Wat mag het kosten?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door WVTTK, 27 nov 2011.

  1. WVTTK

    WVTTK

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Westland
    Ik (b)lijk als beginner niet echt door het beginstadium heen te komen met heli vliegen. Ik vindt het erg leuk, maar kan er wegens een hele drukke baan simpelweg niet genoed tijd in steken (en dat is wél nodig!). Ik wil nu mijn helispullen weg doen (ze staan al op marktplaats), maar ik heb eigenlijk geen idee van wat het ongeveer zou moeten opbrengen.

    Het is een Icarus Eco 7 met een Multiplex SX zender (+ wat kleine toebehoren), een Swallow AC/DC 2 lader, twee batterijen, Phoenix simulator en vervolgens nog een Honeybee King II heli met zender.

    Kan iemand een beetje richting geven? Alhoewel weinig gebruikt heb ik de spullen al wel een aardig tijdje en misschien is het met de huidige stand van techniek niet eens echt de moeite van het verkopen meer waard. Dan laat ik het maar in de "hangaar" op de boekenkast staan bij wijze van static show...;->).

    Tips welkom! Thnx!!

    Frans.
     
  2. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Hij is nieuw hier ik zeg dan meestal welkom man,
    ik zal je FF op weg helpen :rolleyes: <-- stomme rollende ogen altijd !

    Welkom WVTTK veel plezier hier en de link is nu gepost..

    Groeten Ray....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Ik was niet sarcastisch naar WVTTK toe. Meer in het algemeen dat het handig zou zijn als er een topic voor was. Ik als ik het zo nog eens terug lees komt het nogal bot over als je het verkeerd interpreteert idd.

    Maar idd welkom Frans, ik had een initiatief opgezet om precies de vraag die jij hebt te beantwoorden. Helaas is dat hier niet gewenst en mag je niet vragen wat iets waard is omdat je dit zelf maar uit moet zoeken op andere website's.
     
  5. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    dat het hier wordt gevraagd vind ik niet zon probleem, heb het alleen wel naar de pilots mess verplaatst.

    Wat het waard is... geen flauw idee.
     
  6. WVTTK

    WVTTK

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Westland
    Oeps....

    Ik dacht een simpele vraag te stellen, beland ik in één keer in disuccussies over hoe mensen wel- of juist niet welkom te heten en een blijkbaar nogal hete discussie over of er ja dan nee een apart topic zou mogen bestaan voor raad bij ver- en aankoop. Voor dat laatste: blijkbaar niet dus....;->)

    Oeps, denk ik dan.

    Ik ben inderdaad een nieuwkomer op dit forum en ik had wel al gezocht naar iets m.b.t. verkoop van spullen, maar dat simpelweg niet kunnen vinden.

    Blijkbaar is mijn vraag ondanks alles toch blijven "leven" en zelfs voor mij verplaatst naar een plek op het forum waar die vraag dan blijkbaar beter past. Dank daarvoor!

    Nu nog maar hopen dat zich een beetje een discussie ontspint tussen mensen die veel meer "in de heli handel" zitten dan ik. Waar ik dan hopelijk uiteindelijk een klein beetje uit kan afleiden of het spul überhaupt nog iets waard is of helemaal niet. Ben in ieder geval niet op zoek naar cijfers achter de komma. En ach, levert de discussie geen concrete hulp op, dan is er toch altijd nog de lol van met mensen over een hobby praten die ze heel erg leuk vinden en waar ze graag dingen over roepen. Is ook wat waard!

    Om dan ook gelijk maar mijn eigen 2-cents toe te voegen m.b.t. de discussie aparte topic of niet: vindt het erg leuk om te zien dat er iemand is die het allemaal niet zo veel uitmaakt, terwijl tegelijkertijd die persoon het "nee, alsjeblieft geen apart topic" van het scherm laat spatten. Erg grappig.

    Zolang mensen normale taal blijven gebruiken en eigen meningen naar voren brengen met het respect voor het bestaan van andere meningen en daar op gemodereerd wordt, dan regelt het zich toch verder vanzelf? Ook als het prijzen e.d. betreft. De rest is m.i. onnodige drang tot sturing.

    Of is dit hier teveel off-topic?

    Nou ja, als dat zo is wordt deze reactie vast weg-gemodereerd naar de juiste thread of de eeuwige bitvelden....:).

    Voor iedereen die zich geroepen voelt nog iets te zeggen over het al of niet nog courant zijn van mijn spullen en wat dat eventueel zou kunnen betekenen voor de orde van grote van het aantal Euri dat je daar dan aan zou mogen koppelen: bij voorbaat dank!

    Frans.
     
  7. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Waarom open je geen topic in het Te Koop-forum?

    Plaats een overzichtje met wat nette fotos en zie wat er binnenstroomt. Nadeel is wel dat je moet oppassen dat je het niet te goedkoop wegdoet maar ja.

    Het spul daalt vrij snel in waarde lijkt me, ik heb mijn oude heli ook voor de helft van de totaalprijs moeten wegdoen en die was nog geen half jaar oud.

    Alleen de duurste merken behouden enigzins wat waarde, denk ik

    Zo gaat het nou eenmaal
     
  8. WVTTK

    WVTTK

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Westland
    Ik dacht mij van een tijdje geleden ook te herinneren dat er een "te koop" sectie was. Maar die gisteren dus óók niet kunnen vinden. Zal de leeftijd wel zijn.....:-(.

    Litertje Red Bull naar binnen en dan maar eens een nieuwe zoekpoging doen. Lukt dat, dan plaats ik de foto's en blijkt vanzelf wel of het nog de moeite loont het spul weg te doen of toch maar te bewaren for good old times sake. Of de keinkinderen, al gaat dát denk ik nog wel heel lang duren...hoop ik.....:).

    Frans.
     
  9. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
  10. WVTTK

    WVTTK

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Westland
    Met dank! Gelukig zat die liter red bull er nog niet in....:).
     
  11. WVTTK

    WVTTK

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Westland
    Aan VliegendeKaas: thnx! Heb intussen de "te koop" tekst geplaatst. Foto's toevoegen bleek nog één brug te ver, maar dat komt dan de komende dagen wel. Nogmaals dank voor de hulp!

    Frans.
     
  12. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    @WVTTK

    Je zult vast wel PBs krijgen

    Zorg voor een goede prijs als je spul nog ok is
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Het punt met heli's is gewoon de markt zelf

    Je ziet relatief jonge heli's, bijvoorbeeld trex 600 van 1 jaar oud, voor een euro of 600 weggaan, met electronica.
    maar die dingen zijn nieuw gewoon 1000 eur..

    das een afschrijving van 40%...

    Zoek voor de grap ook eens op de mini titan in de verkoop/te koop sectie.
    Dit is een heli die vergelijkbaar is met de trex 450, alleen het ontwerp is maar 1 keer echt vernieuwd in zijn levenspad (en bij de 450 een keer of 10)
    Gevolg is dat de titans voor 100 eur inclusief electronica weggaan, terwijl een even oude (zeg weer bv 1 jaar) voor 400 of 500 weggaan

    de merken buiten de hoofdmoot (logo, henseleit, vario etc etc) blijven vaak wat waardevaster, en als jouw heli het geluk heeft een hobbyist tegen te komen, heb je misschien geluk

    zo niet, kun je hem misschien beter gewoon op de plank laten staan...
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als je er over nadenkt, zijn mensen eigenlijk ook maar oerstomme wezentjes: Een ontwerp wat in al die jaren maar 1 keer herzien is, is vrijwel per definitie beter dan een ontwerp wat blijkbaar ieder jaar op de schop moet.... Maar denken we daar over na?

    "Nieuw!Nieuw!Nieuw!....." is blijkbaar aantrekkelijker dan "betrouwbaar en bewezen".....

    Eigenlijk zonde.....

    Groet, Bert
     
  15. raymond 2

    raymond 2

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Belgie-lanaken
    Hey Bert,ik dacht juist hetzelfde man,waarom iets wat goed is veranderen.;)

    Gr Raymond
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ach, het gaat wat buiten de scope van dit topic, maar het is voor mij wel de reden dat ik nogal vasthoud aan bijvoorbeeld Vario, en "analoge" techniek. Sta echt wel open voor vernieuwingen, maar alleen als dat ook een verbetering is, niet als het "vernieuwen puur om het vernieuwen" is.
    En sommige dingen zijn een verbetering, sommige dingen uitsluitend "wat anders". Sommige dingen zitten er tussenin.

    Algemene opinie is meestal: "Nieuw moet wel beter zijn, anders namen ze de moeite toch niet?".

    Fabrikanten denken echter vaak: "da's mooi, die algemen opinie, als we wat "nieuws" maken (kost minder moeite dan daadwerkelijk iets beters maken) verkoopt het beter".

    Consumenten stinken daar tamelijk vaak in....

    Niet alle fabrikanten zijn zo, niet alle consumenten ook.... maar wel vaak genoeg om het lonend te maken.

    Mijn mening en de algemene opinie verschillen nogal van elkaar....:D

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  17. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Door te innoveren ontstaan er nieuwe technieken en producten. En gelukkig maar anders reden we nu nog steeds in een T-ford.
    Een vernieuwing hoeft voor de consument niet altijd een verbetering te zijn, maar kan voor de fabrikant wel een verbetering of kostenbesparend zijn.
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ach, ik heb een mini titan van de eerste lichting van iemand overgenomen en fbl gemaakt.
    Vliegt geweldig, alleen die ene vernieuwing mis ik nu een beetje..

    Het frame is een tikkie te slap aan de voorkant, waardoor de accu en accuhouder op een eigen frequentie van de heli komen tijdens op/aftoeren.
    de tweede versie had een carbon frame, niet perse beter, wel stijver

    Maar ach, we moeten ook iets te doen houden in de kerstvakantie :D
     

Deel Deze Pagina