag komen en ook op de wedstrijden ben je welkom om te komen kijken of helpen.

Het filmpje:

Grts Gert-Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
ik blijf het vreselijk interessant vinden, maar vooralsnog veel te duur om in te stappen.
Waarom duur???? Met gelijk welk electrovliegtuig van > 26.66Dm2 of zo, dat zonder batterij minimaal 900g weegt , en een batterij van < 6S (geen parallelle cellen) en >450g en <600g kan je deelnemen. Enkel om te winnen heb je een "echte" F5B kist nodig, en waarschijnlijk lukt het zelfs daarmee niet van de eerste keer...

hier een fimpje zien van de F5B wereldkampioenschappen in Roemenie.

Grts Gert-Jan

GJ, dat filmpje was van het EK, niet het WK.

Hier nog 2 andere filmpjes van het EK 2009;
[URL="
- CAMPIONATUL EUROPEAN DE AEROMODELE[/URL]

[URL="
YouTube - Campionatul European de Aeromodele F5B - Cisnadie 2009 / www.sibiul.ro[/URL]

Hier is een filmpje van het WK 2008 gemaakt door Eric Wierman van team USA. Helaas door het slechte weer was er weinig gevlogen;
[URL="
YouTube - 2008 Black Sea Cup - a trip from hell, but in a good way..[/URL]

Een filmpje hoe F5B voor mij begon in 2008. Op bezoek bij Mike Seale die vroeger veel F5B heeft gevlogen. De eerste keer dat ik met mijn Suprise 11 een niet officieel parkoer ging vliegen;
[URL="
- Super Surprise[/URL]

En nog een filmpje van hoe het in de tijd van de veel zwaardere NiMh accu's ging. Let op de mooie vloeiende lijnen die de kist vliegt;
[URL="
- Urs Leodolter, Switzerland F5B World Champion![/URL]

Tot op een NL F5B vlieg dag!

Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Back