Wat is het meest gebruikt in nederland, mode1 of mode2 ??

Laat dat nou net het moeilijkste automatisme zijn om bij mensen erin te krijgen :D
Is dat zo? (spreek niet uit ervaring). Ja, toen mensen mij vertelden dat ik 'omgekeerd' moet sturen als het model op me af komt raakte ik ietwat in de war. Mijn eerste reactie was: nee toch?, het model weet toch niet dat het naar mij toe vliegt.

Mijn persoonlijke voorkeur is overigens mode-2 omdat dat beter aansluit bij 1-1 vliegen. Je kunt wel hoogte duwen in plaats van trekken, gas trekken in plaats van duwen, rolroeren op de andere stick en/of omgekeerd laten werken, maar waarom zou je? Dat er geen pedalen zijn voor het richtingsroer is al erg genoeg ;)

Bij het opgooien met rechts kan ik even niet sturen of hoogte bedienen. Maar dat duurt maar een halve seconde of zo. Soms gooi ik op met links, maar dan moet ik van tevoren het gas aanzetten en dat vind ik vervelender. Ongebruikte vliegtijd gaat zo verloren.

Volgens mij is het antwoord op de vraag van TS ook mode-2. Welke mode handiger is, doet er helemaal niet toe, alleen welke mode het meest gebruikt wordt.

Martin
 
Totdat je een hotliner moet gooien (met 3,5 kw...) en 16 x 16 RFM en veel toeren en ongetrainde linkerarm. Blijf ik dat een uiterst listige zaak vinden in Mode-2. Die ligt binnen de seconde in de greppel of erger.
Een 'gooier' is soms lastig te vinden.. en dan ook nog eens recht. Maakt het minder comfortabel, terwijl het vliegen ermee juist zo leuk is.
Maar ik verzin er nog wel wat op... aillerons dubbel aansturen met knuppel links en rechts.
Ailleron is de eerste bliksem-correctie die ik moet hebben om koppel weg/af te vangen. Als een bezetene de wolken in, is het probleem niet.
Desnoods in een vliegfase programmeren als me dat lukt. (denk het niet bij MPX)

Algemeen... Welke mode je ook kiest... als je daarmee goed ingeprogrammeerd bent, dan maakt het niet zoveel meer uit of je dicht bij een 1:1 zit...

Omkeringen aan de knuppel?... Remkleppen trek je bijvoorbeeld. Alles uitgeklapt is dan als 'gas dicht', dus snelheid minderen...

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Bas, daar heb ik geen problemen mee, mijn F5B kist gooi ik weg ,met rechts en daarna stuur ik in mode 2 de kist het luchtruim door. Als ik zelf gooi doe ik dat met half gas, en als ik iemand heb die hem kan gooien dan gaat dat met vol gas. zeker dadelijk mijn Ziper met die mooie Powerdekker erop. daar heb ik dadelijk weer een goede werper voor nodig.
 
Volgens mij is het antwoord op de vraag van TS ook mode-2. Welke mode handiger is, doet er helemaal niet toe, alleen welke mode het meest gebruikt wordt.
Zelfs dat is volgens mij niet zo belangrijk; je hebt er het meeste aan om de mode te kiezen die in je club het meest gebruikt wordt. Niet alleen bij het lessen; af en toe is het heel handig om je zender even aan iemand te kunnen overgeven.
 
Ja, maarrrr... Theo, jij bent een veel betere vlieger. Ik ben een veel te late starter met deze ongein.
Heb twee standen, maar voluit is beter. Hij zwiept 1 kant uit, dat maakt hem zo listig.
Helemaal doorgemeten maar alles staat mooi haaks.
De Enigma maar eens uitzetten, die is wat stabieler. En snel naar een trainingsdagje F5B... hopelijk niet aan de andere kant van de wereld, Limburgia :confused:
Ik ben ook veel te zuinig op die dingen...

En Bart, helemaal gelijk wat dat betreft.

Njaw... wat dit ban betreft... maar weer on toppic?
 
Mode 1 of mode 2 , je kunt er hele boeken over schrijven , en dat wordt dan ook gedaan .
Maar je moet wel vliegen met een model en in welke mode is totaal onbelangrijk , in beide gevallen heb je hele goede vliegers , en crashen er ook evenzoveel .
Laat je opleiden in een mode en stick to it , laat je niet meer verleiden tot veranderen ,het zal je toestellen kosten !!
 
Back
Top