Wat is jullie rijtijd met een Savage Flux 2350

Ik ben sinds korte tijd in het bezit van een Savage Flux 2350:

Nu ben ik heel benieuwd hoe lang jullie rijden met een setje lipo's.
Met onderstaand setje nieuwe lipo's rijd ik ongeveer 7 minuten. Ik vind dit zelf vrij kort, zeker in vergelijking met mijn Vorza. Deze rijdt weliswaar op 2x 3s bijna 25 minuten, maar toch.

Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pa
De auto is verder Out of the Box.

Groeten,

Wilfred

Laatst bewerkt:
Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 11817 bytes) in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/showthread.php on line 1275

Dit was de melding bij het Savage flux topic.

ik denk dat de 7 minuten ongeveer wel kunnen kloppen. Ik reed met mijn flux niet langer dan een min of 10. Is veel zwaarder dan een vorza dus dat trekt ook meer energie.

30 minuten is wel héél erg lang hoor. Wordt je wagen dan niet enorm heet ? Op gras/zand haal ik met mijn buggy op 4s 5000mah 40C max een 15 minuutjes en dan staan mijn motor heet en lipo,regelaar warm.

30 minuten is wel héél erg lang hoor. Wordt je wagen dan niet enorm heet ? Op gras/zand haal ik met mijn buggy op 4s 5000mah 40C max een 15 minuutjes en dan staan mijn motor heet en lipo,regelaar warm.

Nope valt mee, kheb er ook een Castle Blower op zitten ;).
lipo's: 39 graden
Regelaar: 56 graden
Motor: 64 graden

Dit was op een warme dag.

Vandaag de auto aangesloten aan mijn laptop, dmv Castlelink. De laatste versie van dit programmatje gedownload, geinstalleerd. Vervolgens alle instellingen teruggezet naar default, Auto Lipo Cut off op 3,4V gezet ( stond deze al op ). Daarna 1 setje lipo's uitgetest en wat schetst mijn verbazing: ik heb meer dan een kwartier gereden, 16 minuten of was het nu 21 minuten. In ieder geval meer dan een verdubbeling. Kijk daar wordt een mens nou blij van. Morgen maar weer verder kijken met de 2 andere setjes.

Niet vergeten dat de 6S 50% meer energie heeft dan een 4S met dezelfde capaciteit.

4*3.7*5.2 = 76.96 Watt
6*3.7*5.2 = 115.44 Watt

Een Vorza is lichter, heeft kleinere wielen, heeft een zuinigere motor, ... En de manier van rijden speelt ook een grote rol.

Niet vergeten dat de 6S 50% meer energie heeft dan een 4S met dezelfde capaciteit.
4*3.7*5.2 = 76.96 Watt
6*3.7*5.2 = 115.44 Watt
Je bent de tijd vergeten. Niet in Watt (vermogen) maar in Watt.uur (energie), vermogen leverbaar/geleverd gedurende één uur, Wh. (zie energie-afrekening van je favoriete netspannings leverancier :( )

Back