Wat is je langste thermiekvlucht.

Ben er eigenlijk wel eens benieuwd naar wat jullie langste thermiekvlucht is, waar dat was, met welk model en hoe je het in hemelsnaam zo lang hebt volgehouden.
Mijn langste vlucht is tot nu toe 1 uur en 5 minuten met de Spectra van GreatPlanes ergens rond Annen op een weiland.
Na een half uur begin ik vaak al vermoeid te raken van het turen en het omhoogkijken heb ik dan al pijn in m'n nek. Twee week geleden na een half uur zat ik weer zo hoog dat mijn Eon een stipje in het blauwe was. Hij bleef ondanks een paar tikken downtrim gewoon doorstijgen. Mooie start voor een recordvlucht. Uiteindelijk is het iets van 50 minuten geworden edoordat ik hem in een spin maar naar beneden gehaald heb. Landen en even pfffff ontspannen. Volgende keer toch maar een ligstoel mee :?

Ongeveer 4 jaar terug op deelen (show met modelvliegtuigen voor soort dag van de politie) ongeveer 1 uur 45 min met een robbe vartafly met maar 1x op de motor omhoog, daarna niet meer gebruikt, uiteindelijk geland omdat de zender leeg begon te raken. Uiteindelijk omlaag in een tolvlucht want horizontaal steeg hij door. Iemand is die dag ook bijna een Graupner Soarmaster kwijt geraakt :D

(En in het echt: 1 uur en 9 min met de PH-686 vanaf Terlet op 5-9-2004)

Mark

Bedoel je ELECTRO thermiek of dat echte moeilijke wat in de lucht "hangt".....??

Met de juiste aandrijving kom je ook al op een uurtje..

Groeten Aaalie.

90 minuten met 150 sekonden motorloop. Last Down XXL met Skymelody. Inderdaad minder goed voor je nek. Dit was ook de aanleiding om te landen én om de mogelijkheid open te houden deze tijd ooit nog eens te verbeteren.
:D

Tjah als ik t zo zie zijn dit allemaal RC kisten. Ik heb t al wel s gezien dat een vrij vliegend model een F1A model. Van dit model ging de timer niet af en vloog dus weg een uur en nog wat minuten door op de thermiek en toen waren we het signaal van de zender kwijt. Tjah het model lag toch zo 40 km verder op.

Euhm, een vrijevlucht model, met een timer kan ik me voorstellen.... maar wat heeft het zender signaal er dan mee te maken??

duzzz

groeten Vip-er

sommigen hebben een soort peilzender aan boord voor als het model uit het zicht verdwijnt om het dan nog redelijk snel te vinden. Een goede A-2 of een coupe D'Hiver, of een Wakefield vertegenwoordigd toch al snel een behoorlijke waarde.

4a5 minnuut met my bug :-) het was een behoorlijke stormachte dag. Op een voetbal veldje wat omringt was met bomen van ongeveer 6 meter hoog. met de neus in de wind net boven de bomen en daar door kon ik ongeveer 5 min boven blijven. Alleen toe ik wou landen en dus heel even met de wind mee vloog zat ik aan de andere kant van het vled al in de boom ongeveer op 3 meter hoog :-(
dat werdt dus klimmen. Maar wel gaaf om met zoveel wind en met zo`n kleine bug tevleigen.
Heb er wel van geleerd om met zoveel wind en zo`n licht toestel niet met de wind mee te vleigen als i kdaar nu weer vlieg met zo veel wind maak ik gewoon een halve rol en halve looping zo dat ik onder de boom grens zit :-) .
Gr Uit Ommen

in Tjechie heb ik 4.33 uur gevlogen, 238km met een twinIII orca (acro) PH-1001.
met een modelvliegtuig ben ik nog niet langer als tien minuten op thermiek boven gebleven. daar komt verandering in als mijn vario er is.

Groeten Halmar

@ Halmar

Mijn langste solo is in een G102. was iets in de buurt van vijf kwartier. Schrok me tijdens die vlucht een hoedje toen een verkeersvliegtuig van Transavia op enkele honderden meters me tegemoet kwam toen ik op 800 meter zat. 8O . Wij mochten op woensdag niet hoger dan 400M maar ja wat doe je als je lekker draait en inkomend verkeer wel boven deze grens mag.

Ik ben licht claustrofobisch en hou het niet lang uit in zo'n krap cockpitje van een G102. Op een gegeven moment moet ik er gewoon uit. Waar ik op gelest heb, een ASK13 heb ik daar geen last van.

Ja ja dit alles is dus :offtopic:

Record is niet schokkend: hoogstens 40 minuten, daarna bewust naar beneden gestuurd. Het probleem is dat ik na een half uur mijn concentratie toch wel begin te verliezen.

Het is mijn ervaring dat als het zonnetje een beetje wil je meestal wel lekker blijft hangen.

Electro zwever: robbe saphir spw. 2.8m + vario

@Theo,

claustrofobi lijkt mij heel lastig, die vliegtuigen zijn zo lekker ruim he 8O misschien komt het dat je in de 13 er geen last van hebt door dat je meer zicht hebt.

mijn langste solo was ongevee2.30 uur, en op de grond kijken ze je dan weer boos aan omdat de limiet 1 uur was...

Groeten Halmar

en nu weer :ontopic: :wink:

Bertus zei:
We kruipen dan naar de 900 a 1000 meter bij goed zicht.

Lekker is dat, jij bent volledig tegen wildvliegen heb ik gemerkt, maar komt wel boven de 300m met je bak? Officieel zou je niet eens hoger dan 150m mogen, omdat je een motor hebt (ook electro)... Zo'n kistje zie je echt niet aankomen als je lekker op 1000m rondtuft. Als het eens mis zou gaan is jouw ASH26 helemaal kapot, en heb ik een mooi gat in me vleugel :?
Jij bent tegen wildvliegen, ik tegen vliegen hoger dan 300m!

Ohja, weer ff ontopic...
Mijn langste thermiekvlucht met een modelvliegtuig is ongeveer een half uur, en langste 1:1 zweefvliegen (solo) 5 uur 22 min...

Peter.

Back