wat kost een serpent vector NT nu precies....??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door michel beurskens, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    zeer juist Jarno
     
  2. hoi

    die wagens daar die kunnen op de plaats gewoon rondtjes tollen 1 keer kwam die een beetje los van de grond later op de dag begint het te regenen en toen probeerde een andere man dat ook met een nova rossi motor en die lukte dat helemaal niet zelfs niet op nat wegdek


    gr michel
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nou, vooruit Michel:
    Hier kan je heel veel filmpies bekijken die ik gemaakt heb tijdens de EK 1:10 200mm in Heemstede. Dat zijn schaal 1:10 auto's met een 2,11cc motor met maar 3 poorten, tweebak en foam bandjes...

    Dan kan je eens kijken hoe snel ook deze auto's gaan, en wat jij beschrijft kan eigenlijk met elke 1:8 auto... Alleen het ligt aan de beheersing van bestuurder over het model of je een mooie tol kan maken...
     
  4. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Hoi Michel,

    Door de (redelijk zinloze) discussie over hoe hard een 1:8 nou eigenlijk kan dwalen we wel een beetje af. De vraag is wat een en ander kost. Wat misschien wel belangrijker is, wat zijn de running-costs?

    Wat mensen hier aan willen geven is dat auto's die ontworpen zijn voor circuit gebruik (alle 1:8 on-roads, en de 1:10 wedstrijd wagens) relatief veel slijtage zullen vertonen op een parkeerplaats omdat het daar onvermijdelijk viezer is dan op een circuit. Ik heb hier zelf ook eerst mijn handen aan moeten branden voordat ik overtuigd was dat dat absoluut de waarheid is.

    Maar goed, als je dit topic: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44510&postdays=0&postorder=asc&&start=30 eens doorleest. Daar staat een overzicht in van mij wat ik zo halverwege het seizoen allemaal al heb uitgegeven. Daarbij rij ik 1:10, waarvan alle verbruiks-delen zoals brandstof, banden, maar ook de onderdelen die af en toe vervangen moeten worden (lagers, snaren, poelies, assen, motoren), goedkoper zijn dan bij 1:8. Uit dit overzichtje kan je zien dat je er met alleen de aanschaf nog lang niet bent.

    Doe er je voordeel mee. Niemand hier beweert dat het als 14 jarige niet mogelijk is om deze mooie hobby uit te oefenen. We willen alleen teleurstelling achteraf voorkomen.
     
  5. Qlone

    Qlone Guest

    Om toch nog even terug te komen op het snelheidsverhaal... Afgelopen weekend was ik aan het rijden op het circuit in gouda. Op een vrije training en wedstrijddag staan er altijd wel mensen langs het hek te kijken om te genieten van het spektakel. Zo ook die dag... Op een gegeven moment komt een van de toeschouwers naar me toe, en begint met de bekende vragen (wat is het, motor, soort brandstof, etc) en natuurlijk de vraag 'hoe hard gaat dat nou?'. Eerlijk als ik ben vertel ik dat de topsnelheid van de 1:10 auto's waar we mee reden zo rond de 100km/u ligt maar dat ze op de baan in gouda toch echt niet veel harder dan zo'n 70 a 75km/u gaan op het rechte stuk. De reaktie van de man was toen 'goh... het lijkt veel harder te gaan, vooral als jullie zo achter elkaar aan jagen'. De werkelijke snelheid is met het oog echt niet nauwkeurig in te schatten en als zo'n 1:8 kanon vlak voor je neus langsrijdt lijkt het echt veel meer dan de pakweg 100 km/u die zo'n ding echt gaat...
     
  6. nou over de slijtage maak ik me niet zo druk die mensen daar rijden bijna nooit schade en mijn vader is toch me "sponser" hij betaald namelijk ook mijn wagen a;s ik die koop (moet hem later wel terug betalen )
     
  7. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Schade is iets totaal anders dan slijtage. Koop hem nu maar gewoon en koop de onderdelen bij mij, een heerlijke vetpot :lol:
     
  8. Atarikid

    Atarikid Guest

    Dus nooit gebroken riempjes, beschadigde poulies, etc.. ? Op welke parking rijden jullie??? :roll:
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Slijtage is vrij normaal, zeker op een parking zal je motor en banden sneller slijten. Even 200 meter heen en weer op vol gas op een stukje industrieweg is erg schadelijk voor de motor.

    Doe mij ook zo'n sponsor die alles betaalt ?
     
  10. hoi

    een man heeft nu al 25 liter met die motor gereden op de parkeerplaats en die rijd nog perfect en ze hebben heel af en toe schade maar dat is dan eigenlijk altijd aan de banden

    en het is niet zo zoals vele denken 100 meter vooruit draaine en 100 meter terug op zondag leggen we daar een baan uit en op zaterdag gewoon lekker rond rijden

    gr michel
     
  11. Atarikid

    Atarikid Guest

    Het misterie wordt groter en groter ... 25liter zonder problemen enkel op parkings? Jawadde ...

    Man, wat doen we eigenlijk nog op een circuit ... allen op parkings gaan rijden me dunkt. :)
     
  12. wat versta jij onder geen problemen ..??

    aan de motor is tenminste nooit een probleem geweest
     
  13. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Goed, dat je schade aan je banden rijdt betekent dus al dat die parkeerplaats niet super is. Daarbij is slijtage nog steeds iets anders dan schade... :roll:

    Ik weet niet of in Melick de zaterdag en zondag omgewisseld zijn of dat jullie echt een week wachten met rijden... :lol:

    En nog even over dat tollen op een plaats, als je dat al een prestatie vindt...
    Veel simpeler kan niet. het is gewoon een kwestie van een redelijk afgestelde motor en koppeling, en ja als die eenmaal gaat dan komt die ook wel los. Dan krijg je hem ook nog wel op zijn dak als je wilt...
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Met een buggy kan je hem nog wel eens door het tollen op zijn kant zetten met een onroad blijft ie toch vlak, je ziet hem wel iets kantelen maar blijft op zijn pootjes.
    Maar inderdaad, het tollen is een standaard ritueel voor de winnaar van een race.

    Maar als ik het allemaal zo lees moeten we de parkeerplaats op.
    - dan slijten onze auto's amper
    - dan gaan onze auto's veel harder, tot wel 150 km/u
    - doen we zeker 25 liter met een ver getunde motor
    - en hebben we een pappa die alles betaalt ;)
    - kunnen onze auto's los van de grond komen
    - kunnen we onze auto's laten tollen

    Wie weet er nog een goede parkeerplaats ?
     
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ikke!! Kom 29 oktober naar de volgende RC-Junkies meeting! Ik zal proberen of die boys van de limburgse parkings ook zin hebben om te komen, dan kunnen die misschien even een speed- en handling demo komen geven!

    Michel, kan jij me in contact brengen met die 'parking-meisters'?? Want ik zou het erg leuk vinden om dat soort auto's en stunts in real live te zien!!
     
  16. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    En ik dacht dat ze hier in het noorden koppig waren....
    Weet je wat, ik ben de kwaadste niet, volgend jaar een nieuwe bond oprichten "Noparc" en dan met alle NK rijders op de parkeerplaatsten. Onze JP's moeten daar toch zeker 180kmpu kunnen lopen!
     
  17. Atarikid

    Atarikid Guest

    Dus nooit de drijfstang vervangen? Nooit een nieuw setje gestoken?
    Waar kan ik die motor kopen?
     
  18. M@@rten

    M@@rten Guest

    lol :lol:
    van dat merk wil ik inderdaad ook een motor maar dan op mijn buggy,
    mijn zuigersetje was al na 10-12 liter verslete :oops:
     
  19. Qlone

    Qlone Guest

    Je moet ook 150km/u rijden... door de quantumfluctuaties in combinatie met een handgetunede engine en vibraties in de brandstof gaat zo'n setje veel langer mee...
     
  20. M@@rten

    M@@rten Guest

    haha, ja inderdaad je hebt gelijk!
    zal straks eens proberen of ik ook de 150 kan halen met men auto :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina