Wat is nou wel een goede secondenlijm/verharder voor Depron?

Hallo,

Even een vraagje,welke secondenlijm en verharder gebruikt iedereen zo'n beetje voor zijn Depron modellen?

Op het moment heb ik een flesje Robbe "Foam speed " in combinatie met een verharder(flesje met verstuiver) van ALLERC.com

Nou is het wel zo dat als ik wat lijm dat het gebied net buiten de scheur helemaal zwak word.
Zijn er lijmsoorten waarbij dit niet gebeurt?
Welke lijm en verharder adviseren jullie?

Groeten,
Marcel

Zap Odorless in combinatie met de activator van Simprop (blauwe spuitbus) is een van de betere combinaties. Ook de activator van de Bison bond werkt goed op depron.

Het zwak (bros) worden net naast de lijm plaats komt door de warmte die er vrij komt bij sommige combinaties van secondenlijm en activator.

Voor verbindingen die langer mogen drogen kun je het beste Depronpor nemen van Jamara. Deze is iets sneller te verwerken dan de Uhu Por en ik geloof ook nog goedkoper.

ik gebruik de lijm en activator van R.E.M ( te koop bij quartel)
werkt goed (zoals je misschien gezien hebt bij mijn fa3 model)

Dat klopt, dat ben ikke, maar de activators neem ik niet mee in de test tenzij de secondenlijm en activator als set verkocht worden zoals bij de Bison Bond.

Ik heb ook een vraagje. :roll:
Kan iemand me mischien vertellen WAAROM als ik Zap-o ca+ oderless, samen met Zip kicker (pt-15) accelerator gebruik mijn derop bijna begint te smelten ? :evil: :evil: het word warm en in sommige gevallen lost het op? :evil:
ik moet wel zeggen dat het 1 op de 5,6 keer gebeurd? niet altijd dus? gek toch. 8O
Wat is het probleem ? wat doe ik fout? :?:
Hopelijk kan iemand me uitleggen wat het is zodat ik het kan voorkomen,
ik had bijna mijn vliegtuig af en dan gebeurd zoiets als dit het vreet gewoon weg ,nou geloof maar dan gaat er van binnen ook wat vreten :evil: :evil:

Gr. martin :?

Als je teveel van die activator gebruikt lost het idd op. De activator vanaf een afstandje fijn nevelen op de verbinding. Het beste is het om een deel heel licht in te spuiten met de activator en het andere deel te voorzien van lijm en dan op elkaar drukken en de verbinding is klaar.

De activator van Simprop (blauwe spuitbus) en de activator van de Bison-Bond (niet de secondenlijm erbij gebruiken) zijn de betere voor gebruik op depron. Vrijwel alle andere activators lossen de depron op.

zip-kicker vreet zelf los al piep en depron op.. zoals je zelf had kunnen uitproberen op los stukje.

En alle ca lijm die je zipkikt.. worden HHHeeet!!
Dag piep!

Van binnen wat vreten? PAS op: Zip kicker is bijzonder giftig!!

Mijn beste ervaringen heb ik met de simprop versneller en graupner/jamaar ca styro seconden(minuten?)lijm.
Vooral niet teveel lijm en teveel versneller gebruiken, want dan stap je weer in de te warm worden val. spaarzaam gebruiken.

Back