Wat is het verschil ?

Voor mijn zelfbouw-experiment was ik op zoek naar een losse 4-in-1 controller, nu ontdekte ik dat de controllers for fp's en cp's niet dezelfde zijn... wat is het verschil, en kan een cp 4-in-1 gebruikt worden voor een fp ?

En nog het volgende, de esky 4-in-1 vond ik op internet voor prijzen varierend tussen de 34 en de 50 euro, maar toen ik deze morgen bij de lokale winkel ging informeren naar de prijs van een 4-in-1 (BMI Carboon onderdeel) kreeg ik een prijs van 115 euro voorgeschoteld, is die dan zo anders dan de esky varianten ?

De 4-in-1's verschillen qua functie niet echt, maar de implementatie van sommige functies zijn vaak net even anders zodat de een het beter doet dan de ander. De Piccoboards vind ik erg goed, terwijl de DF4-boards zuigen... Ook de maximale stroom verschilt nog al eens, Piccoboards zijn 2 x 5 amp maar sommige GWS-varianten zijn 5/2 amp dus je motoren verkeerom aansluiten = weg regelaar... Is het geen idee in Hongkong een losse kit te kopen? Je hebt zo te zien aan je sig al een zender met revo-mix, dus je hoeft alleen een gyro ($22, GWS PG-03), 2 x regelaar (GWS E300, 10amp/3s max $10) en een ontvangertje ($10, esky 4-kanaals) dus dan ben je zonder douane/belasting/verzend voor $52 klaar (Ongeveer 40 eu met de huidige koersen)... Wil je dan borstelloos dan haal je de main esc uit het plan en prop je er een brushless esc in...

Ow, en BMI is imho duidelijk te duur ;)

Back