Wat moet ik nog aanschaffen voor mijn Ultimate?

Hallo,

Even een vraag,ik heb een 2ehands indoor-ultimate gekocht met borstelmotor erin(gws setje denk ik).

Nou wil ik de Slim 10 regelaar uit m'n holiday en de hitec HS 55 servo's overzetten,is dat te doen denken jullie?

EN dan heb ik nog een lipo-pakket nodig,welke kan ik het beste gebruiken?
(liefst een die ook in een Hornet CP te gebruiken is)

Groeten,
Marcel

De HS 55 servo's zullen wel passen, de regelaar is ook wel goed. Als accu dien je een 3s pakket te nemen wat de stroom aankan van die GWS set. Wel een betje op het gewicht letten met de accu, met een 3s kokam 350 pakket was het net goed wat betrefd het zwaartepunt. Met een zwaardere accu zul je die iets naar achteren moeten verplaatsen.

idem als advies Theo, servo's en regelaar prima, als accu beste een 3s1p 350 lipo (7A) pakketje nemen...

Slim 10 regelaar, die is toch voor motoren met koolborstels (herkenbaar aan de 2 aansluitingen voor de motor). Als je een brushless motor erin hebt moet die aangestuurd worden met een speciale regelaar voor brushless motoren. Deze is herkenbaar aan de 3 aansluiting.

Rob zei:
idem als advies Theo, servo's en regelaar prima, als accu beste een 3s1p 350 lipo (7A) pakketje nemen...

Wellicht ook een idee: de E-tech 700's zijn maar een fractie (1,5 gram/cel) zwaarder dan de Kokam 350's. Kunnen de zelfde stroom leveren maar hebben 2 x de capaciteit....
E-tech is waarcshijnlijk het beste te bestellen bij Aircraft-world. Kokam begint inmiddels ook bij diverse Nederlandse modelbouwzaken verkrijgbaar te worden.

Arjen van Viegen zei:
Wellicht ook een idee: de E-tech 700's zijn maar een fractie (1,5 gram/cel) zwaarder dan de Kokam 350's. Kunnen de zelfde stroom leveren maar hebben 2 x de capaciteit....
Interessant, weet je zo of een 3s1p Etec700 ongeveer dezelfde afmetingen heeft (3s1p 350er heeft 50x33x12mm incl. afstandlatjes)?

Back