Wat tips voor de F-15 Jet (Sp 400 pusher) RCM&E teke

Sinds enige tijd vlieg ik met een F-15 die, volgens een Engels forum, helemaal niet te vliegen is.
Het is een toestel gebouwd volgens een gratis tekening in RCM&E.
De vleugel bestaat uit een plankje 6 mm Balsa en ook de rest is de eenvoud zelf.
Een clublid heeft hem helemaal volgens tekening gebouwd, een krant vliegt beter.

Persoonlijk heb het toestel prima aan het vliegen gekregen maar wel met een heel stel modificaties.

A: het zwaartepunt zo'n 18 a 20 millimeter meer naar achteren ,
zelf dit is nog aan de veilige kant.

B: het toepassen van Tailerons 65 diff. en 80 % Expo. bij 10 mm up en down en 12 mm op de rolroerfunctie. De Ailerons heb ik dus weggelaten.

C: afgewerkt met dun bespanpapier, dit geeft een wat ruwer oppervlak waardoor het toestel wat goedmoediger wordt.

De aandrijving is een Speed 400, onder water laten inlopen 5 minuten op een 7 cellen pakket en een timing toegepast van 5,5 millimeter naar rechts, Prop 'Gunter', Accu 500AR 8 cellen. Het vlieggewicht is 487 gram.

Nog steeds is het bij de start goed opletten want hij rolt vrij sterk naar L,
daarna is het geen probleem meer mits je kleine snelle toestellen bent gewend.
Het landen is een makkie, bijna 'full up'

Hopelijk heeft iemand iets aan mijn verhaal want bouwen voor de vuilnisbak wil niemand.

Groetjes uit Spanje, Harry van Melick

Welkom Harry!
Toe maar, je eerste bericht en meteen al zo behulpzaam. Aanwinst voor het forum :D De meeste zitten met vragen voor ze zich aanmelden.

Ik vind al die modelvliegtuig-straaljagers met zo'n "binnen ventilator" (hoe noem je zo iets) ook wel erg gaaf. Jammer dat ze zo ruk klinken. maarja, turbine aangedreven versies zijn wel erg duur...

Gerard, ken je dat niet een "Duck"ted fan. dat is een model dat voortgtrokken wordt door een eend.... voordeel zéér lange looptijden .... "laden" met wat oud brood ....

Voor Halmar
Foto's van een RC F-15 (inclusief 1 met duck-tet fan)
kwijl.gif
:
jv_rc_1999_30.jpg

kcoxf15.jpg

f15_20.jpg

duck.jpg

F15Taxi.jpg

ja ik weet hoe hij er uit ziet, ik heb hem op de sim. ik was eigenlijk op zoek naar een simpele electro versie om wat mee te raggen. moet niet te duur worden.
ik zat te denken aan een holiday aandrijving.

Groeten Halmar

met een holiday aandrijving zijn misschien die flying styro modellen wel te vliegen, die hebben wel een f16 in ieder geval.

ik ga op internet eens kijken naar een tekeningetje
@gerard,
je bedoeld zo'n oversised werpgeval?

Groeten Halmar

moest hem even zoeken in de vele RCM&E's die ik hier heb liggen. dit is het toestel dat wordt bedoeld. sorry voor de belabberde kwaliteit maar scannen vanaf een magazine gaat echt slecht.

rcmef15.jpg

groet,

vinze

Vinze zei:
sorry voor de belabberde kwaliteit maar scannen vanaf een magazine gaat echt slecht.

Zwart papier op de achterzijde leggen van de pagina, maakt de scan een stuk beter (en je bent de tekst aan de achterzijde kwijt) ....

Hier de gevraagde foto van mijn F-15 genomen vlak voor zijn eerste vlucht.
Mijn open mond komt door dat ik zeg; hOOp dat hij vliegt.
Zie ook de 'missing' rolroeren.

Groetjes, Harry van Melick

afb385.jpg

@ Vince indien je een tekening hebt dan hou ik mij er ook voor aanbevolen.

@ Halmar voor de uitvoering die jij bedoelt heb ik wel ergens een tekening/snijmallen voor de depron onderdelen. Deze moet ik alleen nog effetjes ergens opduikelen.

Helaas een tekening heb ik niet. ik wist alleen dat ik er ergens een foto van had gezien in de RCM&E.

asl iemand nog een tekening weet hou ik me ook aanbevolen.

vinze

Uhm Harry, je had in je profiel BBCode uit gezet....

leuk, maar dan doen plaatjes en vette tekst het niet meer.

Heb het weer bij je aangezet :wink:

[EDIT]dubbelpost en reactie daarop verwijderd[/EDIT]

Halmar, dat het bericht er 2 X opstaat is het gevolg van mijn onkunde.
Ik hoop dat Robert er een af gooit.

Voor wat betreft de tekening, ik ben op dit ogenblik een tweede aan het bouwen, zodra ik die af heb kun je mijn tekening hebben.

Moet alleen nog even kijken hoe ik hem bij jou krijg, opsturen heeft weinig zin want veel post vanuit Spanje bereikt nooit Nederland.

Misschien dat hem aan iemand meegeef die hem dan in Nederland op de post doet, geef in ieder geval even je adres aan me door.

Groetjes Harry

Hoi Harry,

misschien kan je um door de scanner halen en mailen?
Ik denk dat er behalve ik er wel meer mensen in geintereseert zijn.

Rob

He Rob jij ziet er wel erg jong uit om met zo'n snel model te vliegen.
Lukt het al wel een beetje.
Bert

Back