wat nitro rigger vraagjes.

ik heb nog een 2,5cc auto motortje liggen loopt goed, nou was ik van plan om een kleine rigger te maken(ik wil wel een mono maken maar ik heb problemen met het ontwerpen van de bodem)
ik denk dat hij tussen de 55 en 60 cm lang word.
ik wil ook een auto tankje gebruiken voor het gemakkelijk bijvullen.
nou vroeg ik me af waar ik het best kon kijken voor een rudder en flexas.
oja ik ga er ook een macs pijpje opzetten.

ik verwacht niet dat hij heel hard zal gaan maar ergens rond de 30 40 zal toch wel te halen zijn?

hallo

voor een roer samen met flexas ga dan even kijken bij www.graupner.com daar kun je die dingen vast wel vinden
heb ik wat kleine tips voor je moter want een auto motertje word gekoeld door lucht en bij boten door water dus hier de tips een grotere koelkop laat de van de moter boven de boot uitsteken zodat hij zijn koeling krijgt en wat je er dan bij kan doen is aan te raden is een aluminium biusje om de kop heen te buigen dat is het beste wat je kunt doen dan voor de motor.
veel suces met de bouw van je rigger :lol: :lol: :lol: :lol:

greetz kevin

Shoot me if iam wrong...
Ik zie het nut niet echt van een koelspiraal om de kop heen... en al helemaal niet als je hem boven de boot uit laat steken. hij krijgt dan al voldoende luchtkoeling.
Als je nu een spiraal erom heen maakt dan zal dat spiraal juist de luchtstroom tegen gaan en de motor minder gekoeld worden..
groet
Dennis

ik zat meer aan hydro&marine te denken.
en hoe zit het met de motor ophanging? ik lkan nergens van die steuntjes voor en .15 motor

zelf maken
2 hoekprovieltjes
4 trilrubbers
en een dremel met wat slijpschijfjes.

dat combineeren met een uurtje werk en hopa motor ophanging gemaakt.

waar voor hydromarine
als graupner tegenwoordig ook goeie flexas setjes heeft
en anders kan je ook wat van gundert nemen

greetz jaimy

ik heb een dremel dus dat komt goed uit en ik had nog niet aan hoekprofieltjes gedanht bedankt voor de tip en ik ga een flexasje bij hopf uitzoeken moet ff kijken want voor zover ik kan zien zijn die eigenlijk allemaal bedoeld voor elektro.

misschien een dom vraagje maar MOET je een flywheel gebruiken of kan het ook wel zonder (dan gaat hij toch alleen al varen als hij stationer loopt?)

das een wildthing dat is echt een vet ontwerp zat ook aan een wiesel te denken ik denk alleen dat dat niet echt een bootje is dat snelheden aan kan. dus ik hou het waarschijnlijk op een rigger.

met een wildthing kan je wel vaker varen, rigger voelt zich echt het beste op vlak water
Een mono kan overal wel varen, en heeft dus ook een hogere funfactor

grtz 8)

plus dat je met een rigger heel noukeurig moet afstellen..
een mono is er iets minder gevoelig voor.

en war jurr zegt .
met een rigger heb je echt vlak water nodig zeker op de grote die hij zal worden ..

kwa flex assen moet je aan een dikte van 3,2mm denken.

greetz jaimy

beetje offtopic, maar kan je een inboard tunnel maken of alleen een outboard en zo ja is er ergens een betaalbare outboard?

een tunnel is zeker mogelijk met inboard,

kom anders even bij mij op msn en spreek me even aan over dit topic.

greetz jaimy

Back