Wat te doen met gebouwde scheepsmodellen die in de weg staan?

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Raimond80, 29 jul 2019.

  1. Raimond80

    Raimond80

    Lid geworden:
    24 jan 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoorn
    hallo allemaal,

    ik heb 5 prachtig gebouwde scheepsmodellen waar ik van af moet. Gezien de emotionele waarde is de vuilnisbak geen optie. Liever gaan ze naar een organisatie o.i.d. die er echt blij mee zijn en er nog iets mee kunnen.
    Ik heb alleen geen idee wie dat zou kunnen zijn en waar ik die kan vinden... Hebben jullie een idee om mij hierbij op weg te helpen?
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Raimond, Altijd vervelend als je modellen, die je onder je handen hebt zien groeien, van de hand moet doen. In uren omgerekend zijn ze onbetaalbaar en zoiets moet je nooit in de kliko doen.
    Mijn advies is om een paar plaatjes van die modellen te tonen met een kleine beschrijving, zoals statisch of varend. Toevallig heb ik een kennis met een klein scheepvaartmuseum in Noord Duitsland.
    Misschien is hij geïnteresseerd. Met alle plezier breng ik jullie met elkaar in contact. Maaar eerst graag een paar plaatjes. Gr. Klaas.
     
    mave77 en RoeBuilds vinden dit leuk.
  3. Raimond80

    Raimond80

    Lid geworden:
    24 jan 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoorn
    Dank voor je reactie k-k.
    voor de goede orde; ik heb ze niet zelf gebouwd, dat heeft mijn schoonvader gedaan. Hij is al lang geleden overleden maar inmiddels is door omstandigheden het moment nu toch echt gekomen dat er afstand gedaan moet worden van de modellen.

    Hier wat snelle foto's die ik gemaakt heb van de 5 modellen. Zover ik weet zijn er een aantal gebouwd vanuit een bouwdoos en een aantal (2 of 3) volledig op eigen initiatief m.b.v. grondig bronnenonderzoek.

    20190722_144937.jpg 20190722_144939.jpg 20190722_144943.jpg 20190722_144950.jpg 20190722_144958.jpg
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Raimond, Heb de kennis een mailtje gestuurd met een link naar de foto's. Mocht hij reageren dan stuur ik je een persoonlijk bericht (conversatie). Gr. Klaas.
     
    Raimond80 vindt dit leuk.
  5. Rienk

    Rienk

    Lid geworden:
    9 nov 2017
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Friesland Franeker
    mooie modellen , jammer dat ik er geen plekje voor heb die twee platbodems krijg ik het wel warm van :worship:
     
    Herman Kockx en Raimond80 vinden dit leuk.
  6. Raimond80

    Raimond80

    Lid geworden:
    24 jan 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoorn
    Ze zijn binnenkort allemaal in een mooi museum te zien!
     
    RoeBuilds, Roelof_l en Jan Walpot vinden dit leuk.
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Goed te vernemen dat jullie elkaar hebben gevonden Raimond. Heb jij weer ruimte en Joop er een paar modellen bij. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2019
    Roelof_l vindt dit leuk.
  8. mslb Atla

    mslb Atla

    Lid geworden:
    1 jan 2014
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Veghel
    Ha Klaas mijn blusboot Dusseldorf is weg naar een gehandiekapte in Belgie die wilde hem graag hebben is met z,n broer op komen halen.
    a/s zaterdag ga ik een boeienlegger ophalen de Frans Naerebout mooi schip hoef niet veel aan gedaan te worden ziet er beter uit dan de blusboot.
    Dat is dan de 4e rijksoverheid schip in mij verzameling verlichting moet na gekeken worden maar doe het wel alleen de romp bij schilderen.
    Zal proberen een foto te uploaden laat het verder wel wetn hoe het gaat. Oja had het verhaaltje van jou gelezen en wilde dat filmpje bekijken,
    maar kan het niet meer vinden. Gr Ton ATLA
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Ton, Mooie boot, die tonnenlegger. Probeer bij het foto's plaatsen de volledige weergave te gebruiken. Dan zie je de foto gelijk groot. Succes! Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2019
  10. Willie van Koolwijk

    Willie van Koolwijk

    Lid geworden:
    23 sep 2014
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Druten Gelderland

    Ik heb je een privébericht gestuurd.


    Mvg,
    Willie van Koolwijk
     
  11. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.781
    Locatie:
    Ittervoort
    Wel een leuk idee klaas. Om ze in een museum te zetten. Ik weet straks ook niet waar ik naartoe moet met mijn PW. Ze is zo groot dat ik waarschijnlijk geen plekje heb. Misschien. Ligt helemaal aan de admiraal.
     

Deel Deze Pagina