Wat nodig voor deelname F5B wedstrijd?

Hallo,

Nu ik sinds april van dit jaar zn mooie oranje Enigma heb, overweeg ik om in 2016 voor de fun een keer mee te doen met een wedstrijd. Wat ik me afvroeg is of er behalve een vliegtuig en lipo-heaterbox nog andere zaken nodig zijn voor deelname?

groet Marc

Hoi Marc,

Leuk dat je enthousiast bent om mee te doen!

Om officeel mee te kunnen doen heb je nog het volgende nodig:

- Een SM Unilog in je kist om te kunnen meten hoeveel stroom je hebt verbruikt, en je motor uit te schakelen als het op is.
- Een extra ontvanger die aan hetzelfde model in je zender is gebonden. Deze blijft op de grond en wordt aan het registratiesysteem gekoppeld. Zodoende kan de jury zien hoe lang je gas hebt gegeven.
- Niet nodig, maar zeker handig: een landingspin in je romp. Deze zorgt ervoor dat je model snel stil ligt en je niet teveel doorschiet over de landingsstip.

Succes en wellicht tot op een wedstrijd!

Unilog: check (zat erin toen ik deze kocht)
Landingspin: dank voor tip, maar voor een eerste keer ga ik deze er niet in maken. Vindt het landen in vergelijk met mn F5J kisten net dat tikje uitdagender..:)

- Een extra ontvanger die aan hetzelfde model in je zender is gebonden. Deze blijft op de grond en wordt aan het registratiesysteem gekoppeld. Zodoende kan de jury zien hoe lang je gas hebt gegeven.

Krijgt ontvanger voeding van registratiesysteem of moet ik hier zelf voor zorgen? Koppelen door eigen kabeltje of moet ik servo verlengkabel meenemen?
Maw kan ik een losse ontvanger inleveren of is het handiger om deze met accu en kabeltje op plankje vast te maken?

Hoi Marc,

Kijk, dat zijn leuke berichten.

Een verlengkabeltje op je gaskanaal is op zich erg makkelijk. Dan weet de wedstrijdleiding waar hij het snoertje van het system in moet prikken.

Nog even voor de zekerheid, mochten er meer mensen eens een rondje mee willen vliegen bij de F5B: In Nederland hoeven beginnende piloten geen Unilog aan boord te hebben, een vlotte electrozwever en een goed humeur zijn genoeg :)
Die Unilog is pas verplicht als met stijgende ervaring meer dan 33 rakken gevlogen worden, maar als hij al in je model zit is dat natuurlijk prima.

Groetjes,
Gerben

Back