Wat te doen.....

Nou... heb het echt helemaal gehad met m'n zoom van 1 week oud.

Heb 'm vorige week gekocht, aanbieding bij Toemen, € 300,- incl. electro pakket. In elkaar gezet, maar wil gewoon niet fatsoenlijk vliegen; komt amper los van de grond, staart is niet stil te krijgen (401 geprobeerd) alleen maar storingen etc etc... en als ik hier op dit forum lees wat er allemaal moet gebeuren om hem een beetje goed vliegend te krijgen, ben ik nog zo'n 300 € kwijt; Snaar-aandrijving upgrade, HH gyro, digi servo, brushless, nieuwe regelaar... dan nieuwe accu.

Vandaar dat ik het echt even heb gehad!

Moet ik 'm nu maar snel verkopen, T-rex halen en dan vanaf het begin met goed materiaal werken. Of de centen in m'n Raptor 50V2 steken.

Goed goed, ik weet met modelbouw gaat het natuurlijk om de bouw en veel geduld, maar als ik iets kompleet koop, moet het toch ook enigzins kun vliegen.... toch...

Gewoon onzin.
Natuurlijk zijn er een paar upgrades nodig om er een echte micro-heli van te maken (noem er eens één waar dat niet zo is?), die zijn ook al langgeleden genoemd en dus geen verassing.

Maar zonder al deze upgrades wil de zoom gewoon prima vliegen hoor.
De standaard motor gaat maar een paar uur mee en die knullige tandwieltjes een paar uur langer zolang jij maar niet met je staartrotor ergens tegenaan knalt of met overpowered-brushless-motoren aan de gang gaat.
Houdt even in je achterhoofd dat de helft van de mensen die hier loopt af te geven op de Zoom er zelfs nog nooit één hebben gezien, laat staan dat ze er iets over kunnen zeggen.

Ook een 401 (of 240) om de staart stil te krijgen is onzin, met een PG03 of 05 is hij prima te vliegen.

Als je nu eens verteld wat de klachten zijn kunnen we misschien helpen.
Maar verkopen mag ook hoor. €100,-- met die 401? :wink:

gelijk een maxir of een cybercopter kopen

ALs het is om te leren helivliegen kun je het bovenstaande beter NIET doen :| De Maxir en Cybercopter zijn kleiner dus onstabieler)

Ik zou er ook even een nachtje over slapen,en je problemen vermelden in de electro heli rubriek dan komen er vanzelf wel oplossingen om je Zoom goed vliegend te krijgen.

Groeten,
Marcel

:D

Moest gewoon ff plagen.

Volgens mij kunnen alle micro's, op zich, best wel vliegen.
Heb alleen een beetje de indruk dat de meegeleverde accu's
in de sets vaak een "sluitpost" zijn, en het maar net, of net niet,
kunnen doen.
En dat mensen te vaak te weinig trimmen op hun zender,
zeker als beginneling. Dat lijkt mij de meest logische 1e stap
voor een beginner. Pas als je alles doorhebt kun je eens gaan denken
om de hele zelf te trimmen, en de zender dus weer naar 0-standen
trimmen. Hoewel dat niet perse hoeft.

Gerwin

Back