Wat is wat kwa draden Typhoon 6/15/10?

• Topicstarter Topicstarter melly
  • Startdatum Startdatum
M

melly

Guest
Hoi,ik heb vandaag mijn brushelss motor binnen de Typhoon 6/15/10.
Nu zie ik netjes bij mijn regelaar aan de 1e kant 2 draden (rood en zwart) en aAn de andere kant 3 draden (rood,wit,zwart).
Echter als ik mijn motor bekijk komen er 3 draden naast elkaar liggend de motor uit.
Rood,rood en rood....hmmm....
NergeNs een opdruk te vinden of een uitleg...nu weet ik niet welke draad ik moet solderen op welke draad.
Is het zo dat de 2 buitenste rood/zwart zijn en de middelste wordt aangesloten op de witte draad v.d. regelaar?
Iemand die dit toevallig weet?

Mvrgr. Melvin

Gewoon in het wild weg aansluiten. Draait de motor de verkeerde kant op dan 2 draden van plek verwisselen en alles komt goed.

Willekeurig aansluiten.
Als ie verkeerd om draaid, 2 draden wisselen.

Indien regelaar = CC, dan in software draairigting evt omkeren.

De drie motordraden zijn equivalent.

En nooit, never, niemals, jamais, de draden tussen regelaar en accu verwisselen. Kan zeer slecht uitpakken voor je regelaar, electronica is meestal niet zo blij met het verwisselen van (+) en (-)

(Deze vraag wordt zooooo vaak gesteld, lijkt me behoorlijk fundamenteel. Geen enkele regelaar- of motor-fabrikant die dit even uitlegt in de handleiding???)

Neem de hele handel zondag maar mee naar http://home.hetnet.nl/~ronvans/
Niek weet de route :)

Wederom bedankt voor jullie snelle reactie:)
En nee...er staat nergens een uitleg...de enige manual zijn technische gegevens over de motor zelf.
De regelaar kan ik nog wel volgen...staat duidelijk aangegeven wat plus en min is..alleen wat naar de motor moet was ff abracadabra voor mij:)
Maargoed...alles is duidelijk...ff testen en anders anders solderen.
Bedankt...ik ga weer verder prutsen

Mvrgr. Melvin

Ikke? Route?
Altijd weer een kaart nodig, en gsm voor t laatste stukje. (Harold..)

Back