Wat te kopen

hallo als ik een arf. robbe charter koop wat moet ik er dan nog bij kopen
*moter
*zenderset
*brandstof
*gloeiplug en accu
*accu voor ontvanger?
wat nog meer ? :?: :?: :?:

Hoi

Een lader voor zender en ontvangeraccu voor de rest staat het er wel allemaal op denk ik. (Voor het gebruik dan) ook bij een ARF bouwdoos zal je nog wel wat lijm e.d. nodig hebben.

Mark

Hoi,

Servo's zitten meestal wel bij je zenderset.

@sprokkel -> De epoxy op je vleugel is uitgehard aan de onderkant

Mark

goed man, nu de andere kant nog,
ik ga straks nog even wat onderdelen fiksen en dan hoop ik dat we hem binnenkort kunnen proefvliegen :)

Als basis set heb je wel wat meer nodig hoor.

Het model met motor en gloeiplug
Natuurlijk de zenderset met servos en accu's
Maar ook een lader om dit te kunnen laden. Een redelijk goedkopen en goede lader is een reflex lader die slaat af als de accu's vol zijn.
Een startkist met daarin een startvinger of startmotor met accu en een gloeimodulator, je kan ook ipv een modulator een 2V loodaccu gebruiken. Maar zo'n modulator met een 12 V 7 Ah accu werkt prima. Ook moet daar nog een stekker voor op de gloeiplug bij.
Dan brandstof met een pomp (kan een hand of electrische zijn)

Klein materiaal brandstofslag, brandstoffliter, tank, epoxy lijm, reserve gloieplug.

Verder is het handig om in je startkist wat (goedkoop) gereedschap te hebben zoals een schaar, gloeiplugsleuten en wat tangen en schroevendraaiers.

Succes met je startset

gr Remco

dutchhelipilot zei:
... Een startkist met daarin een startvinger of startmotor met accu en een gloeimodulator, je kan ook ipv een modulator een 2V loodaccu gebruiken. Maar zo'n modulator met een 12 V 7 Ah accu werkt prima. Ook moet daar nog een stekker voor op de gloeiplug bij.
Dan brandstof met een pomp (kan een hand of electrische zijn) ...
Remco, we moeten in het achterhoofd houden dat Harm 12 jaar jong is (oh, to be young again ;)), we weten niet hoe zwaar zijn ouders sponsoren. Ik zou voor de 2V loodaccu gaan of een goed geladen dikke 1.2Volt NikkelCadmium cel, een gloeiplug-modulator maakt het duurder en ingewikkelder. Modulator kan pluggen opblazen door veranderde gloeisterkte-instelling (uitlenen startkist!) en heeft dure 12Volt accu nodig. Elektrische pomp kan altijd later nog, een knijpflesje of handpomp lijkt me beter. Startmotor en 12Volt accu maakt het ook duurder maar wat nog belangrijker is, door het gebruik van een startmotor ontwikkel je geen feeling voor de motor, grote kans dat je de motor in de soep start, het doet de levensduur bij ondeskundig gebruik en slechte motorafstelling (beginner!) zeker geen goed. Een startmotor is symptoombestrijding (we hebben het hier even niet over helicopters).

Harm, kom op zondagochtend maar eens langs en praat met de instructeurs van dienst, je hoeft niet eerst te bellen. Martin Honings zal je wel een keer laten vliegen vermoed ik.

Back