Wat is nou de lage toeren-, hoofd- en stationair sproeier, Force 21 ABC SG 3,5cc

Ìk heb nou meerdere gebruiksaanwijzingen bekeken maar ik kan nou niet echt benoemen welke sproeier wat is.

De enige waarvan ik zeker ben is de hoofd sproeier (hoge toeren sproeier?)

Klopt mijn tekening?

Laatst bewerkt:
Mooi, dan snap ik het allemaal wel een beetje nu.
Hij is al ingelopen, hij komt van een mede forumganger. Die had er al 1,5 a 1,75 liter opzitten. Ik begrijp nu ook dat ik niet de gewone Force 21 heb maar de Force 21 ABC sg shaft 3,5cc motor. Lijkt me een beter motor?!

Force 21R/ABC 3,5cc -

Hij loopt momenteel als een zonnetje op 20% nitro en een R4 gloeiplug.
Ik heb net wat met de de hoofd- en lagetoeren sproeier gespeeld en nu trekt hij een stuk beter in het laag en slaat niet meer af als hij warm is. Dat deed hij af en toe. Ook loop hij soepeler op in toeren. Hiervoor liep hij van stationair tot aan midden toeren langzaam op en daarna ging ie ineens als een jekko!!

Ik heb ook alle leidingen vervangen en het filter gereinigd en geolied, dat hielp ook een stuk. Dat afslaan deed hij gemiddeld één keer per tankje.
Het afstellen heb ik binnen een bereik van 1/4 slag gehouden voor de hoofdsproeier en binnen 1/8 slag voor de lagetoeren sproeier.

Ik weet nu wel ongeveer wat ik heb gedaan maar ik vraag me af of hij rijk genoeg staat. Hij rookt niet zo heel veel. Maar als ik hem rijker zet dan slaat hij af en toe af met optrekken vanuit stilstand of vanuit voolgas naar stationar...
Vandaag stond er ook wel veel wind dus kon de rook ook niet zo heel goed zien. :onweer:

Starten doet hij na het afstellen altijd ij één trek! Heerlijk. Alleen rolt de trekstarter niet altijd volledig op waardoor hij wel eens afslaat als het laatste stukje naar binnen schiet. Is dat iets om je zorgen over te maken?

Laatst bewerkt:
je kan de trekstarter er een keer afhalen en schoon maken let wel op het veertje want die kan uitelkaar springen, ik heb het ook een keer gehad dat er zant tussen zat en heb hem toen met een compressor weer schoon gekregen en een doekje, sinsdien rolt die weer super op:banana:

Spannend, ik zal het als ik de tijd heb eens proberen. Voorlopig wil ik nog even genieten van het feit dat alles lekker draait ;)
Zal uit voorzorg wel eerst een nieuwe trekstarter bestellen voordat ik de oude eraf haal. Je weet maar nooit!

Back