wat is waar?!

hallo allemaal!

Ik heb laatst van iemand te horen gekregen dat ik een electro heli beter niet 2e hands kan kopen, en bij een nitro maakt dat niet uit zei hij! ( ps. Hij was zijn nitro aan het verkopen)
Nu is mijn vraag moet ik nou echt meer geld uit geven terwijl een trex 450 voor een hele mooie prijs te koop is? (even ter informatie: ik heb een spektrum DX6I)
Ik heb al eens rond gekeken op topics en meerdere malen gelezen dat deze uitermate geschikt is en een mooi bereik heeft tot je m niet meer ziet (samen met een goede ontvanger)

ik ben niet echt direkt van plan ( misschien wel in de toekomst) om bij een club te gaan dus dan kom ik automatisch uit op een electro?!

Maar mijn vraag is dus nieuw of 2e hands?

Hartelijk dank alvast voor uw reactie!

Mvg. Ezr137

Nitro motoren zijn meer aan slijtage onderhevig dan elektro motoren en nitro (methanol) motoren zijn complexer en hebben veel bewegende delen en moeten met zorg ingelopen worden en hebben veel aandacht nodig dus een elektroheli heeft dan meteen al minder kans op gebreken dan brandstof.

Je kunt rustig een goeie 2e hands heli kopen. laat je niet bang maken door mensen met slechte ervaring door verkeerd koopgedrag. Haal de heli zelf op het liefst met iemand die er verstand van heeft. En de verkoper MOET even vliegen om te laten zien dat hij goed werkt. Als hij smoesjes heeft dat accu niet vol is oid koop hem dan NIET.

Alle heli's hebben hetzelfde

Dus electro of nitro maakt niet gek veel uit, maar wel een licht voordeel voor electro
Enige nadeel van een nitro is dat je niet in de motor kunt kijken, nadeel van electro is weer dat je de electronica niet kunt peilen

Een 2e hands machine zou voorgevlogen moeten worden, en bij jou thuis moet hij eigenlijk volledig bout voor bout uit elkaar
Das de enigste manier om zeker te zijn van wat je precies gekocht hebt
Misschien zitten er wat gebreken in die de verkoper niet eens wist..

En bij onze club kunnen we gewoon nitro vliegen
Zo zijn er meer, maar het aantal is dalend...

Jammer genoeg

Even een opmerking tussendoor.
Voor een Nitro heli heb je (uiteindelijk) 7 kanalen nodig:
3x Swash
1x Gas
1x Tail
1x Gyro
1x Governor (wil je uiteindelijk toch hebben)
---------------------------------------------
7 kanalen.

Jouw DX6i is dus niet toerijkend voor Nitro (Als je meer dan 8jes wilt vliegen)

Ik heb laatst uit liggende ( gecrashde ) onderdeeltjes een komplete heli gebouwd.
Als ik niet eerlijk zou zijn, had ik deze verkocht op marktplaats.
Ik heb hem door mijn broertje stuk laten vliegen, veel leuker.

Een beginner heeft tog geen kijk op of het goed is of niet,
dus laat je niet verneuken, en koop niets 2e hands,
tenzei je van eerlijke mensen, zoals familie of vrienden, overkoopt.

hartelijk dank voor jullie berichten!

Dus eigenlijk als ik een 2e hands koop kan ik eerder een electro vertrouwen en eerst laten vliegen en kijken of alles het nog doet is dat zo dan is ie goedgekeurd?

mvg. Ezr137

dus laat je niet verneuken, en koop niets 2e hands,
tenzei je van eerlijke mensen, zoals familie of vrienden, overkoopt.

Dan heb je een beroerde kijk op de wereld als je alleen je vrienden en familie vertrouwd. Je mag er van uit gaan dat de meeste mensen eerlijk zijn met wat ze te koop aanbieden en voor die paar rotte appels moet je alles testen of alles zoals beloofd naar behoren werkt.

je kunt van een kenner rustig een nitro heli kopen maar koop die niet van een leek tenzij het een weggeefprijsje is. elektro trouwens net zo maar die kun je nog wat makkelijker zelf voor de koop testen als je er verstand van hebt.

Laatst bewerkt:
Back