wat is het stil?

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door rottierood, 2 okt 2004.

  1. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Alle tankers op non actief????
    [​IMG]
     
  2. Hoi Marcel,

    Meestal ben jij degene die ergens over begint :lol:
    Nu ook maar dan anders :wink:
    Maar ik ben o.a hier mee bezig (nog steeds) :lol:

    De Kübelwagen om samen met mijn Tiger I mee te rijden :wink:
    Moet 't dashbord en de lampjes nog maken + een aantal decals :cry:
    [​IMG]

    En dan ben ik nog bezig met een dieplader 8) nu uitgerust met verbreeders anders paste de Leopard niet :roll:
    [​IMG]
    Deze is van kleur veranderd en om de assen van de dieplader te sturen wil ik een extra stuurservo inbouwen :!:

    En misschien ga ik mijn andere oplegger gebruiken voor tank transport 8)
    En moet ook deze van kleur veranderen :? :cry:
    [​IMG]

    Verder moet de Actros nog steeds worden uitgerust met kogel vrij maar vooral kogelwerend glas of misschien gewoon glas :turn-l:

    En daarna wil ik mijn Gepard gaan opknappen, complete achterkant vervangen, radar draaiend maken, toren draaiend en een camouflage kleurtje :|
    [​IMG]
     
  3. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Wat een leuk wagentje,de Kubelwagen.Past precies bij de tank!Klasse......
    Ja dat klopt dat ik ergens over begin.Maar ik heb het een beetje druk gekregen op het werk,en dan schiet mijn oplegger er bij in.Maar dat geeft niet,ik heb wat dat betreft alle tijd.Ik ben nu buiten bezig want er is een kozijn verrot buiten van het huis.Als de regen er op staat heb ik een waterballet binnen.En dat is nou niet de bedoeling!Vandaag dus ff voor timmerman spelen.
    Ik ben nieuwsgierig naar je resultaat van jouw oplegger.Het lijkt al echt op een militiar voertuig zo aan de foto te zien.Mooie combinatie :D :D
    Maar ik denk dat ik vanavond wel even met de oplegger door ga.
    [​IMG]

    groetjes Marcel.
     
  4. Ik zit nu te wachten op een verbeterde (van messing) idler span set uit Duitsland voor de Leopard 2A6, hij is er al maar het pakje is zoek bij de TGP :2gunfire: :google: :evil:
    Het is bedoeld om de tracks netjes op spanning te kunnen zetten, het is nu (de tracks hebben iets rek gekregen) of te los of te strak met het huidige systeem.

    Verder heb ik het op het moment erg druk met mijn andere hobby....dvd's.

    Groetjes,
    Hugo
     
  5. Forrest

    Forrest Guest

    En ik ben druk op zoek naar de Tokyo Marui Leopard :lol: .
    Voor de rest ben ik druk bezig met een 1/35 model RC te maken en ook waterdicht (amfibisch).

    En ben een 1/14 Model groen aan het spuiten want dat word een Werklust. :wink:

    Greetz Niek
     
  6. Hoi Niek,

    Kan je misschien wat foto's laten zien 8O
    Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar ik wil wel alles weten :lol:
     
  7. Forrest

    Forrest Guest

    Hoi,

    Zodra de digitale camera weer terug is zal ik er wat foto's van maken.

    Dat Amfibisch voertuig is deze (foto van internet geplukt) :
    [​IMG]

    Ik hoop dat ik er morgen een eerste testronde mee kan maken.

    En die werklust is er zo een:
    [​IMG]

    Die ben ik nu dus in een camo jasje aan het steken.

    Greetz Niek
     
  8. Hoi Niek,

    :yes: Nu ben ik nog nieuwsgieriger :roll: :lol:

    En dat van die werklust (nooit te oud om iets te leren) dat is een goed idee, dat ga ik ook doen, :thumbsup:
    Dat wordt deze dus maar dan in een camo jasje :wink:

    Deze foto is van afgelopen zomer op ons autobaantje :zon:
    [​IMG]

    Rijden die werklust machines ook met die kleine kijk gatjes of halen ze die platen ook wel eens weg :roll: :?:
     
  9. Forrest

    Forrest Guest

    Hoi,

    Die pantserplaten halen ze ook wel weg hoor. Op deze site staan nog at foto's:

    http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.dae.tmfweb.nl/genie/werklust(1).jpg&imgrefurl=http://www.dae.tmfweb.nl/bestanden/werklust.htm&h=207&w=300&sz=9&tbnid=stvx18vPs98J:&tbnh=76&tbnw=110&start=6&prev=/images%3Fq%3DWerklust%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26sa%3DN


    Dat voertuig op de foto van jou heb ik ook, er hoeven maar een paar aanpassingen en hij lijkt op een Landmacht uitvoering (oa boven de achterbanden z'n plaat overheen, beetje lastig uit te leggen :? )

    Ik wil ook proberen dat de bak eraf kan en dat b.v. Pallet lepels erop, maar dat moet ik nog ff uitzoeken.

    Veel succes :wink:

    Greetz Niek
     
  10. Forrest

    Forrest Guest

    Zie net dat ik ook nog foto's van de Werklust heb van de Open Dag in Oirschot. Als je die wilt dan moet je dat maar ff zeggen en dan scan ik ze wel in en stuur ze door.

    Greetz Niek
     
  11. Nou Niek, hoe meer foto's hoe beter :lol:

    Hier 1 van mijn dieplader in een nieuw groen jasje, alleen wil ik nu nog een houten laadvloer maken :!:

    [​IMG]
     
  12. Forrest

    Forrest Guest

    Dan scan ik de foto's morgen wel in en mail ze dan.

    Die dieplader ziet er niet verkeerd uit :lol:
    Volgens mij staat een Werklust in camoprintje er ook niet verkeerd op :p

    Greetz Niek
     
  13. Forrest

    Forrest Guest

    Hoe spuit jij die dingen eigenlijk? En met welke kleur?

    Ik heb een airbrush maar daar schiet het niet echt mee op. Die spuit niet z'n groot oppervlak in 1 keer.

    Greetz Niek
     
  14. Wel, ik ben niet zo'n ster in dat soort zaken, maar ik heb mijn vrachtwagen en dieplader gespoten met een spuitbusje van Tamiya :lol:
    TS - 5 Olive Drab, helaas heeft niet elke modelbouw winkel dit op voorraad :cry:
    Ík spuit bij voorkeur als 't mooi weer is, omdat ik buiten moet spuiten, met 't model op de kliko, deze kliko heeft intussen allerlei kleuren :lol:

    De actros heeft ook nog bepaalde onderdelen die zijn gespoten met Nato Black. 8)
    Het Kübelwagentje is gespoten met TS - 3 dark yellow en daarna heb ik strepen getrokken met een kwastje, ik vind 't wel mooi, maar er zullen best wel een hoop mensen zijn die daar anders over zullen denken :lol: ik weet zeker dat 't resultaat 10 x mooier zou zijn met een fijne airbrush, maar ja die heb ik niet en dan probeer je iets anders :wink:

    Dus voor sommige onderdelen gebruik ik gewoon een potje verf en een kwastje, Tamiya brengt diverse kleuren gewoon uit in spuitbus en in potje :wink:
    Het potje verf gebruik ik ook om evt. beschadigingen weg te werken, geeft ook vaak een iets ander effect (structuur of kleurverschil) maar dat is wel mooi, een echte wordt ook wel eens bijgewerkt (denk ik)

    Als ik bijv. mijn shovel in een camo jasje ga uitvoeren dan spuit ik eerst een groene basis kleur (Nato green) en vervolgens breng ik de andere kleuren (Nato brown en nato black) aan met een kwastje, dit scheelt voor mijn een hoop afplakwerk en die spuitbusjes zijn wel goed voor grote oppervlakken maar niet voor de kleinere :lol:
    Het meeste komt ernaast, vandaar dat de kliko zo bont gekleurd is :p

    Maar een air brush dat lijkt mij wel iets, maar zit daar niet ook heel veel schoonmaak werk aan na afloop :?:
     
  15. Forrest

    Forrest Guest

    Bedankt, ik dacht al dat je dat met z'n spuitbusje had gedaan. Bij de modelbouwwinkel hebben ze alleen Dark Green en Olive Drab in een spuitbussie. Misschien kunnen ze iets bestellen..(hoop ik :lol: )

    M'n airbrush is eigenlijk voor heel precies werk, naast het RC gebeuren doe ik ook de 1/35 static modellen en daar hebben ze mij deze voor aanbevolen. Hij was wel prijzig ( 130 eurie 8O , maar een top airbrush is het).

    Qua schoonmerk werk is het best veel. Toen ik 'm had gekregen dacht ik dat het wel meeviel, dus deed ik 'm niet zo goed schoonmaken. Dag erna was alles verstopt. Toen had ik lekker stinkende Thinner in huis gehaald en dat jaag ik er nu steeds doorheen (wel met een masker op natuurlijk :) ) En 1 keer in de week haal ik 'm helemaal uit elkaar en poets ik elk onderdeeltje uit.

    Op zoek naar het spuitbussie Nato Green,

    Greetz Niek
     
  16. Forrest

    Forrest Guest

    Kijk, dit is mijn airbrush:
    [​IMG]

    Mooi dingetje toch?

    Greetz Niek
     
  17. Ziet er wel mooi uit, gebruik jij voor dat air brushen een compressor :?:
    Kan je met dat wieltje boven op de straal breedte veranderen :?:
    Wat voor een verf gebruik je en ik neem aan dat 't wordt verdunt :?:
     
  18. Forrest

    Forrest Guest

    Voor het airbrushen heb ik een compressor (druk ongeveer 1 bar)
    Met dat hendeltje bovenop kan je lucht en verf regelen. Je moet hem naar onder duwen voor de lucht, en dan hoe verder naar achter hoe meer verf en hoe breder de straal. Dat bekertje bovenop vooraan is dus voor de verf in te doen.

    Ik spuit met div. soorten verf. Meestal voor basislagen voor modellen Tamiya kleuren, die verdun ik dan met ruitensproeiervloeistof (klinkt raar, maar waar) ongeveer 50/50.

    Nu zie ik net dat er op een modelbouwforum een compressor+ airbrush word aangeboden. Misschien iets voor jou?

    Greetz Niek
     
  19. Hoi Niek,

    Ruitensproeiervloeistof :? :?: daar had Hugo 't ook al eens over, maar waarom ruitensproeiervloeistof en maakt 't uit welke :?:
    En dan bedoel ik eigenlijk dat roze zomerspul of dat blauwe winterspul en die kant en klare tankjes of dat geconcentreerde spul :? :?:

    Ik wil 't eigenlijk eerst eens proberen voordat ik zoiets aanschaf :lol:

    Maar je maakt mij nu nog nieuwsgieriger naar jou foto's :wink:
     
  20. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik had 15 jaar geleden voor m'n verjaardag van Revell een Airbruschset gekregen.Toen ik de Actros ging spuiten was alles lekker aangekoekt.Ik heb het goed schoongemaakt en ben begonnen.Toendertijd spoot ik met behulp van een (niet lachen) een compressor om je banden op te pompen.Dat ging dus niet.Ook had je vroeger van die spuitbussen met lucht,speciaal voor airbrusch.Ik heb daar alleen de koppeling nog van.Nu heb ik een grote compressorpomp staan in de schuur.Met een 28 liter luchtketel.
    Het zaakje aangesloten incl. de koppeling van de spuitbus en............perfekt resultaat!Ik heb voldoende luchtdruk om te spuiten.
    De Actros heb ik met een zwarte roestwerende primer gespoten met een klein beetje gifgroen er in.De primer is,als hij droog is, zo dof als krijt.De gifgroene kleur is een zijdeglans.Dit is om het zaakje een beetje body te geven.Zelfs met de airbrusch spuit is het goed te doen met deze verf.Wel heb ik hem verdunt met wasbenzine.Geen thinner.
    [​IMG]
    gr.Marcel.
     

Deel Deze Pagina