Wat is je langste thermiekvlucht.

in tjechie wou ik hem afgelope zomer vliegen, maar de eerste dag al van de twee weken werd een van de juniors dusdanig beschadigt dat hij niet meer redelijkerwijs snel te maken was. zit nogsteeds in reparatie. en dus was er ineens geen sprake meer van welke poging dan ook op een junior. :evil: :evil: behalve dan precies na een uur landen.

Groeten Halmar

mijn langste vlucht is 6.32 uur, niet solo uiteraard.
Ik ben namelijk nog niet solo... (belgie mag pas van 16). Die 6.32 uur heb ik in Sisteron gedaan,
daar heb je vaak cumulusjes tot 5000 meter. zeer gemakkelijk om dan lokaal je 5 uurs te doen!

Nooit erg lang en ik klok het nooit. Ik vlieg uitsluitend kleintjes en zodra de kist "verdwijnt" bij een verkeerd perspectief stuur ik de boel naar beneden. Ik lijd nogal aan het gevoel dat de kist onhoog moet als ie beneden is en omlaag moet als ie boven is. :lol:

50 minuten, op een gegeven moment zag ik hem bijna niet meer, zag hem wel maar niet meer goed de vorm, ik kreeg hem niet meer naar beneden dus dat moest m'n instructeur doen, hij kreeg hem ook met moeite naar beneden.
Ik kon me toen ook niet meer zo goed concentreren dus had hij hem maar geland.

peytr zei:
Ik lijd nogal aan het gevoel dat de kist onhoog moet als ie beneden is en omlaag moet als ie boven is. :lol:
Daar heb ik ook last van omdat ik vrij kleine (minder dan 2 meter) en snelle zwevertjes heb, ben ik eindelijk boven en dan is het zwevertje nauwelijks meer te zien en dan wil ik weer naar beneden en zo jojo ik dan op en neer.
Ik heb het wel eens 1,5 uur vol gehouden maar dan heb ik er echt wel weer genoeg van. Ik heb een zwever en daar kun je zonder thermiek wel een uurtje mee boven blijven, met 3300 mAh GP celletjes.

Hoi,

Mijn langste zweefvlieg duur was 7 uur en 45 min langs de helling met m'n QB2500 op texel (hiermee sta ik nu 2e op de troffee de geen die 1e staat heeft 8 1/2 uur gevlogen langs de helling ) mijn record gewoon thermieken, dit vanaf de schietlijn tevens met mijn QB2500 is 3uur en 46 min (toen kreeg ik nek pijn en had ik geen zin meer :P) Dit is wel modelvliegen :wink:

groetjes, Dennis

Sommigen verwarren het MODELVLIEGforum met een 1:1 zweefforum.

Heren, en dames, beperk je vliegtijden tot modelvliegtijden aub... radius 300km e.d. zijn hier dus erg duidelijk niet van toepassing.
No pun intended.
grtz

Waarom zou dat niet kunnen. Tot voor enkele jaren werden er in duitsland modelvliegrally's gehouden. Men starte dan vanaf een modelvliegveld en de piloot stond in een auto met opendak/sunroof en bestuurde zo zijn vliegtuig. Het was dan ook de bedoeling om zo snel mogelijk een parcours af te leggen en dit liep meestal via enkele andere modelvliegvelden weer terug naar de startplaats. Helaas lukt het nu bijna niet meer om voor zo een evenement een vergunning rond te krijgen.

Hallo,

Ik heb gewoon een zeer goeie accu in m'n zender + dat het een 2 kanaals vliegtuig is die je soms gewoon als automatische piloot tegen de wind in kon hangen en dan gewoon rustig kon kijken :P (beetje overstabiel dat kistje) een aantal van mijn mede vliegers moesten het toen ook opgeven (jaja er was concurentie) door idd. een lege zender accu (een Ripper van een vriend ging met een nood gang de grond in omdat z'n vliegtuig accu leeg was :? ) maar het is wel een hele zit m'n vlucht is uiteindelijk geeindigd door een stomme stuurfout van mij (stuurde met de helling mee en legde hem er direct er weer tegen in waardoor deze heel langzaam naar beneden ging :? )

m.v.g. Dennis

Collegae!

WAT een hoop 1:1 zweefvliegers hier! 8O

En wat een jonge gastjes! :wink:

Mijn langste solo-vlucht: plm. 40 minuten op de PH-444 (Ka-8) van de Groninger Studenten Aercoclub, in Frankrijk.

Tot 1.750 meter :!: onder een joekeloerus van een cumulus, en toen as een speer met kleppen uit er onder vandaan . . . :?

Doe het nu niet meer (nu alleen nog maar 1 : 4 (plm.) :wink: )

jan.

steven D zei: Heren, en dames, beperk je vliegtijden tot modelvliegtijden aub... radius 300km e.d. zijn hier dus erg duidelijk niet van toepassing.
No pun intended.
grtz

:wink: Ik gaant er van uit dat we het hier over modelvliegen hebben :P

mzzl Dennis

Ja jongens graag berichten over modelzweven met als mededeling type kist, startmethode, locatie enz. Enuhhh wel thermiek en geen hang!!

Voorlopig is mijn langste vlucht : 20 min met multplex easyglider (zwever versie) gelanceerd met een sandow tot +- 80 m. Daar dan tegen wind naar een paardenstal gevlogen. Gestegen tot een goeie 150 m, terug gekeerd en weer dezelfde bel kunnen nemen :D .

Grtz Willy

William zei:
Voorlopig is mijn langste vlucht : 20 min met multplex easyglider (zwever versie) gelanceerd met een sandow tot +- 80 m. Daar dan tegen wind naar een paardenstal gevlogen. Gestegen tot een goeie 150 m, terug gekeerd en weer dezelfde bel kunnen nemen :D .

Grtz Willy

krek hetzelfde gedaan met FMS, waarschijnlijk zelfde paardenstal.

lachi toch

Back