wat rigger vraagjes

ik weet dat hier al wat onderwerpen over gaan maar ik wou een nieuwe maken voor de duidelijkheid. ik heb gezien dat de rigger van geens een starre as heeft ingepland en ook dat er al meerdere mensen een auto motor hebben gebruikt. ik zou er ook graag zo een bouwen waar moet ik op letten met het afstellen zegmaar, wat moet ik instelbaar maken om hem leuk te kunnen laten varen? ik weet dat het lastige boten zijn maar ik vind het leuk om er een beetje mee te spelen en ik verwacht er ook niet veel van maar ik wil graag wat advies van de experts.

dank u voor het lezen

oja dit vind ik een heel gaaf ontwerp voor de drijvers is dat wat

Met 'n vaste as valt er niets te verstellen , dus ben je daarmee gauw klaar.
Met 'n flexas aandrijving kan je veel meer , maar dat kost wel wat.

ik vind ze daar helemaal niet zo duur. Bij HM zijn ze niet goedkoper dan zo'n 50 euro met verzend kosten en hier heb je al een flexanlagen mit rudder voor 30 euro(zonder verzendkosten). welke zou ik kunnen kiezen en kan je ze ook inkorten ik vind ze allemaal zolang?

jup, de flexassen moet je inkorten zodat ze in jou boot passen. Doen met een dremeltje of iets dergelijks

reken wel dat bij hopf de verzendkosten 16,50 euro zijn

8)

ja ok maar toch is het goedkoper voor meer, er zit een flex aandrijving bij en een roer dus......... maare welke zou ikmoeten nemen voor een bootje van tussen de 60 en 50 cm lang?????

Zorg dat je eens vervoer hebt naar Bussum.
Daar zit de ENIGE modelbouwwinkel van Nederland met verstand van boten.
Je hebt wel meer nodig dan zo'n roer / aandrijving setje.
http://www.2brothersrc.com

Buiten de rigger/hydro van Walter Geens kan je ook de rigger tekeningen downloaden van André Westerberg/Fred Brihagen.

Back