wat is het beste ?

• Topicstarter Topicstarter nowis
  • Startdatum Startdatum
N

nowis

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb helemaal geen ervaring met heli's. Maar ik zou er graag mee willen beginnen.

Ik sta op het punt om een MICRO 47G INDOOR RC-Helikopter van Graupner te kopen.
Ik heb hem zien staan voor 159 EURO in aanbieding.

Aan de andere heb ik thuis nog een flightsim (Aerofly Pro Deluxe) liggen. Om werkelijk grondig te kunnen trainen moet ik de game commander gaan bijhalen. Want bij mijn afstandsbediening is het na 2u al gedaan...
Deze kost 64,9 EURO.

Wat zou ik nu doen een van de twee kopen of allebei ?
Of met andere woorden: wat is de beste weg om in de heli hobby te geraken ?

Zo simpel is het leven niet he? :wink:
Wat is het beste voor jou? Dus wat wil je gaan doen?

Ben je geintresseerd in micro-heli's of zie je dit als een eerste (in jouw ogen noodzakelijke?) instap naar de grotere?

Wil je elektra of brandstof gaan vliegen?

En, ook niet geheel onbelangrijk, wat is je budget?

mijn id is pak de sim en ga de hele winter simmen dan weet je hoe het met de knuppels werkt en of je er aan leg voor heb .
een lader welk dan ook heb je nodig.
een lader die alles kan is een groot voor deel kost iets meer maar heb je meer aan
stap 2 wat heb je al en wat wil je.
dan komt stap 3 hoeveel geld heb je en wat voor helikopter wil je.

Het lamaatje uit china kan ook een leuke optie zijn om te starten met micro`s, die kost ong. 100 euro met zender die je weer voor je volgende micro kan gebruiken. Ik ga er dus vanuit dat je micro helies wil gaan vliegen. Een leuke manier om het helivliegen eens te proeven.

Voor mij was het al snel duidelijk. Een normale micro helicopter was echt helemaal niks om mee te beginnen. Je vliegt geheid brokken. Maar De Lama v2 daarintegen.. Geniaal ding! Heeft een aantal verbeteringen vergeleken met die van graupner, en vliegt echt heel vriendelijk. Ik zou dr bijna mijn vader mee durven laten vliegen. :lol:

Begin hier maar met kwijlen/lezen: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=30115&highlight=lama

Ik weet zeker dat je aan t eind van dat topic ongetwijfeld zin hebt in zon ding. :P

Om te leren vliegen kun je het beste een lama pakken, of een groot model, puur omdat die n stuk stabieler vliegen. Alleen doen de klappen zo zeer bij zon grote heli (100+ euro per klapper is heel normaal). Met zon lama moet je em al alle hoeken van de kamer laten zien wil je over de 20 piek schade vliegen. :P

Hoi geinteresseerden!

Ik zal mijn verhaal van het begin starten. Dan weten jullie wat voor vlees er in de kuip zit :wink:

Wel ik ben al van heel jong (14de) gestart met gewone benzinevliegtuigjes (2 in totaal). Terwijl ik nergens kennis van had. Later (2 jaar terug) heb ik nog een slowflyer gekocht. Al deze pogingen zijn op niets uitgedraaid. Ze staan nu alle 3 op zolder...

Maar ik geef de moed niet op :evil:
Het grote voordeel bij een heli is dat je ter plaatse kan oefenen (hoveren). Terwijl bij een vliegtuig dit allemaal veel te snel gaat. Bij een vliegtuig komt ook veel aerodynamica van de romp en vleugels kijken (ik heb zelf een balsa zwevertje gebouwd).
Bij een heli is het "volgens mij" louter mechanica. Dus enkel alles goed uitbalanceren + afstellen van de componenten. Ik denk dat dit mij beter afgaat :)

Welnu, de bedoeling is dat ik op termijn buiten wil vliegen. Thuis op het platteland is plaats genoeg. Dus wil ik liefst later een grote benzine heli. Maar het beste is, denk ik, om klein te beginnen.

Ik heb van mijn vorige pogingen een Graupner MC10 zender (en ontvanger) eraan over gehouden. Kan je met deze zender ook heli's besturen ? Want in de winkel vertelde ze mij dat deze MC10 "best"geschikt was voor vliegtuigen.

Van mijn slowflyer heb ik ook nog 3 micro servo's en een electro regelaar eraan overgehouden.

Dus als ik mijn MC10 zender kan gebruiken: Wat raden jullie mij aan ?
Of is het zoals michel zegt, koop de game commander en oefen in de winter op je flightsim en koop dan later een heli.

Back