Wat kan er allemaal anders aan de esky :D

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door dutchhelipilot, 23 feb 2005.

  1. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Nou het is officeel ik ben besmet met het micro heli virus.

    Eerst voordat andere me gaan quoten

    Wat nu als je eigenlijk steeds meer plezier in het ding krijgt :D
    Mag je dan terug komen op je afspraak :?

    Het begon allemaal dit weekend.

    Dan komt de volgende uitdaging

    gelukkig kwam daar snel een antwoord op

    Nou hier gaat hij dan het grote modelbouwforum wat kan je allemaal modden aan een esky draadje


    Het mixer board gaat er af.

    Er komt een CMS LW200 op met een Simprop RS5-08 regelaar

    Er is een Razor 350 met Castle Creations Phoenix 10 regelaar besteld maar tot die tijd gaan we het doen met de orginele motor en een Schultze Slim 25Be regelaar (een beetje overkill maar deze heb ik nog liggen)

    Ik heb het gestest op de werkbank nu in de praktijk en kijken of we de ontvanger van de esky kunnen hergebruiken.

    Foto's en uitgebreid verslag gaat volgen in dit draadje

    gr Remco
     
  2. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Hee Remco,

    Ik ben benieuwd,ik zal dit draadje volgen.

    Mijn E-sky ga ik ook weer in elkaar zetten,het enige wat ik moest vervangen na de "klapper" in Nieuw-leusen was het ovale linkje dat om de bladhouder zit ;-)

    Nu de damping wat strakker maken en ik kan weer gaan klooien hehe...

    Groeten,
    Marcel
     
  3. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Nou een avond prutsen

    beginnen met het loshalen (en vooral markeren) van de kabels in het 4 in 1 mixer board

    [​IMG]

    Het 4 in 1 mixer board loshalen van zijn dubbelzijdig tape

    [​IMG]

    Los dat ding en kijken

    [​IMG]

    Er zitten twee op elkaar gestapelde boardjes in. Het lijkt gewoon een ontvanger waarom ze op de achterkant de connector voor kanaal 3 en 4 hebben gesoldeerd. Waarop het mixerboard met een contrastekker gestapeld is.

    [​IMG]

    Dus testen of mijn theorie klopt

    [​IMG]

    Servo er aan en kijken, jawel kanaal 3 is het gas en kanaal 4 is de staart :D

    Dus ontvanger terug in zijn huisje en jawel een losse ontvanger zonder mixer en gyro, precies wat ik wil

    [​IMG]

    Alles professories er aan hangen maar dan.

    [​IMG]

    Hee de gyro werkt goed maar de stick verkeerd om, dus reverse dat ding.
    En toen kwam er een denk fout. :oops:
    Reverse moet je dus niet doen want eigenlijk draait de HAT verkeerd om, hij trekt ipv duwen.

    Gevolg:

    [​IMG]

    Een prop die door de kamer vliegt omdat de gyro in een keer een ruk aan dat ding geeft, de tweede helft ben ik nog steeds kwijt :oops:

    Dus wat doen we gyro naar de andere kant (moet op zijn kop om hem anders om te laten werken. Als ik hem aan de testkant omdraai, komen de kabels naar de voorkant, als ik dan zou crashen breken die gegarandeerd af).

    [​IMG]

    Andere kant ff de draadjes en de regelaars vast zetten, en hopen op morgen droog en redelijk windstil weer.

    [​IMG]
    gr Remco
     
  4. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    zo remco toch nog gaan modden
    nou ik zal het draatje volgen met veel intresse
    ik kreeg trouwens gisteren nog het idee om als ik hem ook koop met een 410 piccolo motor in plaats van een 370 motor die standaard op de esky zit uit te rusten.
    mischien zit daar net een beetje meer vermogen en kracht in om je heli makkelijker op de kop te gooien
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    als hij normaal kan hoveren kan hij dat toch ook op de kop???? Of zitten er geen symetrische bladen op? dan is hij ook niet voor 3D ;)
     
  6. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Dat zal de e-sky best kunnen denk ik.
    Alleen om hem op z'n kop te flippen word een moeilijke klus.
    Daarom ga ik de damping in de kop wat harder maken,kijken of dat schilt.

    En anders kan ik hem mischien wel door iemand op z'n kop los laten en op die manier inverted hoveren. :idea:
    (Aankomend weekend is weer Alphen indoor,dus mischien kan ik dat dan eens proberen ;-) )

    Groeten,
    Marcel
     
  7. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    ff quoten
    ga aub geen 410 motor kopen.. dit motortje is gewoon weg bagger.. is zwaarder word snel warm en trek te veel amps. kan hem beter gebruiken als papier gewichtje.

    en ook een tip voor de esky bezitters.. vervang de servo's.
    de standaard servo's trekken te veel amps waardoor je minder vliegtijd heb en de bec te warm word en in een shutdown gaat. gevolg servo's gaan een eigen leven lijden motoren gaan op volgas of gaan uit en heb je ook nog is de kans dat de bec en/of de fets eruit knallen. vooral bij agresief vliegen is de kans groot dat dit kan gebeuren.
    ik zelf heb ze vervangen met hitec hs-55 servo's en heb geen problemen meer.
     
  8. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Nou problemen dus :cry: .

    Ik heb het vanmiddag geprobeerd en opzich heb ik het idee dat ik op de een of andere manier meer power op de kop heb. Wat een probleem is dat hij met een beetje rudder meteen in een pyro gaat.
    Dit koste me dus weer een prop van de staartrotor.
    Zolang je niet stuurd hangt hij rots vast op de staart.
    Maar het kleinste stukje rudder is heel snel draaien.
    Zo is het geen vliegen :?

    De vraag is nu hoe krijg is in een zender zonder computer de uitslag minder. Ik zat al aan een extra weerstand tussen de potmeter

    Help

    gr Remco
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    extra weerstanden helpen vast wel :) Wel gek dat het veel erger is, de reactie..
     
  10. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Die csm heeft pyro rate on demand, dus hoe meer uitslag hoe sneller hij gaat pyro-en.

    Ik weet nu ook niet wat ik verder moet doen en wat voor waarde.

    Ik zal zo de zender eens uit elkaar schroeven om te kijken naar de waarde van de pot

    gr Remco
     
  11. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    remco
    heb je al geprobeerd op je computer zender aan te sluiten.
    daar kan je wel bijna alees regelen.
     
  12. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Dat weet ik maar ik vind het concept alles in een doos wel leuk.

    Natuurlijk kan ik alles over zetten op de fc18. Maar ik vind het zo wel een soort uitdaging.

    gr Remco
     
  13. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Het probleem is anders.

    Ik heb net nog ff (in het donker onder een lantarenpaal) gehoover, zonder de staart te sturen, en dan in een keer gaat het ding in een pyro.
    Alsof de regelaar even uitschakeld, hij gaat dat een of twee keer snel rond en dan heb je weer controle.

    Snap er echt helemaal niks van.

    gr Remco
     
  14. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Ben er (een beetje uit), ik heb de boel weer terug gebouwd tot de orginele regelaar met de HAT. Wel de Schulze op de hoofd motor.

    Vliegt weer goed en in een keer jawel hij gaat om. Het ligt dus aan de HAT deze gaat in een keer een ander toerental draaien en pakt dan weer normaal op.

    Dus wachten op de brushless, en gaan voor een brushless staart, alleen weet ik niet welke want al ik naar

    http://www.allerc.com/index.php?cPath=7_57&osCsid=d97331380754d91aa1f88244982f3b5a

    ga zie ik 3 types, dus welke moet ik kiezen :?

    Het wordt wel een dure heli zo :wink:

    gr Remco
     
  15. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Michel vliegt (vloog????) zijn Hummingbird CP met de bovenste motor dacht ik....
    De E Sky is toch ongeveer van hetzelfde formaat??

    Waar ik spontaan nog aan zat te denken, was: Kan er ergens statische electr. opgebouwd worden zodat eea een stoorpuls krijgt??

    Is maar een gedachtenkronkeltje Remco!

    Groetjes
    Martin
     
  16. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Hee Remco,

    Mijn E-sky is weer vliegklaar en bij het terug in elkaar zetten viel me iets op.

    Op de tuimelschijf heb je 4 bolletjes waaraan die 2 ovale linkjes zitten,en 2 zitten verder van het center af dan de andere 2.
    Nu heb ik de ovale linkjes op de 2 bolletjes gezet die het verste uit elkaar staan,dan zou die feller moeten worden op zijn cyclis.
    En de damping heb ik nu harder(mischien iets te)dus ik ben benieuwd hoe die morgen zal vliegen :wink:

    Groeten,
    Marcel
     
  17. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik ga dat ding van mij maar weer helemaal orgineel maken, kan ik morgen teminste ook weer vliegen (in Eibergen btw).

    Ik hoor morgen graag de resultaten van je. Ik moet ff kijken hoe ik nu verder met het ding ga.

    gr Remco
     
  18. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Remco,

    Heb je het propje met secondenlijm op de HAT motor gelijmd? Het kan zijn dat als deze in 1x versnelt het propje gaat slippen.

    Marijn
     
  19. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    @marijn

    Nee dat heb ik niet gedaan maar het probleem zit hem niet in het versnellen maar in het in eens stoppen waardoor hij een linkse pyro maakt.

    @Marcel

    En? scheelt het een stijvere kop ? En hoe heb je het gedaan ?

    gr Remco
     
  20. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Als het propje gaat slippen dan maakt de heli ook een linkse piro. Controleer eens goed of het propje vast zit (vast houden en gas geven)
    Ik heb mij eens lamlendig gezocht naar zo'n soortelijk probleem, alleen dan met een vertraagte staart. Bleek dat het messing tandwieltje slipte. Op het moment dat hij begon te slippen werd hij heet = uitzetten = nog meer slippen... crash.
    Toen ik het probleem ging zoeken was het tandwieltje weer goed afgekoelt en zat het goed vast. Snapte er niets van.
     

Deel Deze Pagina