wat is wijsheid

• Topicstarter Topicstarter driek
  • Startdatum Startdatum
D

driek

Guest
Hoi allemaal,
onlangs ben ik begonnen aan de billing smit rotterdam om de tijd te doden als mijn kleine ligt te pitten tussen de middag en uiteraard om met dat jong te gaan varen alstie wat groter is.
Ik heb nu de kiel en spanten inelkaar gelijmt. is het nu slim om eerst de motoren, boegschroef en andere electronica erin te bouwen, of beter eerst de huid en dan pas de diverse onderdelen erin zetten?

bvd

Hallo Driek,
allereerst van harte welkom op het forum,

ik kan je alleen zeggen hoe ik het heb gedaan ,wellicht dat er andere modelbouwers het weer geheel anders doen

indien de kiel en spanten staan ,meet ik wel alles uit waar oa de motoren moeten komen ,
tevens de assen etc etc daarna als ik de plek weet maak ik een passende motor steun waar de motor(en) naderhand opgeplaatst wordt

dit ook voor de boegschroef ... echter afhankelijk van...
toen ik destijds de smit pioneer gebouwd heb ,had ik de boegschroef er al in geplaats voordat ik met de beplanking begon
aangezien het toen beter was om dit te doen tijdens het beplanken,omdat ik erna er niet meer goed bij kon komen...

succes met de bouw
peter

Inderdaad is het beter om de steunen en de schroefas passend te maken voordat de huid er op zit. Het is dan ook veel beter uit te lijnen.
Ook is het handig om nu onder de deklijn in de spanten een gat aan weerszijden te boren. Hierin kan je dan later leidingen en bedrading wegwerken, zit de huid en het dek er op, dan is het niet meer mogelijk.

Groetjes Hans.

Kijk ik wist wel dat het een slimme zet was hier lid te worden!!
Ik heb de tekeningen van de smit nederland liggen, maar dacht omdat dit de eerste is beter een kit te kopen, maar over ombouw naar rc zegt de handleiding dus niks.
Bedankt ik ga de boel acuut opmeten.

Back