Wat verwacht men van een club/vereniging?

Hoi;

Ik zit eigenlijk met een vraagje;
Wanneer iemand lid wil worden van een vereniging/club (kan schepen,vliegtuigen, vanalles zijn),waar lidgeld betaald word,
wat mag en kan men dan verwachten van zo'n club/vereniging?
Bv; moet er een verzekering en zo zijn?
Wat zou een club eigenlijk moeten aanbieden aan zijn leden?
Is inspraak van de leden normaal?

Wat verwachten de meeste forumbezoekers van een lidmaatschap?

Grtz...

Marc

Een vliegveld en ondersteuning/training/instructie. Voor de rest, bestuur/inspraak/vergadering/KvK net als elke andere vereniging.

Een vliegveld

Hij bouwt/vaart bootjes ;-)

Maar wat denk je van de gezelligheid en organisatie van meetings clubavonden BBQ's en het kunnen praten met mensen met dezelfde hobby.
Tips en truuks, je bootje showen en die van anderen bekijken.
Allemaal veel leuker dan alleen.

En het is natuurlijk ook zo dat je van een club niet meer kunt verwachten dan de leden er in steken. (jij dus ook als je lid bent/wordt).
Een club kost je dus meer tijd en geld als wildvaren/vliegen/rijden maar wat mij betreft is dat het zeker waard.

Inspraak en bestuur is er per definitie in een vereniging. Een vereniging zonder inspraak van de leden bestaat niet, dat noemt met een stichting.

Verder lijkt het me dat als de inspraak er is je alles kan regelen wat je zelf (althans, het gemiddelde clublid) erg belangrijk vindt.

Voor mij zou dat zijn: een plaats voor de hobby met toereikende uitrusting (vliegveld/plas water/racebaan/...), mensen die je met raad en daad (instructie) kunnen helpen, gezelligheid.

Groeten,
Ton

Maar wat denk je van de gezelligheid en organisatie van meetings clubavonden BBQ's en het kunnen praten met mensen met dezelfde hobby.
Tips en truuks, je bootje showen en die van anderen bekijken.
Allemaal veel leuker dan alleen.

Dat moet je niet verwachten, dat moet je doen. Een club 'maak je zelf'. Verwachten dat 'de club het regelt' is een fout uitgangspunt.

Wat ik verwacht van een club is dat ik op die manier mensen ontmoet die dezelfde hobby hebben, op een locatie waar de voorzieningen aanwezig zijn om die hobby uit te voeren.

kenmerken voor een goede modelbouwvereniging:
- gezellige sfeer
- goede faciliteiten, zoals clublokaal en vaarwater/vliegterrein
- kennisoverdracht
- geen rivaliteit
- extra activiteiten
- zaken zoals verzekering, KvK etc zijn standaard voor elke vereniging

de hoogte van de contributie is mede bepaald door de beschikbare faciliteiten en de bijbehorende kosten.
let ook op welk deel van de contributie weer terugkomt naar de leden in de vorm van feestavonden en overige zaken.

ben je geinteresseerd kijk dan eens rond bij een vereniging in de buurt en spreek af om eens kennis te komen maken

Back