wat is nu het beste?

• Topicstarter Topicstarter Speedfreakssj
  • Startdatum Startdatum
S

Speedfreakssj

Guest
Ik zit mij af te vragen na het lezen van het "stugge brandstoffers, meegaande electroërs" topic in Het Café of je nu een off-road 1:8 buggy moet nemen of een 1:5 Marder (Race)(PaSe Tuned)/Carson attack.

Ik wil een soort spaar systeem gaan opzetten bij mijzelf en aangezien er meerdere dingen in voorkomen wilde ik wel goed gaan zodat ik niet erg moet uitlopen omdat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.

Er word gezegd dat een nitro motor wel meer kracht heeft maar duurder in onderhoud en brandstof terwijl een benzine motor minder kracht heeft kwa inhoud en wel onderhoudsarm is EN je kan z naar de shell lopen als je benzine wilt hebben.

Ik wil de buggy gaan gebruiken voor grote vlaktes, bossen, straat met stoepjes en trappen en zo. Af en toe wat springen natuurlijk.

electro is NIET handig voor mij aangezien ik dan echt VEEL accupacks mee moet nemen terwijl ik makkelijk een jerrycan benzine in mijn rugzak prop om dan een dagje het bos in te gaan.

zelf heb ik een monsterbeetle, en een 1/8 buggy (xray xb8)

die mb heb ik pas een dikke maand , maar daar heb ik iedere keer dat ik ga rijden wel iéts aan.....(vandaag trekstarter weer vuil waardoor ie niet terug kwam)....hier heb ik ongeveer 5 liter mee gereden, dus misschien dat 't op de lange termijn wel beter gaat worden.....

die 1:8 buggy rijdt véél beter/sneller/wendbaarder (heb ze vandaag toevallig langs elkaar gehad)....alleen 't ziet er niet zo spectaculair uit...da's het enige....ja, en 't heeft geen wheelybar nodig (waarvan me ook een stang is kromgebogen vandaag btw.)

tot nou toe kies ik voor m'n 1:8 buggy.....vandaag ook weer 1.5 liter mee opgereden zónder problemen...en de nodige saltos'mee gemaakt !

als je voor snelheid/wendbaarheid gaat, zou ik sowieso een 1 buggy nemen.....nou weet ik niet hoe mijn buggy het doet tov. een marder....maar om m'n MB rijdt ik rondjes zowat..

't grootste nadeel van 1:5 1:6 is het gewicht.......als je ergens tegenaan rijdt/over de kop vliegt, is er vrij gauw iets kapot...met m'n buggy ben ik al hónderden(serieus) keren over de kop gegaan, en heb alleen nog maar een hingepin van 4 euro kapot gereden toen ie vrij hard zijwaarts tegen de stoeprand kwam.

nou moet ik er wel bijzeggen dan een xb8 één van de beste buggy's op 't moment is !

ik vind een marder erg mooi en omdat hij op 2 takt loopt is het wel makkelijk natuurlijk.
bij de stihl dibgen op mijn werk is het effe wachten alsie het niet doet en daarna wel.

Speedfreakssj zei:
bij de stihl dibgen op mijn werk is het effe wachten alsie het niet doet en daarna wel.

da's met een nitro ook...

wat starten betreft doen ze ook niks voor elkaar onder vind ik....behalve dat je een nitro op de startbox drukt, en een fg aantrekt....startproblemen hebben ze allebei niet (behalve bij verkeerde instellingen)

ik trek ook aan met nitro hoor en als ik rem slaat mijn nitro auto af.
maaar hij loopt wel eindelijk een beetje normal.

dat afslaan met remmen is (waarschijnlijk) een kwestie van je motor afstellen....
de auto kan stationair wel netjes stuilstaan, zonder vooruit te "kruipen"?
dan moet je het stationair omhoog draaien, want waarschijnlijk druk je als je remt de carberateur dicht.....

kruipt de auto daarintegen vooruit als hij stationair staat, dan grijpt je koppeling te vroeg met mogelijk als gevolg dat bij remmen de motor dus afslaat.....

ik moet wel zeggen dat ik soms wat gas moet geven om niet af te slaan als ik ga starten maar stilstaan doet hij wel maa rijd IETSJE.
misschien 1/2km/h

Tja, als je een nitro motor goed en snel kunt afstellen is nitro leuk (maar prijzig in brandstofkosten)

Als je minder getalenteerd bent in het afstellen is een benizine makkelijker, als ie goed staat rijdt ie, ook als het morgen 5 graden warmer is en overmorgen 5 graden kouder dan vandaag, alle dagen kun je rijden met de zelfde afstelling. Een nitro motortje is daar gevoeliger in.

Een benzine start je met een trekstarter, meer is niet nodig, een nitro moet je gloeien en starten...

mijn ervaring is dat een marder altijd loopt , na een poos stilstaan 2 keer trekken en hij loopt en have fun.

bij mijn nitro was ik altijd aan het afstellen en duurde het mij veel te lang voor dat ik lekker kon rijden.

voor mij dus een fg 2 takt , de beste keus!

rij trouwens alleen maar onroad , dat gebagger vind ik niks.

Is het nu zo dat die 1:8 buggy meer o evenveel trekkracht heft als de marder?
die 1:8 heeft zeer een 3.5cc motor?
De marder heeft standaard geloof ik 23cc.
is het krachtverschil dan zo groot of heeft de 26cc marder meer dan genog kracht?

Speedfreakssj zei:
Is het nu zo dat die 1:8 buggy meer o evenveel trekkracht heft als de marder?
die 1:8 heeft zeer een 3.5cc motor?
De marder heeft standaard geloof ik 23cc.
is het krachtverschil dan zo groot of heeft de 26cc marder meer dan genog kracht?

mijn buggy trekt een stuk harder op in de losse zand, en hij is veel wendbaarder...de topsnelheid is nagenoeg gelijk......(3.5cc vs 26cc pase tuning)

bedenk ook dat een buggy 3kilo weegt, en een marder 8kilo ongeveer...ook zijn buggy's 4wd

mijn buggy's waren meestal 2WD hoor.
maar ik vroeg me af hé? inrijden gaat dan toch hetzelfde hé? ik zoek namelijk in de toekomst een auto om mee te rijden en mijn huidige autootje is gewoon om wat mnee te kloten en zo.

is het wel genoeg kracht om lekker mee te raggen op terrein en wat lichte heveultjes? waar je met je fiets dus ook nog wel opkomt met wat moeite?

Back