Wat klopt er precies niet aan de afstelling?

Hallo iedereen.

Had een beetje rondgekeken maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden op men vraag.

Ik zit met een honeybee fp2 en heb al een beetje liggen prutsen aan de 4-1 box instellingen.

Men tail draaide altijd weg dus een beetje bijgetrimd aan de proportional en het merendeel was opgelost. Dan toch eens zware crash gehad en dan maar eens de hele rotor erafgehaald om eens te kijken hoe het precies zit en toch maar eens de verbindingen tss de servo en de swashplate aangepast zodanig deze mooi horizontaal komt te staan. Dit is in mijn ogen ook vrij goed geslaagd.

Ik heb nog een heel klein knikje in de staart overgehouden aan de crash maar ik verwacht binnen enkele dagen men carbon tail dus dan is dat ook weer opgelost.

Heb echter een vreemde eigenschap opgemerkt (nu ik al beter kan vliegen en met de gas durf te spelen)
Als ik plots een 'gasstoot' geef dan zwaait de staart weg, steeds naar dezelfde richting. Tijdens het hoveren is hij wel enigszins 'stabiel' maar ik moet veel corrigeren (ook indoor) en erg veel met de rudder spelen als ik gas bijgeef of minder. Heeft dit te maken met de gain?

Ergens een goede tutorial hoe ik dat het best aanpak? Het kleine knikje in de staart zal niet echt de stabiliteit ten goede komen maar is echt niet het hele probleem lijkt me.

Laatst bewerkt:
Dat kan je heel simpel oplossen door de gain wat omhoog te draaien, als hij heen en weer schud ( de staart) staat je gain weer te hoog. Succes met vliegen!

Ga nu wachten tot ik men carbon tail binnen heb en dan nog is proberen. Anders vervangen door direct drive motor. Alleszinds bedankt voor de info.

Hoezo dat was flauw?

Zal wel zo zijn dat het mijn schuld was dat het ding niet stabiel vloog :)
Moet ik dan anders gaan beweren?

@JacobsT

Ik maakte een grapje, tenminste dat probeerde ik. Helaas is de clou niet goed overgekomen maar dat is waarschijnlijk mijn schuld

Voor zo ver ik weet is dit normaal. Als je meer gas geeft gaat de rotor sneller rond en wil ie de helicopter in de tegengestelde richting duwen. De 4 in 1 van esky is alleen wat traag met het opvangen van die plotselinge beweging. Als je gas terug neemt gebeurt het tegenovergestelde omdat de mixer dan aan het overcompenseren is.
Als je de gain te hoog zet zul je zien dat ie heen en weer begint te zwaaien na zo'n actie en da's nog vervelender. Als ie na zo'n sprongetje zich weer gedraagt als anders is er niks aan de hand.

Ik begrijp dat er wel een beetje uitslag mogelijk is maar ik spreek toch makkelijk over 20cm uitslag hoor. Is toch wat veel naar men zin, zeker omdat je met een FP toch constant aan je throttle ligt te flurken ;)

20 cm is behoorlijk veel inderdaad. Kan je er niet mee helpen daar ik ook nog beginner ben maar hoop dat je snel oplossingen krijgt.

Back