Wat te doen?

• Topicstarter Topicstarter Duisburgse-Helilover
  • Startdatum Startdatum
D

Duisburgse-Helilover

Guest
Wegens plaatsgebrek kan ik me momenteel nog geen echte heli aanschaffen maar ik zou graag reeds beginnen met oefenen op een sim.
Maar aangezien ik een absolute beginner ben heb ik absoluut geen idee hoe ik dit het beste aanpak.

Ik dacht eerst te gaan voor phoenix v3 en de DX8 zender maar is het wel een goed idee om direct een dure zender te kopen als ik pas binnen ander half tot 2 jaar aan het echte werk kan beginnen? (tegen dan zou de bouw moeten klaar zijn :D)
Heeft er iemand ervaring met de combinatie phoenix v3 / DX8?

Wat zouden jullie in mijn geval aanraden? Een sim met een dummy zender aanschaffen of direct een degelijke zender om zo ook de kosten wat te spreiden?
Wat is de geschatte levensduur van een zender welke een 10 tot 15-tal uur per week gebruikt wordt?

Alvast bedankt!

Ik zou niet nu al een DX8 kopen in ieder geval. Over 2 jaar zijn er wellicht weer hele andere producten op de markt en heb je die DX8 nog nooit gebruikt behalve op de sim.

Daarnaast kan ik niet beoordelen dat er daadwerkelijk ruimtegebrek is. Maar je kunt beter beginnen met echt vliegen dan met simmen. Ik denk ook dat de sim meer een spelletje is wanneer je niet in het echt gaat vliegen. En hierdoor leer je dus eigenlijk niet fatsoenlijk te vliegen.

Dus als je twijfelt of je wilt gaan heli vliegen. Begin klein (450 of nog kleiner) of neem les en verander dan iets aan het ruimtegebrek zodat je wel echt aan het heli vliegen kunt beginnen.

waarom meteen een dx8
kijk even op het forum voor een leuke 2e hands zender
maar als je zeker weet dat je hier mee door wilt gaan en je met een dx8 wilt gaan vliegen is dit wel weer aan te raden leer je meteen je zender goed kennen

kijk even op het forum voor een leuke 2e hands zender
phoenix is zeker een aanrader en wat mij betreft de beste sim wat heli betreft

gr.john

Aan het ruimtegebrek kan ik momenteel weinig veranderen. We wonen nu met 2 gezinnen in 1 huis en dit is heel hectisch.
Ik heb zeer lang met een nitro RC buggy gereden tot ik hier ben komen wonen. Nu staat die arme 3.5cc eenzaam op het zoldertje.
Vandaar dus dat ik niet meteen een heli kan kopen. Maar ik ga er absoluut wel mee doorgaan. Maar de eerste jaren enkel simmen is dus een minder goed idee?

En waarom de DX8? Goede vraag. Ik was eerst aan het twijfelen tussen de MX12 en MX16. Na wat research bleek dat de MX16 veel gebruiksvriendelijker is, precies wat een leek zoekt dus.
Dan ben ik uitgekomen op de DX8 welke ongeveer dezelfde prijsklasse en dezelfde functies heeft als de MX16. Als leek kijk je op dat moment dan nog enkel naar wat je mooier vind denk ik...

Persoonlijk zou ik eerder voor de T8FG gaan in plaats van de DX8. Maar dan geld nog steeds het argument om een relatief dure zender nu al aan te schaffen omdat je over 1 a 2 jaar wilt gaan heli vliegen.
Maar eigenlijk zou ik voor een DX6, Futaba 6EX, KDS K7X zender gaan en eventueel 2ehands.

Je kunt gerust nu al 1 of 2 jaar gaan simmen.
Maar je moet dan nog steeds leren vliegen met een echte heli na 2 jaar simmen. Dus verwacht niet dat je dan over 2 jaar meteen wegvliegt met een echte heli. (met echte heli bedoel ik uiteraard RC heli)

Persoonlijk zou ik eerder voor de T8FG gaan in plaats van de DX8. Maar dan geld nog steeds het argument om een relatief dure zender nu al aan te schaffen omdat je over 1 a 2 jaar wilt gaan heli vliegen.
Maar eigenlijk zou ik voor een DX6, Futaba 6EX, KDS K7X zender gaan en eventueel 2ehands.

Je kunt gerust nu al 1 of 2 jaar gaan simmen.
Maar je moet dan nog steeds leren vliegen met een echte heli na 2 jaar simmen. Dus verwacht niet dat je dan over 2 jaar meteen wegvliegt met een echte heli. (met echte heli bedoel ik uiteraard RC heli)

Wat zenders betreft, daar ga ik me niet over uitspreken, ik vind vrijwel alle huidige zenders K...dingen omdat handzenders blijkbaar helemaal de mode zijn, hoe mooi de programmering verder ook is....

Maar 2 jaar simmen zou ik NIET doen, TENZIJ je ook les neemt. Anders heb je gegarandeerd na 2 jaar een paar verkeerde gewoontes aangeleerd die r vaak heel lastig weer uit te krijgen zijn. Gewoon om dat geen enkele sim voldoende realistisch vliegt....

Groet, Bert

2 jaar simmen vooraleer je een heli koopt? Ik zou het niet kunnen...daar krijg je toch alsmaar meer zin in dan...:D Hooguit een maand vooraleer ik bij de rc boer sta:D.
Als je dan toch het geduld hebt, zou ik nog een jaartje wachtten vooraleer te beginnen en meteen lessen of een club opzoeken, weet je dat je het meteen goed aan het leren bent.

2 jaar simmen vooraleer je een heli koopt? Ik zou het niet kunnen...daar krijg je toch alsmaar meer zin in dan...:D Hooguit een maand vooraleer ik bij de rc boer sta:D.
Als je dan toch het geduld hebt, zou ik nog een jaartje wachtten vooraleer te beginnen en meteen lessen of een club opzoeken, weet je dat je het meteen goed aan het leren bent.

Ik ben me reeds 4 jaar aan het inhouden maar het heli-virus krijgt stilaan de overhand.
Nu het licht aan het einde van de tunnel in zicht is ivm de bouw wil ik mezelf al gaan klaarstomen voor een heli.
Misschien toch nog een jaartje wachten... hmm dat wordt een moeilijke opgave! :(
Ga toch nog even andere oplossingen zoeken...

Miss kun je eens een proefles nemen? idd lijkt me ook onverstandig om zomaar te beginnen met simmen, maar ALS je dat doet zorg dan iig wel dat je alle sticks en schakelaars hebt staan zoals je straks ook gaat vliegen. En ik zou als je 2 jaar gaat simmen zeker de goedkoopste zender kopen die je kan vinden,....de techniek gaat zo snel. Ik hoor ook behoorlijk veel problemen naar boven komen met de dx8, stond zelf ook voor de keuze maar ben toch voor de futaba T8FG gegaan....

Je kan ook in plaats van de sim een simpele kleine heli kunnen kopen voor rond het zelfde bedrag (bijvoorbeeld een solo pro) deze kunnen redelijk veel hebben, en zijn heel makkelijk overal te gebruiken. Dit zal VEEL meer motiveren dan met de sim spelen.

Zelf heb ik ook met de sim gespeeld maar was elke keer blij dat ik met de echte heli mocht spelen. Ik vond in het echt ook makkelijker, je kan diepte zien, je bent niet gebonden aan het aantal pixels van je beeldscherm (hierdoor kan je op de pc als de helikopter wat verder weg is niet meer goed zien hoe hij in de lucht hangt)

Een proefles is uiteraard ook een goed alternatief.

De solo pro 2 lijkt me idd wel zeer interessant, vooral dan vanwege m'n (voorlopige) plaatgebrek.
Hiermee leer ik wel de absolute basis (wat ik ook nodig heb) maar gaat dit me ook goed vooruit helpen in het vliegen met een CP heli?

De solo pro 2 lijkt me idd wel zeer interessant, vooral dan vanwege m'n (voorlopige) plaatgebrek.
Hiermee leer ik wel de absolute basis (wat ik ook nodig heb) maar gaat dit me ook goed vooruit helpen in het vliegen met een CP heli?

Afhankerlijk van je talent: niet echt, tot totáál niet:D:D*

Maar a) is het gewoon LEUK, zo'n ding, en wat meer is:
b)je went wel alvast een beetje aan de derde dimensie en het sturen met vier functies.

Groet, Bert

*) als je talent hebt leer je het zonder zo'n solo pro ook wel, maar lijkt het dus nét alsof je van die Solo Pro wat geleerd hebt....
als je geen talent hebt, zul je de overstap als vrij moeilijk ervaren

Wat Brutus al zegt, het is qua vliegen voor 95% niet te vergelijken, de reden dat ik het noem is dat je toch al lol kan hebben aan een echte, compacte en voordelige helikopter. Ik kan verder niet veel vertellen over de overstap naar CP aangezien ik gelijk begon met CP en daarna dit dingetje kocht.

Ik denk toch dat het deze gaat worden voor het komende jaar alvast.
Lijkt me ook idd vele leuker dan enkel te simmen.

Alvast bedankt iedereen voor de hulp!
Ik zal binnenkort m'n eerste ervaringen delen!

Een Solo Pro is wel erg klein en eigenlijk alleen leuk om erbij te hebben.
Ik heb destijds een Protech Helixx aangeschaft maar na een hoop gelazer met het afstellen (dat kan ik wel maar de heli werkt niet echt mee) ga ik mij nu juist in de omgekeerde richting, richting de auto's begeven.

Waar ik mee kampte was een heli die een paar flinke klappen heeft gehad waardoor het ding toch niet helemaal in balans is.
Er is al van alles gebeurd, van het vervangen van de rotoren, het stabiliseren van de flybar, het stabiliseren van de staart tot het aandraaien van het regelschroefje in de 4-in-1.
Maar als een heli een paar klappen heeft gehad is het erg moeilijk hem weer in balans te brengen.
Je hebt er speciale meetgereedschappen voor waar je de rotoren haaks tegenover elkaar zet maar dat is ook een heel gedoe.

De heli die jij wilt kopen is erg klein en na een crash in de woonkamer zal ws. het één en ander vervangen moeten worden.
Denk vooral aan rotoren.
Maar de bevestiging van de assen naar de motor kan ook los gaan en moet dan weer goed bevestigd worden (is bij mij gebeurd).
Weet dus wel aan welke hobby je begint.

De Solo pro is JUIST leuk om te hebben, 1 het is een tank, het dingetje is zo licht dat als jij het gas dichtdrukt als je dreigt te crashen, die gewoon stuiterd. je pakt m op en je kan weer doorvliegen. 2, onderdelen kosten echt niks... dus mocht het stukgaan, geen grote ramp.

Sja dat punt word inderdaad meerdere keren aangekaart, de reden waarom ik deze aanraad is niet omdat het zo goed leermiddel is voor een CP helikopter en dus qua doorgroei mogelijkheden erg beperkt is. Maar het toch een vermakelijk helikoptertje is om te proeven van de hobby en de verslaving mee te beginnen.

Back