Is dat zo? (spreek niet uit ervaring). Ja, toen mensen mij vertelden dat ik 'omgekeerd' moet sturen als het model op me af komt raakte ik ietwat in de war. Mijn eerste reactie was: nee toch?, het model weet toch niet dat het naar mij toe vliegt.Laat dat nou net het moeilijkste automatisme zijn om bij mensen erin te krijgen![]()
Mijn persoonlijke voorkeur is overigens mode-2 omdat dat beter aansluit bij 1-1 vliegen. Je kunt wel hoogte duwen in plaats van trekken, gas trekken in plaats van duwen, rolroeren op de andere stick en/of omgekeerd laten werken, maar waarom zou je? Dat er geen pedalen zijn voor het richtingsroer is al erg genoeg

Bij het opgooien met rechts kan ik even niet sturen of hoogte bedienen. Maar dat duurt maar een halve seconde of zo. Soms gooi ik op met links, maar dan moet ik van tevoren het gas aanzetten en dat vind ik vervelender. Ongebruikte vliegtijd gaat zo verloren.
Volgens mij is het antwoord op de vraag van TS ook mode-2. Welke mode handiger is, doet er helemaal niet toe, alleen welke mode het meest gebruikt wordt.
Martin