Wat moet ik nemen?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Ruben, 11 aug 2004.

1. Ruben

Ruben Guest

Hallo allemaal,

Ik ben laatst bij de modelbouw winkel bij ons in de buurt geweest en ik ga een Race auto kopen..
    Maar de vraag is wat moet ik allemaal vragen?
    Wat is volgens jullie beter?
    Waar moet ik op letten bij het kopen?
    zijn er wegen waar je niet op moet rijden?

Groeten,
    Ruben

2. elladar

elladar Guest

wat ga je nemen electro of brandstof?
    welke schaal? wegen waar je niet op mag rijden: bij een buggy zowat overal alleen op asfalt gaan je bandjes meer slijten. bij een onroad race auto kan je best alleen op asfalt of klinkers of dergelijke rijden maar vermijd water en teveel stof of jumps....

kijk ook een bij electro en brandstop subfora of gebruik de zoekfunctie.

en dan wat je moet vragen: welke regelaar (neem best electronische, motor, accu (hoeveel mAh), lader (hoe lang moet alles laden), zender, ...

MVG
    Frederic

3. Ruben

Ruben Guest

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik electro of brandstof moet nemen.. wat is het beste?

4. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    om te beginnen is elektro makkelijker in stappen, maar de ene persoon vind elektro leuker de andere nitro.
    elektro is om te beginnen vaak wat "simpeler" en je kan ook bijna altijd rijden, bij benzine moet je eerst je motor in lopen (als je deze al gestart krijgt) en dan afstellen en ga zo maar door, maar dat is toch je eigen keus er is niet een beste keus.

Groet Robo

5. Ruben

Ruben Guest

En zit er nog een verschil in de snelheid bij elektro en brandstof?

6. Guest

Guest Guest

Meestal (Meestal!) zijn brandstofauto's sneller, wat voor budget heb je?

7. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ja en nee.

Als je voor de goedkopere sets gaat is een electroauto op zich redelijk snel en is de standaard motor zeker genoeg om het sturen te leren, bij een snelle auto is de kans om als beginner de controle te verliezen erg groot.
    In een electroauto kan je voor nog geen 30 euro een redelijke snele motor monteren en de snelheden halen die ook een 1:10 brandstof kan halen.

Maar ga je met brandstof voor een wedstrijdauto met een bijbehorende motor praat je al over prijzen vanaf 600/700 euro voor een kaal chassis met motor maar dan is de 100km/u haalbaar en met de brandstof 1:8 onroad modellen zelfs de 120 tot 130 km/u

8. Ruben

Ruben Guest

Mijn budget is 120 euro..

Hm.. ja ik zie het Roelof
    Ze hebben daar tot 150euro aan auto's.
    heeft iemand misschien een begrippen lijst?
    Want ik kom veel woorden tegen wat ik niet ken.
    Hoe hard denk je dat je met een electro motor kan?

9. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    tja ik rijd (zoals de meeste wel weten) behoorlijk wat wedstrijden en wij scheuren met ongeveer 70 kilomter over de baan, maar het verschil met benzine is, is dat wij elektro's veel vloeiender en makkelijker door de bochten gaan, zou ik tegen een 1:10 nitro moeten rijden zal hij het heel moeilijk hebben wil hij mij voorbijkomen.

begrippenlijst. lastig kun jij niet gewoon de worden die je neit snapt geven dan vertalen we het wel.

voor de rest sluit ik me bij de rest aan.

Groet Robo

10. Guest

Guest Guest

oeioeioei, 120 euro, daar kom je niet ver mee... Ik zou nog even doorsparen, maar vind je realiteit en sleutelen aan motoren leuk? ga dan voor brandstof, wil je gewoon voor de fun gaan racen, zender aan ontvanger aan en wegrijden, ga dan voor electro.

11. Ruben

Ruben Guest

nou ik heb eentje gevonden voor 75 euro wat eiglijk 100 euro koste..

EDIT:ik heb besloten een electro motor te nemen want ik ben op dit gebied een beginner en wil graag even voor de fun een paar blokjes racen zodra ik meer wil ga ik een brandstof motor nemen :).

12. Guest

Guest Guest

Eh, als je eigenlijk brandstof wilt heb je van electro weinig plezier denk ik.

13. Ruben

Ruben Guest

je begrijpt me verkeerd..
    Het maakt me niet uit wat ik heb maar als ik meer wil van racen DAN wil ik meer techniek zien enzo alseerst inkomen :)

14. elladar

elladar Guest

wat voor auto is het wat je gaat kopen? laat je niet in het zak zetten omdat je nog maar een beginner bent. Vraag anders eerst even aan ons wat we van de auto denken. Je moet ook niet zomaar de eerste de beste auto aanschaffen

MVG
    Frederic

15. Ruben

Ruben Guest

Dat zal ik zeerzeker doen,

De buitenkant zag er mooi uit..
    Maar dan zegt natuurlijk niet alles :).
    Vraagje: zijn er ook nog Clubs in omg. Flevoland of Almere?

16. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
  17. Ruben

Ruben Guest

Oke fijn bedankt,lidmaadschap is nog geeneens zo duur..
    Jammer dat het fotoalbum enzo nog niet on line staan..
    Heeft iemand misschien een paar foto's van de baan enzo?

18. Ruben

Ruben Guest

Even nog een vraag... welk merk of welk typen raden jullie mij aan om te beginnen (electro) ..
    Mag niet hoger zijn dan 120euro...

En is er iemand die op de club van almere zit??

19. Guest

Guest Guest

een nikko :? voor 120 euro heb je nog geeneens een 1:18/1:24, of ga is kijken voor een tweedehandsje

20. Ruben

Ruben Guest

Ik ga zometeen even naar de modelbouw winkel.. zal ik even het merk en schaal onthouden :).
    En even vragen wat top speed is ;)

Deel Deze Pagina