Wat op motor solderen?!

• Topicstarter Topicstarter Daniel-
  • Startdatum Startdatum
Gewoon 3 ontstorings condensatoren (schrijf ik dit goed?)
en plus en min van regelaar ik help je wel als je alles hebt. :)

Groeten Xander

k maar waar haal ik dan die onstorings condensatoren vandaan zaten niet bij de EZ..

niet bij Quartel kopen veel te duur! Gewoon even naar de electronicahandel gaan. Men vrage dan om 3 condensators van 47 NF, soldeer een aan het huis van de motor en de plus, een aan het huis van de motor en de min en als laatste een tussen de plus en de min.

PS graupner speed motoren hebben er al twee zitten, hier hoef je er alleen 47 nf condensator tussen de plus en de min te doen.

kosten zijn bij de electronicahandel nog geen euro, in een zakje bij Quartel 12 euro, tel uit je winst!

alle speed 400 mororen hebben er al 2 inwendig zitten dit was voor mij altijd voldoende op 6 cellen en op 10 cellen .
je kan er altijd nog een tussen de min en de + doen maar bij mij was dat niet nodig.
dus ook die bij je ez gelevert werd is al ontstoord
groeten wiebe

Inderdaad,

Hangt een beetje af van merk en type motor. Speed 400 toestanden leveren geen problemen bij mij (zonder extra ontstoring) .

Stevo

@wiebe is dat dan ingebouwd bij die want erzit niks opgesoldeerd?

dat is makkelijk bedankt! weet gelijk hoe en wat ik moet doen

mvg daniel

Daniel-
als het goed is ook jou 400 ontstoord die je er bij gelevert is
????staat dit niet in de manuel ????
maar ik denk het wel werkt prima zonder extra condensatoren
als het goed is zie je nog net 2 draadje,s van de cond tussen het huis en de achterplaat van je 400 steken en bij de poten van +en- er uit steken ik kan ze zelfs zien zitten door de koelgaten
groeten wiebe

Back