wat moet ik hebben

heb al even gezocht, maar kan weinig tot niks vinden. ik wil overstappen naar electro(1/10) en nu, zoek ik nog goede electronica.
ik zag bij pkracing,exprobl lader die blauwe. is dat een beetje een goede lader?

en ik wil gp3700 accu's daarmee opladen hoe snel doet hij dat ong.

dank

Wat is je budget voor de lader, ik dacht dat je die cellen maar met 1C mocht laden, zodus 1 uur per batterijpack..

budget tjha...
ik moet voor 600 euro electronica kopen, motor, regelaar,accu's,zender, servo, lader enz..

maar hoe lang zou de lader er over doen om 6x 3700 cellen te laden(of weet iemand misschien hoe ik dat moet uitreken)

'http://www.rcshoproal.nl/productinfo.html
Charges 1 ... 14 NiCd / NiMH cells
Charges 1 ... 5 LiPo / LiIo cells
Charge current 100 mA ... 5 A (max. 50 W)
'

6 cellen is 7.2 V (normaal - hoger bij het laden) - dus 50w/7.2V > 5A
neem dat je aan 5A max kan laden, dan zouden de batterijen ongeveer in 45 minuten vol kunnen zijn.

Dit is theorie, afgaande op de beschrijving en hopende dat je die stroom kan halen.

Ik echter doe het niet zo, volgens mij kan dat niet goed zijn voor je cellen. Ik laad aan 3A thuis (andere lader ook), en aan de waterkant kan ik ze nog even bijladen indien nodig.

indien ongeduldig durf ik wel aan 4A laden, maar daar stop ik.

Patrick

ik bestuur modellen die echt stroon vreten.
maar daar is de snelheid ook wel naar.
(bootje van 55cm die 74km/h gaat op 8 cellen met 50 amp con en 80 amp piek)

ik moet mijn cellen zelfs snel laden (lees 5 amp)
anders is er geen vut in de boot te krijgen.
snelladen = hoge voltage = hogere snelheid
1c laden = standaard
langzaam laden = lager piek voltage maar langere runtime door dat er meer ampere in gepomt word

er zijn mensen bij mij in de club die zelfs boven de 5 amp laden om de accu's warm in de boot te leggen voor een hoge top snelheid.

ik meen zelfs in de auto wereld dat ze voor wedstrijden ook met gerust 6amp laden.

greetz jamy

Reken er een uur voor ongeveer,als je ehm op 1C laad(3.7A),sneller kan wel,maar dan zijn de sneller ook sneller stuk :?

Een Robitronic overloader,deze heb ik,is een zeer goede lader.Alle denkbare functies voor het laden voor nihms.

Zoek aan lader met functies als temp sensor,instelbare Delta V,max capaciteit in te stellen.

De Duratrax Ice ,is vergelijk met de Robi en scoort ook zeer goed.

Bezuinig in ieder geval niet op de lader,tis toch 1 van de belangrijkste onderdelen als je electro gaat rijden.Vooral als je goede accu's gaat laden,dan wil je dat wel met een goed apparaat doen :D

maar stel je laad je accu's op, op 5A is dat dan wel goed voor de accu's?

ik weet denk ik al wat ik zou doen.
bij rcshoproal de LRP Pulsar Sport (met voeding dan) en dan 2x SMC IB4200 6 cel matched pack Economy accu.

>maar stel je laad je accu's op, op 5A is dat dan wel goed voor de accu's?

ik denk het niet. Aan de andere kant, niets dat wij met zulke cellen doen is goed ervoor.

Wat wil je eigelijk doen, serieus racen of gewoon rondjes maken op de parking?

Indien het laatste, waarom de haast en mogelijke schade aan de cellen. Ik begrijp dat fanatieke racers het onderste uit de kan willen en ook de kosten ervoor willen dragen.

Patrick

Uitrekenen? :? Je kunt beter kijken naar specs van de cellen en aan de hand daarvan laden.

Back