wat kan ik van een Kyosho Viper-R verwachten?

• Topicstarter Topicstarter Mitchell-h
  • Startdatum Startdatum
M

Mitchell-h

Guest
Ik had laatst een nieuwe Kyosho Viper-R boot gekocht, van € 180,95 voor € 50,-. Ik heb hem nog niet af, ik moet alleen nog effe de mannetjes die er in zitten een likje verf geven...

maar nu vraag ik me af wat ik er van kan verwachten, het is me eerste boot en heb er ook nog nooit met 1 gevaren... Er is geen ESC of MSC in maar een schakelaar die ik steeds aantik met de servo waardoor die meteen volgas gaat. (dus volgas of niet varen) Bij de schroef zat een rubber (om de plek waar de schroefas de boot in gaat) alleen die is los geschoten... Wat kan ik daar aan doen?

Mijn vragen:

- Wat kan ik van de boot verwachten?
- Zal hij snel vast zitten?
- Hoe kan ik de rubber op de schroefaf vast zetten zonder dat hij weer los schiet of de boot afremt?

Hier nog wat foto's:

nou wat ik een keer heb gezien het is een leuk bootje om mee te varen maar verwacht er geen hoge snelheden van zoals je hem nu hebt is hij gewoon standaard dacht ik gezien te hebben.
wat betreft het rubbertje van de schroef wat je kunt doen is een soort gelijke prop zoeken van graupner dan heb je namelijk niks met een rubbertje te maken.

greetz kevin

Formi zei:
nou wat ik een keer heb gezien het is een leuk bootje om mee te varen maar verwacht er geen hoge snelheden van zoals je hem nu hebt is hij gewoon standaard dacht ik gezien te hebben.
wat betreft het rubbertje van de schroef wat je kunt doen is een soort gelijke prop zoeken van graupner dan heb je namelijk niks met een rubbertje te maken.

greetz kevin

Zal er nu water de boot inlopen? het zit tenslotte aan de onderkant en het wijst naar de achterkant? Hij is helemaal standaard, maar er zit wel een flinke motor in hoor... (550'er met rechtstreekt aangesloten akku dus geen stroom verlies op de regelaar:D)

wat betreft dat rubbertje, maak er even een foto van dan kan ik het zien ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt die afdichting in de romp waar de as door heen loopt als dit het geval is dan moet je de hele as weer los maken en dan proberen om het rubbertje er weer schadeloos er in te krijgen en dit is niet makelijk.
maar in ieder geval de moter zoals je zegt is een stadaard mashabuschi 550 dit is redelijk te doen word meestal bij dat soort boten standaard geleverd de snelheid zal zo een beetje rond de 20kmh bedragen gok ik.

greetz formi

Hallo Mitchell-h,

Ik heb een poosje geleden een Viper onder handen genomen voor een kennis, met een 'echte' schroefaskoker, een Graupner 34,5mm schroef, een aluminium roerblad en een ESC (kun je ook eens langzaam varen), loopt de boot op zeven cellen zo'n 25-30 Km/h. (motor wél watergekoeld maken!)

De orginele Kyosho schroefas loopt véél te zwaar en de rubberafdichting is niet geweldig, zoals je al gemerkt hebt...

Groeten, Jan.

Back