Wat is hier fout !!!!!

foutje

De bespanning is niet rechtsdraaiend aangebracht.
Dit zal tijdens het vliegen plurken bewerkstelligen met als gevolg een te hoog schroftgehalte.
Dit te hoge schroftgehalte zal een vroegtijdig degenereren veroorzaken van de gebruikte houtsoorten.
Toestel zal crashen tenzij de vlieger mij consulteert voor advies a raison van €200,- per uur excl.BTW.

Greetz,
Frank
 
Wanneer komt nou de oplossing van dit raadsel?

Ik weet het ook niet meer !!!
Maar de mooitse van alle zijn ...........

vosje,

Je moet al een tijdje meegaan in dit wereldje om de echte fout te vinden.
Ik heb eens goed naar je voorstelling gekeken en ik weet waarom je hem niet "Aan" krijgt.
Het gaat in dit geval n.l. niet om een ICE (Internal Combustion Engine) dus je hebt een ander middel nodig om het gewenste verbrandingsproces op gang te brengen.
Kijk eens rond voor het volgende middel!

full


Succes Cees
en
Volgens mij heb je door het te lompe gebruik van een veel te zware startmotor de koppel-toerenkromme teveel verbogen en moet je nu een nieuwe koppel-toerenkromme monteren....

Ik heb er vast nog wel ergens eentje voor je liggen....

:)

Groet, Bert

PS: enne, IEDEREEN weet toch dat je je duim niet daar moet houden....

Dit noem ik nou model humor !!

Super leuke reactie's allemaal , hier hou ik wel van !!

gr vosje ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Vosje,

Wat is er fout ofwel wie is de beste wedstrijd v lieger?

Zuiver procestechnisch kan ik nog wel wat extra onderbouwing toevoegen.

Na inzetten van transformatie wordt een groot deel van het vaartuig laag voor laag in een vorm van koolstof omgezet. uiterst modern of niet soms.

Het drijfvermogen neemt daarmee ook nog eens exponentieel toe omdat een deel van het toch al te hoge gewicht gasvormig wordt afgevoerd.

Het eventuele te hoge schroft gehalte is helemaal geen nadeel zoals Frank schetst (indien dat uberhaupt waarneembaar is in een polder, en dus onder N.A.P, denk hierbij aan de wat hogere barometrische druk!!) in tegendeel, het voorkomt juist vroegtijdige algen aangroei.

Met de uitsparing van het overbodige consult (ongewenste commercialisering overigens binnen dit draadje) van een aantal malen 200 Euri/uur kan ook nog eens een mooi modelvliegtuig worden aangeschaft. Mooie gelegenheid om eens een serieuse hobby te starten in plaats van dat gedoe met voederbootjes!!

Ik vind ook genoemde opgelopen kromme koppel / toerenkromme een voordeel, dan blijft ie ten minste een beetje in de buurt (vaart rondjes) en kun je het transformatieproces mooi waarnemen.


Als dat niet allemaal aantrekkelijk is!
wat denk je daarvan!
<O:p</O:p
Zo, even een eindsprintje om te winnen.
<O:p</O:p
Cees

(Laat buitenlanders dit draadje maar eens vertalen (babbelvis), krijgen ze de indruk dat wij Hollanders inmiddels ook in staat zijn om naar de maan te vliegen!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deelnemer trekt zich terug

Vosje,

Even een kort berichtje,

In eerste instantie was ik wel happy dat ik genomineerd ben doch maakte me al veel eerder zorgen om het feit dat ik met mijn post alle elektro vliegers wel eens tegen mij in het harnas zou kunnen jagen.

Om die reden een tweede post ergens in het draadje waarin ik omschakelde al zou het betrekking hebben op afstand bestuurde boten. Echter, dat was achteraf ook niet al te verstandig, denkende aan al de botenbouwers.

Als laatste redmiddel dan alleen het betrekking te laten hebben op voederboten was wellicht mijn grootste fout, denkend nu weer aan al die hengelaars in Nederland.


Indien de elektro vliegers, botenbouwers en hengelaars samenspannen, dan begrijp je het wel, ik kan het helemaal schudden. De prijs die ik kan winnen staat dan niet meer in verhouding met de mate waarin ik NAT kan gaan.
<O:p
Het is om die reden dat ik mijn excuses aanbied aan eenieder die ik in een verkeerd daglicht heb gesteld, ik zie af van verdere deelname en wens een ieder veel plezier toe bij het uitoefenen van zijn hobby.


Oh ja, je vraag van post 1 "Wat is hier fout": Doar is niks mis met!!!

Cees
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vosje

Nu ik ben bekeerd, ben ik in staat op positieve wijze na te denken over de voorstelling en daarom wil ik iemand nomineren.

Als we startproblemen hebben met een elektromotor, vooral in de winter, dan moeten we de accu verwarmen, dat weten we.
Door een geforceerde rotatie echter van de motor is het ook zo dat we een wisselend magnetisch veld kunnen aanbrengen in de motor.

De motor nu, is voorzien van een fijn gelamelleerde ijzerkern in de spoelen en veelal ook van een fluxring. Dan zal ten gevolge van het wisselende magnetisch veld dus ook een wisselende magnetische fluxstroom door die kern en ring plaats vinden. Dit in combinatie met de hysterese ten gevolge van de nooit perfecte permeabiliteit van deze delen zal leiden tot verliezen, verliezen die zich zullen manifesteren in warmte.

Willen wij dat?

Nee want die warmte doet na enige tijde de weerstand van de spoelen weer toenemen en geeft dus extra verlies!

Maar!!!

Wat nu als we de geforceerde rotatie in contrarichting laten plaatsvinden? Koelt de motor dan af?

Die vraag hoeven we gelukkig niet te beantwoorden want, als dat zo is dan kunnen we de hele zooi in “the plane” ook weer door een elastiek vervangen, vliegen we toch nog steeds elehtro en zijn we weer terugbeland in het jaar kruik.

Mijn keuze daarom:

Post 33, Sven is voor mij DE winnaar.
Eerst de kap erop voor je de elastiek opwind.


PS wisten jullie dat ik het hierbij heb over de : "maagdelijke kromme van de BH-curve."
(Ga er maar eens op koekelen ik ken het nog als maagelijkheidskromme van vroeger)
<O:p
Leuke quiz, wat kunnen we winnen?

Cees
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toevallig?

Vosje.

Heb je toevallig gisteravond nog het programma gezien "Help, mijn vriend heeft een hobby"

Het was om half negen of half tien op RTL4.

En!!!!!

De jongeman, partner van de (zwangere)aanvraagster in de voorstelling was "karpervisser".

Raad eens wat er met de voederboot gebeurde tijdens de uitzending, misschien kun je het terugzien op internet.

De situatie daar was in ieder geval niet in de haak dat zag ik om dat ik kort daarvoor door het oog van de haak ben gegaan bij deze hengelaars.(figuurlijk bedoeld zie post 46)


Veel succes met je draadje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top